Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

korektor siły hamowania?


tuti24
Zarejestrowani

op Witam, tylny układ hamulcowy w moim aucie ma prawie identyczną siłę hamowania jak przedni co z tym się wiąże szybko zużywają mi się tylne tarcze i klocki nie licząc dyskomfortu w skuteczności hamowania. Miał ktoś z Was podobny problem? mamy w naszych autkach jakieś korektory siły hamowania? Może Clipem trzeba zrobić jakąś adaptację?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Zmierzyłeś to na stacji diagnostycznej? Nie ma korektora siły hamowania tylnych kół, zadanie korektora wypełnia ABS. Zacząłbym od sprawdzenia skuteczności działania przednich hamulców, może klocki, tarcze? Nie słyszałem o adaptacji hamulców clipem.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(09-05-2022, 21:20)tuti24 napisał(a): Witam, tylny układ hamulcowy w moim aucie ma prawie identyczną siłę hamowania jak przedni co z tym się wiąże szybko zużywają mi się tylne tarcze i klocki nie licząc dyskomfortu w skuteczności hamowania. Miał ktoś z Was podobny problem? mamy w naszych autkach jakieś korektory siły hamowania? Może Clipem trzeba zrobić jakąś adaptację?

A masz klocki tej samej firmy z przodu i z tyłu?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
tuti24
Zarejestrowani

op tył oryginał, przód chyba TRW. Zmierzyłem na stacji jest w zasadzie 50/50 z tego co pamiętam to przód i tył ok 3,20 KN potwierdziło moje odczucia i stopień zużycia. Gdzie szukać przyczyny ma ktoś jakieś pomysły?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2022, 06:55 przez tuti24.)

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(10-05-2022, 06:55)tuti24 napisał(a): tył oryginał, przód chyba TRW. Zmierzyłem na stacji jest w zasadzie 50/50 z tego co pamiętam to przód i tył ok 3,20 KN potwierdziło moje odczucia i stopień zużycia. Gdzie szukać przyczyny ma ktoś jakieś pomysły?

Wymieniając Textara na Boscha w i30 odczułem duuużą różnicę na plus w hamowaniu (przód).

Może tył klocek oryginał jest miękki i dzięki temu super hamuje ale też i się zużywa?
Może warto na przód założyć też oryginał albo na tył dać też TRW np.?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ wędkarz ale przecież oryginał w Scenicu to właśnie TRW jeśli się nie mylę.
U mnie wartość siły hamowania też jest zbliżona przód - tył.
Jedynie dużą różnicę mam na kołach przy ręcznym i w sumie nie wiem dlaczego.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(10-05-2022, 07:43)Gieno555 napisał(a): @ wędkarz ale przecież oryginał w Scenicu to właśnie TRW jeśli się nie mylę.
U mnie wartość siły hamowania też jest zbliżona przód - tył.
Jedynie dużą różnicę mam na kołach przy ręcznym i w sumie nie wiem dlaczego.


Hmm jeżeli tak jest to to nie pomoże faktycznie...w moim też tarcze z tyłu zjechane a przednie jak nowe prawie Biggrin

Tyle że ja nie odczuwam żadnych problemów związanych z hamowaniem

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
tuti24
Zarejestrowani

op Jak ktoś z Was będzie robił w najbliższym czasie przegląd techniczny to zerknijcie na rozkład sił hamowania jaki jest u Was może ten typ tak ma? Diagnosta który wykonywał mi pomiar stwierdził, że przód powinien mieć jakieś 2/3 rozkładu sił. U siebie czuję, że podczas hamowania przód mniej "nurkuje" w porównaniu ze wszystkimi autami jakimi jeździłem do tej pory.

Odpowiedz
paker228
Zarejestrowani

Miałem kiedyś w pierwszym aucie taka sytuację, tył aż prawie nurkował na sprężynach przy normalnym hamowaniu pedałem hamulca. Sytuacja skrajnie niebezpieczna na mokrej i śliskiej nawierzchni. Komfort to już sprawa drugorzędna.
Tyle ze tam były jeszcze bębny i faktycznie korektory siły hamowania wiec temat był prostrlszy do okiełznania.
Diagnosta dobrze powiedzial o tych 2/3 siły...
Może po prostu przód masz za słaby w stosunku do tyłu?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ tuti24
Hamulce u mnie:
Lewa strona przód: 3.900kN
Prawa strona przód: 3.930kN
Lewa strona tył: 2.980kN
Prawa strona tył: 3.000kN

Ręczny:
Lewa strona: 2.250Kn
Prawa strona 1380Kn
Masa pojazdu: 1602Kg

Trochę mnie martwi dość duża różnica na ręcznym między kółkami. Możliwe że silniczek prawego koła już się kończy.
Przegląd robiony 8 tygodni temu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości