Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

batterieladung defekt


polaq
Zarejestrowani

To niestety musisz go wyciągnąć. A jak już go wyciągniesz to trzeba zrobić regenerację albo założyć inny już zregenerowany.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(13-09-2019, 19:32)polaq napisał(a): To niestety musisz go wyciągnąć.
nie musi wyciągać, da radę dostać się do jego tyłu i zdemontować regulator który jest ze szczotkami. Sam tak robiłem w poprzednim miałem również chłodzony cieczą, jedynie troszkę płynu uciekło. Szczotki za 7.50 i niecała litra płynu, tak tak grzebania pół dnia Thumbup

Rozumiem że najlepiej zrobić przy okazji od razu gruntowny przegląd itp tylko oddawanie od razu na "regenerację" w której do końca sami nie wiemy co jest zrobione uważam za zbędne. U mnie po wymianie szczotek działał bez problemu do końca swoich dni. Robiłem to na temperaturze bliskiej 0st, i nie byłem jeszcze wprawiony w demontażu przodu auta więc zeszło troszkę z tym. Dlaczego była taka walka? demontaż i montaż altka powiedzieli mi 100zł, regeneracja ok 350 zależnie jeszcze co i jak. Ale nawet jakby były tylko szczotki to i tak by wiele taniej nie było. Szukajmy najtańszych rozwiązań na początek, pewnie jeśli będzie stojan przepalony czy coś podobnego to trzeba oddawać do kogoś kto się na tym zna. 

A jeśli już jesteśmy w temacie to radzę wymieniać same szczotki niż jakiś zamiennik regulatora. Tak szczotki są razem z regulatorem, ale da się je wymienić osobno. Po wymianie tego kompletu jako komplet "zamiennik" mogą/będą później występować inne rzeczy jak np brak włączania się dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej. Zamiennik regulatora będzie podawał nieodpowiednie dane do komputera i zbyt wysokie obciążenie alternatora...

(13-09-2019, 10:32)polaq napisał(a): Za wysokie ponieważ regulator w alternatorze Valeo ma 14V a nie 14.4
więc połowa forum ma awarię i o tym nawet nie wiedzą? myślę że większość ma ładowanie ponad 14V niż poniżej.
Skąd masz pewność że ma akurat valeo a nie np bosch?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2019, 00:03 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Norma w 1.9 dci kształtuje się pomiędzy 14-14,4 a nawet 14,5.
Pomiaru należy dokonać na wyłączonych odbiornikach a później na włączonych.
Istotne aby ładowanie nie przekraczało 14,5V.
Jeżeli posiadasz fabryczną nawigację możesz ustawić stały podgląd ładowania jakie daje alternator.
Dobrze by było zmierzyć ładowanie podczas wyświetlania komunikatu.
-oczyścić klemy
-sprawdzić stan przewodów idących do klem
-oczyścić połączenie przewodu masowego przykręconego do skrzyni biegów (z przodu, dostęp po wyjęciu akumulatora i odkręceniu podstawy klucz 13)
-podmień akumulator na kilka dni (o ile masz taką możliwość)
Jeżeli komunikat powtórzy się alternator do regeneracji.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

U mnie jak szczotki się kończyły to było tak, na wolnych obrotach było ok. Z włączonymi odbiornikami i bez wszystko super. Problem występował w pewnym zakresie obrotów silnika. U mnie praktyczny brak ładowania występował w ok 1.8-2.2k obr. Zwykły marketowy miernik mi to pokazał jak był wpiety cały czas w zapalniczke.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości