Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

brak mocy


adas23
Zarejestrowani

op nie wiem czy u was jest tak samo ale mój szczeniak grand na niskich obrotach jest taki troszkie muł głównie chodzi mi przy ruszaniu czytałem kiedyś coś o przypchanym odpływie oleju od turbiny ale niedawno miałem robiony silnik i mogie zagwarantować że wszystko było wyczyszczone a mam pewność bo sam czyściłem oczywiście po naprawie niebyło jakiś cudów ale wydaje mnie sie że było ciut lepiej może to te łopatki od zmiennej geometrii turbiny sie zanieczyściły i za późno sie otwierają albo coś przy turbinie trzeba podregulować
prosze o jakieś konkretne podpowiedzi

Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

1.9 dCi na niskich obrotach ma strasznego muła. Jak chcesz sprawnie ruszyć, trzeba podkręcić obroty i jakoś jedzie. Niska moc i moment zanim sprężarka się rozkręci.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Fakt SC II 1.9 dci 120 kM z dołu jest mułowaty. Może być to za sprawą zabrudzonych nagarem łopatek kierownicy zmiennej geometrii, może to być wina źle wyregulowanej turbiny. W Megane II siedzą te same silniki ale Meganka jest dynamiczniejsza dlatego, że jest o 200 kg lżejsza i ma większy moment obrotowy. SC II ma 270 nm a M II 300 nm.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(22-06-2018, 23:10)adas23 napisał(a): może to te łopatki od zmiennej geometrii turbiny sie zanieczyściły
możliwe, ale tego to się nie czyści tylko porządnie przegonić auto i powinno być lepiej.

Ja w swoim wcześniejszym jak wypadłem na autostradę czy drogę szybkiego ruchu na kilkadziesiąt km to później zdecydowanie było czuć poprawę w jeździe miejskiej

chyba że masz problem może z czujnikiem tym na rurce od IC, albo po prostu się przyzwyczaiłeś do mocy Biggrin i teraz zawsze będzie Ci brakować. Może znajdziesz w okolicy forumowicza z takim silnikiem i porównajcie.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
adas23
Zarejestrowani

op dziękuje wszystkim za podpowiedzi troszkie mnie uspokoiliście

Odpowiedz
PatiEK
Zarejestrowani

Na pewni 120 konna wersja ma zmienną geometrię łopatek? Nie sądzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
bibas
Zarejestrowani

ja mam scenica 1.9dci 1 lifta   też mi muliło powymieniałem stare czujniki przepływomierz bo miał błęda dolot sprawdziłem szczelny był   A winny był EGR wyczyściłem i hula  :Thumbup wcześniej pod górke na 3 jechałem a teraz na 5 nawet się chce rozpędzać .

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(23-06-2018, 15:50)PatiEK napisał(a): Na pewni 120 konna wersja ma zmienną geometrię łopatek? Nie sądzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Oczywiście, że ma.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-06-2018, 15:50)PatiEK napisał(a): Na pewni 120 konna wersja ma zmienną geometrię łopatek? Nie sądzę.
na pewno ma Thumbup

sądzę że większość ma już je "zapieczone" ale tak były, dotykałem, macałem i tyle Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2018, 00:23 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Czy są zapieczone można sprawdzić. Trzeba poruszać dźwignią od zaworu ciśnienia (gruszki).

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości