kontrola trakcji


bodo
Zarejestrowani

W jakich okolicznościach zapala się kontrolka kontroli trakcji ? Czy podczas dłuższej jazdy samochodem sama się uruchamia  ? Podczas jazdy nad morze i podczas powrotu po czasie  zapaliła mi się kontrolka trakcji . Nie mogłem wyłączyć jej wyłącznikiem . Dopiero po wyłączniu i włączeniu zapłonu gasła . Czy tak powinno być ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2016, 08:54 przez bodo.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Świeci głównie podczas poślizgu. A na czerwono jak jest wyłączona

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Scenic III 2,0 dCi 160KM 380 Nm
Grand Scenic III 1,6 dCi 130KM 320 Nm  

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Odpowiedz
pio555
Moderatorzy

Sama z siebie się nie świeci musi być jakiś błąd

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Miałem takie same objawy jak mi sie psuł czujnik abs

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Seat Ibiza 6L 1.9TDI PD 142KM 309Nm był: Fiat Cinquecento 700 31KM 52Nm
Seat Altea XL 2.0TDI CR 140KM 320Nm był: Renault Scenic I phII 1.9dci 127KM 269Nm
[Obrazek: icon1.png]
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

A jak z rozmiarem opon? Wszystkie takie same? Spotkałem się z czymś takim jak opony na osiach były różne.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Ja miałem różne i z tym problemu nie było

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Seat Ibiza 6L 1.9TDI PD 142KM 309Nm był: Fiat Cinquecento 700 31KM 52Nm
Seat Altea XL 2.0TDI CR 140KM 320Nm był: Renault Scenic I phII 1.9dci 127KM 269Nm
[Obrazek: icon1.png]
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Zbieznosc ok??

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Nie wiem w czym może być problem ?   Wcześniej na krótkich odcinkach ( do 30km ) coś takiego się nie działo . Tutaj kontrolka ( pomarańczowa ) zapalała się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów .

Ciekawe ile w tym prawdy ? Prawdopodobnie układ ESP można skalibrować . Na innym forum znalazłem dwa sposoby :
1 sposób
Odłączyć od aku kabel - , potem + . Po 30min . podłączyć + , potem - . Zapalić auto i powoli kręcić kierownicą w prawo do oporu , potem w lewo do oporu . Następnie ustawić kierownicę do jazdy na wprost , minimalnie skręcając w prawo . Nacisnąć przycisk włącznika ESP .
2 sposób
Przekręcić kluczyk na zapłon ( nie wiem czy też zapalić samochód ? ) i od razu przekręcić kierownicą w prawo do oporu a następnie w lewo do oporu . Na koniec wyłączyć i ponownie włączyć zapłon .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2016, 15:33 przez bodo.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Kontrolka ESP w Sc I działa tak, że w trakcie "zadziałania" systemu kontrolka miga ok 2 - 3 razy na sekundę, to znaczy, że system wyprowadza samochód z poślizgu. Jeśli świeci ciągłym światłem, ale tylko ona to znak, że system został wyłączony. Może wyłącznik jest uszkodzony? Według instrukcji, awaria ESP jest sygnalizowana zapaleniem się kontrolki ESP i SERV. Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka do zapłonu świeci się SERV, bo może spaliła się żarówka i faktycznie system ma jakąś awarię.

Cytując instrukcję: System ESP jest uruchamiany przy ponownym włączeniu zapłonu. Twoje objawy sugerują uszkodzenie wyłącznika, albo jego okolic.

[Obrazek: icon4.png]
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
A Yanosikowa sygnaturka mnie wkurza :/
Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Dzisiaj jadąc z Jawora do Wrocławia autostradą A4 pozwoliłem sobie przez chwilę wcisnąć pedał gazu do 160km/h . Po chwili zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka kontroli trakcji . Nie można jej było wyłączyć wyłącznikiem . Dopiero zgasła po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu . Sytuacja podobna jak podczas jazdy nad morze . Tylko tam prędkość była nieco mniejsza , 130- 140km/h .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2016, 18:28 przez bodo.)

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości