Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

falowanie obrotów


Marcin Łochowicz
Zarejestrowani

op Witam samochód scenic 1.6 79 kw rok 2003 (chociaż sprawdzałem nr silnika i jest K4M 708 czyli 1.6 102 mk?)  posiadam od lipca 2017 r. sprowadzony  z niemiec. Na samym początku wymieniłem rozrząd rolki, płyny, filtry. Wszystko ładnie działało. Po czasie został założony gaz stag 4 sekwencja nadal wszystko działało. Później zostały wymieniony pasek alternatora i świece na denso k20tt(nie wiem czy nie za kiepskie). I po jakimś czasie pojawił się problem bujania obrotami jak na załączonym filmiku. Występują zarówno na benzynie jak i na gazie. Jest tak, ze w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzęgła wskazówka leci w dół bez żadnych oporów( według mnie za szybko) i skacze jak na filmiku - czasami nawet niżej. Filmik przedstawia "gazownie" na postoju i ta w skazówka jeszcze jakoś schodzi. Dodam jeszcze, że ten problem nie występuję na każdym razem przy wciśnięciu sprzęgła czasem ładnie się zatrzymuję przy obrotach 750 a czasem buja... Objawy występują tylko na ciepłym silniku. Ostatnio została przeczyszczona przepustnica i nic to nie pomogło. Teraz 12.01 czeka mnie kolejna wizyta u mechanika tylko coś czuję, że bedzie to wróżnie z fusów na mój koszt. ps. Te pstrykanie w tle to odgłos wycieraczek. Link do ilmu ----> http://host1gb.net.pl/download.php?file=...99c3ef1cec
TomaszB napisał 05-01-2018, 09:32:
Zgodnie z regulaminem który zaakceptowałeś przy rejestracji pierwszy post powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania .
Następny post proszę napisać w powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2018, 10:21 przez Marcin Łochowicz.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Film mi się nie otwiera. Ja bym zaczął od tych świec, skoro pojawiło się po ich wymianie... Może lipa jakaś? Trzeba wykręcić i zobaczyć, jak wyglądają. Ile mogły już przejechać?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Marcin Łochowicz
Zarejestrowani

op Świece mają przejechane może 5 000 tyś kilometrów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018, 16:43 przez Marcin Łochowicz.)

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

sprawdź czy cewki wszystkie pracują np ak
https://www.youtube.com/watch?v=6rQmaGWwaZA
możesz też wyjąć je po kolei i sprawdzać czy iskra przeskakuje.
to może być wszystko od czujnika położenia wału, komputera, chociaż ja obstawiałbym krokowy jeśli nie cewki

Odpowiedz
Marcin Łochowicz
Zarejestrowani

op Witam mam pytanie bo "niby" jest przepustnica do wymiany... 
Zrobiłem zdjęcie i są 4 nr...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/pEH4...d7QHXHyL3V
Nie chce jakoś źle zamówić dlatego moje pytanie..
przy szukaniu wszystkie 4 nr muszą się zgadzać?
Bo są też takie, gdzie ten nr zaznaczony jest inny.
jak np ta https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/KMCu...f0gRvv2uzt
ta w/w jest przypisana do laguny II
Jak to mówią nie ma głupich pytań;)

Odpowiedz
Scenic_2000
Kobiety

Pozwólcie, że dołączę do tematu...
Otóż nie wiem czy takie obroty powinny być czy nie... chodzi oczywiście o RENAULT MEGANE SCENIC I
Na zimnym silniku na luzie obroty rosną do około 15 tys. obrotów, czasami lekko falują między 12500 do 15000 obrotów (słychać jakby ktoś dodawał i odejmował gaz, a tak na prawdę dzieje się to na tzw. luzie bez włączonego ogrzewania lub z włączonym nawiewem). Dopiero jak wskazówka od chłodnicy osiągnie połowę skali to dopiero spadnie do 7500 obrotów. Czasami jak wbijam pedały sprzęgła i stopu wskazówka od obrotów podnosi się, a jak tylko wcisnę pedał sprzęgła obroty spadają do 7500 obrotów no i oczywiście rosną po dodaniu gazu po zmianie biegu.
Pomóżcie kobiecie Biggrin - czy to tak ma być?

Odpowiedz
Alibaba
Zarejestrowani

(14-02-2018, 19:53)Scenic_2000 napisał(a): Pozwólcie, że dołączę do tematu...
Otóż nie wiem czy takie obroty powinny być czy nie... chodzi oczywiście o RENAULT MEGANE SCENIC I
Na zimnym silniku na luzie obroty rosną do około 15 tys. obrotów, czasami lekko falują między 12500 do 15000 obrotów (słychać jakby ktoś dodawał i odejmował gaz, a tak na prawdę dzieje się to na tzw. luzie bez włączonego ogrzewania lub z włączonym nawiewem). Dopiero jak wskazówka od chłodnicy osiągnie połowę skali to dopiero spadnie do 7500 obrotów. Czasami jak wbijam pedały sprzęgła i stopu wskazówka od obrotów podnosi się, a jak tylko wcisnę pedał sprzęgła obroty spadają do 7500 obrotów no i oczywiście rosną po dodaniu gazu po zmianie biegu.
Pomóżcie kobiecie Biggrin - czy to tak ma być?

raczej nie 15000 czy 12000 obrotów na minutę a 1200 lub 1500.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2018, 18:44 przez Alibaba.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Toś pomógł... Wygląda trochę jak silniczek krokowy.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

podobne objawy może dawać uszkodzony map sensor

Odpowiedz
Scenic_2000
Kobiety

(20-02-2018, 14:59)fannadil napisał(a): podobne objawy może dawać uszkodzony map sensor


No fakt o jedno zero za dużo napisałam. 
Mimo wszystko dzięki za podpowiedzi. 
Wychodzi chyba na to, ze muszę wybrać się do mechanika.

Czy ten mankament wykryje komputer i wskaże, co jest powodem tego falowania?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2018, 16:11 przez Scenic_2000.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości