Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

amortyzatory; dziwny skręt


RafałQ
Zarejestrowani

op
(17-01-2022, 11:20)krzysztofk napisał(a): Sprawdzałeś rolkę alternatora? Były wersje ze sprzęgiełkiem i bez niego.Sprężarka klimy chodzi lekko po zdjęciu paska? Może tu tkwi przyczyna braku chwilowego wspomagania. Poprostu pasek przez chwilę blokuje i brak odpowiednich obrotów na pompie a zarazem samego wspomagania.
po obserwacjach jestem praktycznie pewny, że to wina wody... Alternator - wymieniłem łożyska, sprężarka - wymieniłem łożysko, rolki i napinacz nowe...

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ale rolka nie była sprawdzana?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(17-01-2022, 12:18)krzysztofk napisał(a): Ale rolka nie była sprawdzana?
rolka jest bez sprzęgiełka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ale ewidentnie staje pasek po wjechaniu w kałużę.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op
(17-01-2022, 12:37)krzysztofk napisał(a): Ale ewidentnie staje pasek po wjechaniu w kałużę.
a może się zacierać pompa wspomagania? jakie by były objawy?

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Takie same objawy. Ale nie wiązał bym tego z wjechaniem w kałużę.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Tak przeglądam forum i widzę, że nie napisałem rozwiązania zagadki. Winowajcą było koło pasowe rozrządu, ślizgało się na tej gumie tłumiącej wibracje, nie pomyślałem żeby go obejrzeć. I tak się ślizgało aż się rozleciało, w sierpniu, 400km od domu, w 35° upale, podczas mojego covida... Biggrin wypaliło całkiem tę gumę w środku. Wymieniłem koło na poboczu i wróciłem do domu Biggrin na szczęście nic więcej się nie stało, rozrząd się nie przestawił. Także warto zaglądać do tego koła między wymianami rozrządu Thumbup

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(13-12-2022, 10:01)RafałQ napisał(a): Winowajcą było koło pasowe rozrządu, ślizgało się na tej gumie tłumiącej wibracje,
Raczej koło pasowe wału...niestety one często padają rozwulkanizuje sie i potrafi oddzielić koło wewnetrzne od zewnętrznego...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • RafałQ




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości