Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

błąd P0488 zaślepienie EGR


b.wasilewski@op.pl
Zarejestrowani

op Witam

scenic 2.0dci 2008r. wyskoczył komunikat sprawdź wtryski.
na komputerze błąd P0488 - pozycja zaworu EGR.
nie dało się go usunąć przez komputer - zaznaczam że auto normlanie jeździło.
udało mi się dostać do tego EGR i go trochę przeczyścić ale powiem szczerze że nie był jakoś specjalnie zatkany jedynie mały nalot.
poruszałem nim i jak na razie błąd sam zniknął - bez usuwania go komputerowo.
w związki z tym mam pytanie czy ktoś może zaślepiał egr w tym silniku bo noszę się z takim zamiarem.
pytanie czy wystarczy tylko zaślepka czy trzeba coś usuwać z oprogramowania.

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Sama zaślepka nic nie da. Egr ma czujnik położenia.
Trzeba by go softowo wylaczyc.

Ja mam zaslepione ale w systemie cały czas obecny.

wysłane z mikrofalówki

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Zaślepienie EGR da tyle, ze nie bedzie sie juz syfił, więc moze bez awarii dluzej funkcjonować.

Odpowiedz
b.wasilewski@op.pl
Zarejestrowani

op a co się stanie jak go zaślepię a nie usunę z softa ?

(26-06-2017, 08:26)b.wasilewski@op.pl napisał(a): a co się stanie jak go zaślepię a nie usunę z softa ?

i pytanie gdzie się zaślepia na dole przy silniku czy na górze przy egr

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2017, 08:31 przez b.wasilewski@op.pl.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Bład się pojawi

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(26-06-2017, 08:26)b.wasilewski@op.pl napisał(a): a co się stanie jak go zaślepię a nie usunę z softa ?

(26-06-2017, 08:26)b.wasilewski@op.pl napisał(a): a co się stanie jak go zaślepię a nie usunę z softa ?

i pytanie gdzie się zaślepia na dole przy silniku czy na górze przy egr

Jeśli masz EGR sprawny, to po jego zaślepieniu nic się nie stanie bo bedzie dzialal tyle ze "na sucho" - takze zaden blad nie bedzie sie pojawial. Nie beda do niego lecialy spaliny i nie beda go brudzily nagarem, dlatego dluzej bez awarii wytrzyma. Nagar moze spowodowac jego zablokowanie i wtedy wlasnie wywala blad na desce. 

Najprosciej zaslepia sie u gory przy samym EGR.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2017, 09:10 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
b.wasilewski@op.pl
Zarejestrowani

op wielkie dzięki w takim razie czeka mnie ponowne rozkręcanie

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

Przy samym zaworze ze nie polecam zaślepiac, bo jak się otwiera to lykko wystaje klapka poza zawór i zaślepka może blokować zawór. I będzie błąd. Rurka tez niepotrzebnie się syfi

wysłane z mikrofalówki

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(26-06-2017, 10:00)tomspeed napisał(a): Przy samym zaworze ze nie polecam zaślepiac, bo jak się otwiera to lykko wystaje klapka poza zawór i zaślepka może blokować zawór. I będzie błąd. Rurka tez niepotrzebnie się syfi

wysłane z mikrofalówki

Dlatego tez trzeba dobrac odpowiednia zaslepke, a nie zwykla blaszke, ktora faktycznie go zablokuje i bedzie blad. Musi to byc wtedy specjalna zaslepka z wydrążonym otworem w srodku tak aby przepustnica egr mogla sie swobodnie obracac i nie blokowac. Wowczas Egr bedzie pracowal poprawnie, a spaliny nie beda lecialy.

Edit:
Chociaz po zdjeciach z 2.0 dCi, to jest latwo dostepne miejsce czy na poczatku rurki, czy na koncu, więc mozna bez problemu przed całą rurką zaślepić i też bedzie dobrze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2017, 10:11 przez A2-eR11.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości