Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

dziwne działanie klimatyzacji Scenic Grand III


MistPlewiska
Zarejestrowani

op Witajcie Drodzy Koledzy
Nie bywam tutaj często ponieważ jestem bardzo zadowolony z mojego Granda III ph I ??
Niestety mam mały problem, proszę nakierujcie mnie bądź dajcie jakieś wytyczne
Otóż klimatyzacja zaczęła dziwnie się zachowywać,  co w tej chwili upałów jest męczące
Po odpaleniu samochodu klimatyzacja zaskakuje dopiero po chwili, ale działa,  jadąc klimatyzacja działa,  stając na światłach klima po jakimś czasie przestaje działać i od tej chwili co jakiś czas działa i przestaje, klimatyzacja odgrzybiona  i naładowana miesiąc temu, szczelna 
Zauważyłem także,  że w czasie gdzie przestaje działać z przodu w tylnych nawiewach jest powietrze zimniejsze ale nie zimne 
Pomocy , oczywiście najlepiej jak mi Ktoś naprawi przez Internet ???, także może Macie dobrą osobę,  która nie za miliony monet podłączy CLIP
Pzdr.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Klimatyzacja czy tylko sprężarka się wyłącza?

Odpowiedz
MistPlewiska
Zarejestrowani

op No właśnie nie wiem , zaczyna w aucie być ciepło oraz zauważyłem,  że na kartkach z przodu od nawiewów nachodzi momentalnie wilgoć,  dosłownie widać,  że są mokre

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2019, 19:32 przez MistPlewiska.)

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

Podłączam się do tematu.
U mnie też klimatyzacja dwustrefowy klimatromik zaczęła wariować.
Objaw zaczął występować wraz ze wzrostem temperatury. Wcześniej nie zauważyliśmy problemu.
Klimatyzacja uruchamia się jak chce.
Sprawdziłem ilość czynnika i profilaktycznie wymieniłem presostat ( teraz wiem że nie potrzebnie).
Nie jestem magiem samochodowym ale staram się analizować samodzielnie.
Odczyt clipem nie wykazuje błędów.z klimatyzacji, w jednak gdy klimatyzacja nie działa w parametrach widnieje informacja że klimatyzacja jest zablokowana przez kalkulator wtrysku.
Gdy klimatyzacja pracuje ciśnienie w układzie maksymalnie jest ok 17 bar, najczęściej ok 12-13 bar.
Czy to za dużo nie wiem.
Gdy klimatyzacja pracuje bardzo szybko spada temperatura przy parowniku do - 30 stopni.
Jaka powinna być optymalna temperatura jeszcze nie wiem. Być może ktoś z was wie.
Niestety nie mam czasu zająć się tematem , zajmuje się nim z doskoku.


[Obrazek: c1ad5f4c70e191e097a3e38a77d26599.jpg][Obrazek: 5dc6b62df090922ac9b63ad30f31c5ec.jpg]

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2019, 20:12 przez Omon2.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprężarki do sprawdzenia. To początek ich końca.

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

Wiatrak na chłodnicy normalnie pracuje na obu biegach ?

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

Zmotywowany poprzednim wpisem raczej potwierdziłem uszkodzenie czujnika temperatury przy parowniku.
Po wyciągnięciu go z obudowy klimatyzacji pokazuje temperaturę ok 24 stopnie a klimatyzacja działa nieprzerwanie już 30 minut.
Gdy ścianę go w dłoni wartości wariują i skaczą od plus 26 do minus 26 stopni.




Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: 2d4ca8ccabee77e42fe6ea610bb8050c.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2019, 21:22 przez Omon2.)

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

No -30 na parowniku przy dzisiejszych temp. to powiem że klimę miałbyś przednią w aucie Thumbup (pomijajć fakt że czynnik by zamarzł, parownik rozerwało i pewnie pół instalacji za zaworem rozprężnym Thumbup

Odpowiedz
MistPlewiska
Zarejestrowani

op Witajcie od rana
Dziękuję za wpisy , gdzie w Poznaniu znajdę dobrą osobę, Która podłączy CLIP może to też rzuci jakieś światło na sprawę
Czy ten czujnik przy paprowniku jestem w stanie sam wymienić?
Pzdr

Odpowiedz
Omon2
Zarejestrowani

Najpierw należy dobrze zdiagnozować problem.
U mnie sprawdzałem wszystko po kolei i padło na czujnik.
W twoim przypadku może być coś innego.
Jeżeli będziesz miał potwierdzoną usterkę czujnika, to wymiana jest do ogarnięcia.
Do wyjęcie nie jest kłopotliwe, instalacje należy poprowadzić do panelu klimatyzacji, który trzeba zdemontować i wpiąć się w odpowiednie miejsca we wtyczce.
Nowy czujnik nie ma zarobionych końcówek, pinów.
Będę to robił na dniach.
Później dołączę zdjęcia schematów z Visu.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości