op
Witam, tylny układ hamulcowy w moim aucie ma prawie identyczną siłę hamowania jak przedni co z tym się wiąże szybko zużywają mi się tylne tarcze i klocki nie licząc dyskomfortu w skuteczności hamowania. Miał ktoś z Was podobny problem? mamy w naszych autkach jakieś korektory siły hamowania? Może Clipem trzeba zrobić jakąś adaptację?
korektor siły hamowania?
(09-05-2022, 21:20)tuti24 napisał(a): Witam, tylny układ hamulcowy w moim aucie ma prawie identyczną siłę hamowania jak przedni co z tym się wiąże szybko zużywają mi się tylne tarcze i klocki nie licząc dyskomfortu w skuteczności hamowania. Miał ktoś z Was podobny problem? mamy w naszych autkach jakieś korektory siły hamowania? Może Clipem trzeba zrobić jakąś adaptację? A masz klocki tej samej firmy z przodu i z tyłu?
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V Renault Megane II 1.9 dci 120km Renault Laguna III 2.0 dci 150km VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel) Jest: Renault Scenic III 1.6 dci 130km
op
tył oryginał, przód chyba TRW. Zmierzyłem na stacji jest w zasadzie 50/50 z tego co pamiętam to przód i tył ok 3,20 KN potwierdziło moje odczucia i stopień zużycia. Gdzie szukać przyczyny ma ktoś jakieś pomysły?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2022, 06:55 przez tuti24.) (10-05-2022, 06:55)tuti24 napisał(a): tył oryginał, przód chyba TRW. Zmierzyłem na stacji jest w zasadzie 50/50 z tego co pamiętam to przód i tył ok 3,20 KN potwierdziło moje odczucia i stopień zużycia. Gdzie szukać przyczyny ma ktoś jakieś pomysły? Wymieniając Textara na Boscha w i30 odczułem duuużą różnicę na plus w hamowaniu (przód). Może tył klocek oryginał jest miękki i dzięki temu super hamuje ale też i się zużywa? Może warto na przód założyć też oryginał albo na tył dać też TRW np.?
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V Renault Megane II 1.9 dci 120km Renault Laguna III 2.0 dci 150km VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel) Jest: Renault Scenic III 1.6 dci 130km (10-05-2022, 07:43)Gieno555 napisał(a): @ wędkarz ale przecież oryginał w Scenicu to właśnie TRW jeśli się nie mylę. Hmm jeżeli tak jest to to nie pomoże faktycznie...w moim też tarcze z tyłu zjechane a przednie jak nowe prawie Tyle że ja nie odczuwam żadnych problemów związanych z hamowaniem
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V Renault Megane II 1.9 dci 120km Renault Laguna III 2.0 dci 150km VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel) Jest: Renault Scenic III 1.6 dci 130km
op
Jak ktoś z Was będzie robił w najbliższym czasie przegląd techniczny to zerknijcie na rozkład sił hamowania jaki jest u Was może ten typ tak ma? Diagnosta który wykonywał mi pomiar stwierdził, że przód powinien mieć jakieś 2/3 rozkładu sił. U siebie czuję, że podczas hamowania przód mniej "nurkuje" w porównaniu ze wszystkimi autami jakimi jeździłem do tej pory.
Miałem kiedyś w pierwszym aucie taka sytuację, tył aż prawie nurkował na sprężynach przy normalnym hamowaniu pedałem hamulca. Sytuacja skrajnie niebezpieczna na mokrej i śliskiej nawierzchni. Komfort to już sprawa drugorzędna.
Tyle ze tam były jeszcze bębny i faktycznie korektory siły hamowania wiec temat był prostrlszy do okiełznania. Diagnosta dobrze powiedzial o tych 2/3 siły... Może po prostu przód masz za słaby w stosunku do tyłu?
@ tuti24
Hamulce u mnie: Lewa strona przód: 3.900kN Prawa strona przód: 3.930kN Lewa strona tył: 2.980kN Prawa strona tył: 3.000kN Ręczny: Lewa strona: 2.250Kn Prawa strona 1380Kn Masa pojazdu: 1602Kg Trochę mnie martwi dość duża różnica na ręcznym między kółkami. Możliwe że silniczek prawego koła już się kończy. Przegląd robiony 8 tygodni temu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości