Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

kręci a nie zapala


itek
op C4 Picasso 1.8 benz 2009 Od wczoraj, dzisiaj w garażu nie odpalił. Kręci i tylko pojedyncze zapłony. Po włączeniu kluczyka słychać pompkę paliwa.
Pewnie nie obejdzie się bez warsztatu ale żeby dojechać, czy odpięcie akumulatora może coś poprawić, czy jak umarłemu kadzidło.
Nie znam tego autka i nie wiem czy w ogóle pokaże na desce jakieś błędy. Wcześniej było coś o niskim stanie płynu.
Diesla to odpalałem na plaka a tu się boję.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Jak tak z dnia na dzień rzucił palenie stawiał bym na czujnik położenia wału. Ale to tylko domysły.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W starych modelach z PSA odłczenie akumulatora na ponad godzinę (oczywiście po "uśpieniu" sterownika) czasami działało cuda, jako że wszystko przechodziło w tryb nastawów fabrycznych. Ale to było dawno (miałem Puga 405, to wiem).
Teraz tak pięknie nie ma, zapisze się tylko mnóstwo błędów.
Jak próbuje zapalić - nie jest źle. Zacznij od prostego przejrzenia obwodu wysokiego napięcia - może coś jest zawilgocone lub wręcz zalane wodą (pozdrawiam kolegę, z którym wygarnialiśmy na drodze wodę z wnęk świec po wjechaniu w kałużę).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
itek
op Pozostawiłem go na godzinę podłączonego do prostownika aby się trochę doładował. potem odpiąłem aku i po paru min. zapiąłem.
Kręcił dobrze ale nie zapalał lecz im dłużej kręciłem tym więcej zapłonów aż się rozkręcil i pali. Było to podobne do zalanego silnika lecz nie było czuć w spalinach benzyny. Teraz odpala do strzału i nic nie wyświetla. W pon. podepnę go i odczytam co tam zapamiętał. Dzięki za pomoc i świętujcie dalej. Temat można zamknąć.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-12-2020, 13:30)itek napisał(a): Pozostawiłem go na godzinę podłączonego do prostownika aby się trochę doładował. potem odpiąłem aku i po paru min. zapiąłem.
Kręcił dobrze ale nie zapalał lecz im dłużej kręciłem tym więcej zapłonów aż się rozkręcil i pali. Było to podobne do zalanego silnika lecz nie było czuć w spalinach benzyny. Teraz odpala do strzału i nic nie wyświetla. W pon. podepnę go i odczytam co tam zapamiętał. Dzięki za pomoc i świętujcie dalej. Temat można zamknąć.

A nie ma tam może LPG ? Bo podobne przygodny miałem w Volvo z instalacją wtrysku fazy ciekłej lpg.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Jak kręci pompką tu już jest nie najgorzej bo najczęściej w grupie PSA potrafi paść przekaźnik w BSI a pompka paliwa nie pracuje.

https://www.youtube.com/watch?v=hDmE4b5Jhxo

Chwilę poszukałem na grupie i w pierwszej kolejności radzono w diagbox-ie sprawdzić ciśnienie na wtryskiwaczach, zrobić test pompy

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwA...e=youtu.be

Rozłączenie akumulatora moim zdaniem nic nie da. Zobaczysz tylko check engine i to wszystko. Te wozy też są również wybredne na stan akumulatora jak w renault, coś nie tak i choinka na desce gotowa. Trzeba się wpiąć do złącza OBD2 przez interfejs i zobaczyć co się dzieje.
Ja mam chińskiego klona pod fabryczne oprogramowanie Diagbox/Lexia. Jak cie to ratuje to mogę podjechać. Na podmianę nie będę nic miał typu cewka itd bo pod domem mamy tylko klekoty hdi.

PS. Silnik 1.8i w tym modelu był w produkcji od pojawienia się między końcem 2006 do 2008. Potem weszły parszywe 1.6vti oraz 1.6thp co się BMW ich szybko wyrzekło aby nie stracić wizerunku wśród klientów. Równolegle był dostępny 2.0i 16v ze skrzynią półautomatyczną MCP jak i mniej popularną w europie skrzynią automatyczną AL4, wspólny projekt z renault DP0.

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz
Gjaro
Zarejestrowani

Cześć

U mnie autko odpala na zimnym a jak po jeźdźcie zgaszę i chce odpalić to kręci i nie zapala coś w stylu jakby padł akumulator, ale na początku grudnia go wymieniałem na nowy.

Odpowiedz
itek
op
(02-02-2021, 12:25)Gjaro napisał(a): Cześć

U mnie autko odpala na zimnym a jak po jeźdźcie zgaszę i chce odpalić to kręci i nie zapala coś w stylu jakby padł akumulator, ale na początku grudnia go wymieniałem na nowy.

Skoro, jak piszesz, kręci to akumulator nie padł tylko nie zapala pewnie z innego powodu.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(02-02-2021, 12:25)Gjaro napisał(a): Cześć

U mnie autko odpala na zimnym a jak po jeźdźcie zgaszę i chce odpalić to kręci i nie zapala coś w stylu jakby padł akumulator, ale na początku grudnia go wymieniałem na nowy.
Jak na ciepłym nie pali to czujnik wału do sprawdzenia

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości