Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

awaria rezystora dmuchawy, brak nawiewu do kabiny


Lepus
Zarejestrowani

Zweryfikowane, są 3 przewody w szerszym wtyku, dwa grube i jeden cienki. Czyli będzie pasować to co na alle jest.
Naprawione. Tą nadtopioną 2 przewodową wtyczkę wywaliłem, przylutowałem do sterownika "opornika" dwa przewody, zakończone zwykłą do elektryki złączką wkręcaną, obciąłem piny, skręciłem razem i jest OK.
Kupię te wtyczki, ale jakby co, to nie będę lutował. Obejdzie się bez lutowania. Na złączkach skręcanych chyba będzie OK. Można by chyba i na szybkozłączkach też, ale nie miałem pod ręką.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(11-07-2023, 13:39)Lepus napisał(a): Obejdzie się bez lutowania. Na złączkach skręcanych chyba będzie OK. Można by chyba i na szybkozłączkach też, ale nie miałem pod ręką.
Mówisz o szybkozłączkach samochodowych? To proszenie się o kłopoty.

Jeżeli już to zaciskane połączenie tulejką z termokurczem.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Nie samochodowych, złączka instalacyjna zwana również kostką elektryczną no listwa zaciskowa. Wg mnie to pewniejsze niż zaciskane tulejki, do tego szybko demontowalne.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-07-2023, 19:59)Lepus napisał(a): Nie samochodowych, złączka instalacyjna zwana również kostką elektryczną no listwa zaciskowa. Wg mnie to pewniejsze niż zaciskane tulejki, do tego szybko demontowalne.
Jeśli chodzi Ci o złączki ze śrubkami zaciskającymi żyły (jak w lampach sufitowych) - to...
w samochodzie średnio się nadają, 
bowiem
- nie ma możliwości jakiejkolwiek hermetyzacji, nie ma sensownych obudów chroniących przed przypadkowym zwarciem (śrubki praktycznie na wierzchu)
- jak się ma zbyt dużo pary w paluszkach, bardzo łatwo przeciąć śrubką żyłę ( a przypominam, że stosujemy linki i to o stosunkowo małych przekrojach )
Jeśli mam robić rzeźbę z możliwością rozłączenia - stosuję typowe złącza samochodowe, gdzie konektory można podlutować i solidnie zacisnąć na żyle.
W starszych samochodach i terenówkach - typowe listwy łączeniowe - gdzie zaciskane są końcówki oczkowe skręcane na izolowanej listwie umieszczonej w hermetycznej puszce.
Gdzie ma być na stałe - tylko lutowanie i uszczelnianie termokurczką.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(12-07-2023, 11:24)ko-ma napisał(a): nie ma możliwości jakiejkolwiek hermetyzacji,
Bez znaczenia, hermetyzacja ma sens na zewnątrz kabiny (a i to nie koniecznie).

(12-07-2023, 11:24)ko-ma napisał(a): a przypominam, że stosujemy linki
W takim przypadku na lince powinny być zaciśnięte tulejki.

(12-07-2023, 11:24)ko-ma napisał(a): tylko lutowanie i uszczelnianie termokurczką.
Nadają się też tulejki zaciskane z termokurczem (albo tylko izolowane), występują też podobne tulejki do lutowania (z cyną wewnątrz, tylko podgrzać).
Przykłady:
https://allegro.pl/oferta/mufa-kablowa-z...3928832419
https://allegro.pl/oferta/mufa-kablowa-t...2693174219

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Ludzie, przecież wiecie gdzie jest umiejscowiony ten "rezystor". Tam nie ma blach dookoła i żadnej wilgoci. Musiałem tak zrobić, bo auto potrzebne a nie mogłem tego polutować. Chodzi o wtyczkę 2 pinową, a tam przewody grube ledwo weszły do złączki.
ps znam się na elektryce i wierzcie mi, zrobiłem to jak trzeba.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(12-07-2023, 20:20)Lepus napisał(a): ps znam się na elektryce i wierzcie mi, zrobiłem to jak trzeba.
Na szybko takie kostki są idealne. Też czasem używam.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości