Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

kultura pracy


nowy1982
Zarejestrowani

op witam
mam problem z obrotami.
Na piegu jałowy 750 obrotow i nagle wskazówka spadnie o dosłownie 3-4 mm i wroci do 750 na kilkadziesiat sekund około 2mm w góre i nagle w dól o 3-4 jest tak na benzynie i gazie.. Dodam że nie jest tgo sekwencyjnie tylko róznie.
Dodatkowo mysle ze z tym problem wiąze śie nietabilne przejscie na gaz poniewaz opadają prawie do zera i gwałtownie rosna do 750, tylko przy przełączeniu tak sie dzieje. dodam ze gazownicy juz kilkakrotnie ustawiali i to pewne ze cos po stronie czujników itp.swice wymienione cewki tez srawdzane. Juz nie mam pojecia co to. moze tez map censor moze przepustnica poniewaz jest elektroniczna.Prosze o pomoc.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Może być jakaś nieszczelność na kolektorze

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Yeti
Zarejestrowani

(19-02-2015, 22:25)nowy1982 napisał(a): nietabilne przejscie na gaz poniewaz opadają prawie do zera i gwałtownie rosna do 750, tylko przy przełączeniu tak sie dzieje

Dlaczego gaz przełącza się przy tak niskich obrotach?
U mnie jest jedna dioda na sterowniku w środku. Jak świeci na czerwono - jazda na benzynie. Jak na pomarańczowo - gotowość instalacji do przełączenia, warunek konieczny - 2000 obrotów. Jak osiągnę czy to stojąc czy jadąc obroty wtedy zapala się zielona sygnalizująca pracę na gazie. Nigdy na wolnych obrotach.

Takie objawy mocnego i nierównomiernego szarpania obrotami wskazują na uszkodzenie którejś z cewek zapłonowych i wypadanie zapłonu. W jaki sposób cewki były sprawdzane?

Uszkodzony map sensor powodowałby ogromne spalanie i problemy z odpalaniem.

Nieszczelność w kolektorze byłoby widać w znacznym spadku mocy i gaśnięciu auta.

Nie wiem jak rozwiązane są wolne obroty w tych silnikach, ale w większości jest tzw bypass w postaci silnika krokowego przy przepustnicy. Otwiera się gdy przepustnica się zamyka. Wtedy wystarczy go zdemontować, włożyć na noc do benzyny, przepłukać i będzie jak nowy. Jeżeli sterowane są przy pomocy przepustnicy, to jest mało prawdopodobne, żeby na ten ułamek sekundy gubiła ustawienia.

Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości