Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

elektryczne wspomaganie


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam, kto się orientuje czy można skasować luzy w mechanizmie elektrycznego wspomagania?
Przy delikatnych szybkich ruchach kierownicą występuje luz i postukiwanie. Nie jest to wina krzyżaków na drążku kierownicy ani magla a właśnie występuje to w tym pudle pod kierownicą. Może ktoś się z tym spotkał, jaka część jest za to odpowiedzialna i czy można to naprawić najlepiej we własnym zakresie. Dodam, że jak powoli kręce kierownicą w lewo to słychać taki cichy dźwięk jakby naciąganej sprężynki takie metaliczne brzdękanie.

Odpowiedz
zaba74
Zarejestrowani

(13-08-2016, 12:35)haszczurur napisał(a): Witam, kto się orientuje czy można skasować luzy w mechanizmie elektrycznego wspomagania?
Przy delikatnych szybkich ruchach kierownicą występuje luz i postukiwanie. Nie jest to wina krzyżaków na drążku kierownicy ani magla a właśnie występuje to w tym pudle pod kierownicą. Może ktoś się z tym spotkał, jaka część jest za to odpowiedzialna i czy można to naprawić najlepiej we własnym zakresie. Dodam, że jak powoli kręce kierownicą w lewo to słychać taki cichy dźwięk jakby naciąganej sprężynki takie metaliczne brzdękanie.

Łóżko amortyzatora do wymiany

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Jakiego amortyzatora ? Chodzi ci o zawieszenie kolumnę mcpersona?

Odpowiedz
zaba74
Zarejestrowani

Łożysko amortyzatora czy mcphersona jeden czort

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Czy łożysko amortyzatora powoduje luz w mechanizmie wspomagania znajdującym się na kolumnie kierowniczej? To jest już zdiagnozowane, że luz i stukanie występuje we wspomaganiu a nie w zawieszeniu, nie w maglownicy, nie w drążkach czy na krzyżakach a tym bardziej nie na amortyzatorach. Chodzi mi o to czy ktoś rozbierał już ten mechanizm i orientuje się jaka część znajdująca się w nim ulega uszkodzeniu.

Odpowiedz
zaba74
Zarejestrowani

U mnie podczas kręcenia kierownicą też było słychać brzdękanie i stukanie w układzie kierowniczym i diagnoza padła właśnie na górne łożysko amortyzatora,po wymianie cisza.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Zostało to już zlokalizowane w mechanizmie wspomagania. Rozumiem o co ci chodzi ale wcześniej były takie podejrzenia, że to łożysko, łożyska zostały wymienione na nowe w oryginale gdyż już była ich pora a luz i stukanie pozostało. Wymieniłem maglownicę gdyż wyrobił się luz na zębniku, regeneracja wyszła by drożej od zakupu nowej i po wymianie maglownicy luz z mechanizmu wspomagania jest bardzo wyraźnie słyszalny i wyczuwalny dlatego, że cały układ kierowniczy jest teraz sztywny to luzy nie rozkładają się na poszczególne części układu. Wyjąłem drążek kierowniczy i sprawdziłem w imadle on nie ma luzów. Wiem, że za jakieś postukiwanie przy kręceniu kierownicą często odpowiadają łożyska czy tam sprężyny kolumny ale w tym przypadku to zupełnie nie ten trop. Dlatego interesuje mnie czy ktoś wcześniej grzebał we wspomaganiu z pozytywnym skutkiem, przypuszczam, że jest to jakaś przekładnia planetarna i gdzieś wyrobił się luz ale czy można to delikatnie skontrować jak to się robi w maglownicy czy jest jakaś część do wymiany.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości