Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

kolektor wydechowy wydmuchana uszczelka - konsekwencje ?


kris
Zarejestrowani

op Witam.
Silnik zaczął wyć przy ruszaniu jak czoper , rasowy . Huk niemiłosierny . Przy baaaardzo delikatnym naciskaniu na gaz rozpędza
się baaaardzo powoli ale dość cicho .
Mechanik stwierdził , że uszczelka jest wydmuchana . Widziałem to na kamerze endoskopowej , szukał tej dziury godzinę ,ale znalazł.
Teraz mam pytanie do Kolegów . Jakie mogą być konsekwencje przejechania w tym stanie około 1400 km , tyle mam do domu ?
Mechanik mówi , że da radę jak będę jechał do 100 km/h . Czy coś poważnego może się stać ?
Uszczelka dziurawa po stronie prawej ,pasażera ,ostatni wylot .
Czy może coś się stać z turbiną , może się wyżej załączać np przy 2800 obr/min ?
Jestem w kropce , koszt naprawy tutaj to ponad 2200 zł i dwa dni dodatkowego postoju .
W domku trochę mniej , ale i tak sporo .Do rozebrania turbo ( zmienna geometria ) , kolektor i coś jeszcze .
Z góry dziękuję za informacje .

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Możesz wracać z turbiną nic się nie stanie będzie tylko mułowaty. Ale cena za wymianę uszczelki pod kolektorem no nieźle to gdzie cię tak podliczyli? Chciałbym mieć takie stawki a jeszcze bardziej klientów którzy to zapłacą. Przy wymianie uszczelki pod kolektorem nie ma obowiązku rozbierania turbiny oczywiście możesz zajrzeć do kierownicy geometrii i wyczyścić. W warsztatach lubią straszyć tą zmienną geometrią a jak to rozbierzesz uśmiejesz się jakie to wielkie ajwaj. Tylko nie zmieniaj regulacji turbiny bo wtedy powstanie kłopot a raczej dodatkowy wydatek związany z ponowną regulacją.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Wrocisz bez problemu i w Polsce zaplacisz duzo mniej za wymiane... Kiedys przyjechalem z Belgi ibiza sdi z wbitym w glowice zaworem wydechowym. Dolalem na trasie 10 l oleju a jak przyspieszalem to czarno bylo za autem .;)
Auto oddaj do warsztatu ktory specjalizuje sie rowniez wymiana i naprawa wydechow zeby pozniej nie okazalo sie ze mily mechanik zamiast grzac i odkrecac to pourywal sruby a Ty bedziesz musial zaplacic za utrudnienia....

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op Witam . Jestem zobowiązany opisać co zaszło .
Jestem w domu . scenic naprawiony . Pękła rurka karbowana pod EGR-em , koszt 350 zł z robocizną i używką . Nowa kosztuje ponad 650 zł i jest niedostępna .
Czas naprawy -dniówka .
Faktycznie turbiny jakby nie było , mulił okropnie . Palił mało .
Koło silnika takie zawirowania , że trudno było dokładnie określić skąd lecą spaliny , trzeba rozebrać podszybie i sprawdzić organoleptycznie .

Dziękuję za pomoc .

Odpowiedz
atuuu
Zarejestrowani

kris - a co z tą uszczelką kolektora wydechowego? była ok czy coś było robione? bo z tego co piszesz to była kwestia rurki karbowanej pod EGR... Pytam bo mój SC stoi u mechanika i dziś stwierdził, że ciśnienie jest OK. A objaw mam taki, że podczas przyspieszania wyje turbina i jest słabszy niż wcześniej. Mechanik powiedział, że wg niego samochód ma moc, ale to ja nim wcześniej jeździłem i wiem, że jest słabszy (silnik 1.9 dci 130KM).
pio555 napisał 09-11-2016, 16:59:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2016, 16:59 przez pio555.)

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(09-11-2016, 16:44)atuuu napisał(a): kris - a co z tą uszczelką kolektora wydechowego? była ok czy coś było robione? bo z tego co piszesz to była kwestia rurki karbowanej pod EGR...
Sorki , że tak późno . Nie , nic nie było robione przy kolektorze wydechowym .
Zawirowania powietrza wprowadziły nas w błąd .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości