Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

komunikat "obróć kierownicą +naciśnij przycisk start-stop" silink nie odpala


szaan
Zarejestrowani

op Witam,
W moim Renault Scenic III mam problem z brakiem możliwości odpalenia silnika. Po włożeniu karty do czytnika zapala się pulpit, nie słychać trzasku odblokowanej kierownicy. Na wyświetlaczu pojawia się napis "obróć kierownicą +naciśnij przycisk start-stop". Dziwne, że blokada kierownicy nie jest włączona, kierownicą można ruszać w obie strony. Różne opcje próbowałem z wciśniętym sprzęgłem, hamulcem, sprzęgłem i hamulcem, bez wciskania pedałów.....nic nie pomaga. Problem pojawił się już miesiąc wcześniej, ale po kilku próbach wyciągania i wkładania karty, za którymś razem znikał magiczny napis i można było odpalić silnik. Wczoraj po nieudanej godzinnej próbie odpalania, odstawiłem samochód do mechanika. Odłączenie aku i ponowne podłączenie też nie pomogło. Mój mechanik twierdzi, że pewnie usterce uległ moduł blokady, ryglowania kierownicy.
Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Za wszelkie rady i sugestie będę wdzięczny.

Odpowiedz
44ra88
Zarejestrowani

Spotkałem, ale w Passacie , tam to podobno to częsta wada gdy zostawia się zaparkowany samochód z "krzywymi" kołami.
Wymienia się cały moduł od blokady kierownicy , koszt ok 1 tyś wraz z programowaniem. Jest też możliwość wymiany tego "pstryczka, mechanizmu" który blokuje kierownice, ale jest sporo zabawy , z tym że koszt wtedy wynosi do 100 zł.

Fakt, że inny samochód, ale może coś rozjaśni Ci sprawę.

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

W SC II blokada kierownicy lubi sobie najzwyczajniej paść.
Może u Ciebie ten moduł blokowania też się popsuł. Podejrzewam, że można to regenerować. Napisz PW do kolegi Cinas - powinien coś pomóc.
Skręcone koła na max i zblokowanie kierownicy też może być powodem.

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Nie słyszałem o padających blokadach w III, zapewne kierownica skręcona i nie ma siły blokada , poruszać kierownicą aby "obluzować" blokadę

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
szaan
Zarejestrowani

op
(21-04-2016, 11:10)cinas napisał(a): Nie słyszałem o padających blokadach w III, zapewne kierownica skręcona i nie ma siły blokada , poruszać kierownicą aby "obluzować" blokadę
Pisałem w swoim poście, że blokada nie trzyma, kierownicą można ruszać do końca w obie strony.

DIAGNOZA:
Faktycznym problemem była blokada kierownicy, usterka elektroniczna rygla. Mój elektryk poradził sobie z nią, adoptując używaną blokadę dla potrzeb mojej Reni.
Auto na razie hula.
Osobom starającym się pomóc - serdeczne dzięki Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2016, 14:26 przez szaan.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szaan za ten post post:
  •
Kubi
Zarejestrowani

Cześć,

Dla potomnych warto dopisać, że taki komunikat "Obróć kierownicą +START" może być objawem słabego akumulatora.
Dziś mi się takie coś pojawiło, a auto mało co jeździło ostatnie 2-3 miesiące. Dodatkowo zaczął świrować centralny zamek.
Więc zacząłem od naładowania baterii i po tej operacki po włożeniu karty od razu wszystko jak należy, blokada pracuje, centralny dziala, auto pali jeździ, komunikatów brak Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kubi za ten post post:
  • Stefan Wiadomosci




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości