Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

luz zaworowy 1,9 dci


tadeuszek
Zarejestrowani

op Czy w silniku 1,9 dci 120KM  reguluje się w jakiś sposób luz zaworowy? Czy może szklanki są o odpowiednich grubościach, takie mam tylko domysły.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(16-06-2018, 17:59)tadeuszek napisał(a): Czy w silniku 1,9 dci 120KM reguluje się w jakiś sposób luz zaworowy? Czy może szklanki są o odpowiednich grubościach, takie mam tylko domysły.

Podobno reguluje się. Jestem w trakcie przygotowań do naprawy silnika 1.9 dci ale jeszcze nie dobrałem się do głowicy a jedynie do dołu silnika. Tak więc na chwilę obecną polegam na tym co piszą odnośnie regulacji zaworów.

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

op Ja też sie szykuję ściągnąłem tylko pół góry tzn. pokrywę , wałek, a teraz będę się brał za dół bo prawdopodobnie poszły panewki gdyż strasznie waliło w silniku.A co piszą odnośnie regulacji zaworów?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Piszą, że się reguluje ale nie wnikałem w to od strony technicznej. Sam nie zamierzam przy tym grzebać i nie polecam robić tego w oparciu o przekaz z youtuba komuś kto nie ma doświadczenia.
Jeżeli miałbym robić kapitalny remont to silnik oddałbym do fachowca. Niekoniecznie do jakiejś firmy co robi hurtowo ale np. do ludzi co składają silnik na potrzeby jakiegoś wąskiego grona rajdowców, pasjonatów. Jest jeszcze trochę takich warsztacików.
Ja mam silnik F9A 120kM znam silnik bo jeździł u szwagra w M II (on wymienił na ten 130kM) stoi w garażu, zacząłem od oględzin wału panewki główne jak nowe, korbowodowe lekko wytarte ale bez rys. Czopy wału bez rys (wystarczy przepolerować pastą tak dla bajeru) idą panewki główne i korbowodowe nominalne nowe w ori. koszt 180zł. i 150zł. za komplety, panewki oporowe w ori. koszt jeszcze nieznany ale myślę, że około 70 zł. łożysko wału około 30 zł. a na górę uszczelniacze trzonków zaworowych Elring 28 zł. zestaw 8 szt. Nowa uszczelka miski olejowej + obowiązkowo silikon do tego nowa uszczelka kolektora ssącego i wydechowego (kolektory są na jednej uszczelce) no i po naprawie. Pompę oleju mam, rozrząd mam zmienię tylko pasek osprzętu. Reszta idzie z mojego silnika, uszczelki pod deklem zaworów nie zmieniam bo jest miękka i nie sparciała, łańcuch pompy oleju i koło zębate w idealnym stanie.
Silnik już wyczyszczony, blok pomalowany na czarno, głowica na srebrny, dekiel zaworów, micha olejowa i inne osłony do piaskowania. Do tego przegląd turbiny (do regeneratorów).
Głowicy nie zdejmuję uszczelniacze wymieniam po podparciu zaworów tłokiem.
Myślę nad nowym zestawem sprzęgła (dwumasa, tarcza, docisk) bo moje mimo małego przebiegu coś szwankuje. Ale decyzja zostanie podjęta po wyjęciu silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • funkoval
tadeuszek
Zarejestrowani

op To ta dwumasa to chyba nie warto kiedyś szukałem to nowa LUKA komplet ok 2500 zł, a co do mojego przypadku to się zastanawiam czy aby nie wystarczyły by nowe panewki, ale to dopiero sie okaże po zdjęciu miski olejowej, a to prawda że aby ją ściągnąć trzeba sanki przednie trzymające chłodnice trzeba ściągać?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(17-06-2018, 14:49)tadeuszek napisał(a): To ta dwumasa to chyba nie warto kiedyś szukałem to nowa LUKA komplet ok 2500 zł, a co do mojego przypadku to się zastanawiam czy aby nie wystarczyły by nowe panewki, ale to dopiero sie okaże po zdjęciu miski olejowej, a to prawda że aby ją ściągnąć trzeba sanki przednie trzymające chłodnice trzeba ściągać?

Tak, aby wyjąć miskę olejową trzeba odkręcić ławę pod chłodnicami. Miska opiera się po prawej stronie.
Nowy zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym LUK do naszych SC II kosztuje około 1500 zł.
Przy wymianie panewek możesz wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych.
Nie trzeba zdejmować głowicy wystarczy podjechać tłokiem pod zawory aby nie wpadły w cilinder i po zdjęciu pokrywy zaworów rozpiąć zawór.

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

op To ja albo coś nie tak bo swego czasu szukałem i na allegro i samo koło kosztowało 1600zł , muszę zobaczyć z ciekawości.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(19-06-2018, 07:41)tadeuszek napisał(a): To ja albo coś nie tak bo swego czasu szukałem i na allegro i samo koło kosztowało 1600zł , muszę zobaczyć z ciekawości.
Masz rację zestawy są w różnych cenach nie wiem od czego to zależy. Specjalnie zwróciłem uwagę, koło dwumasowe fabrycznie nowe do tego nowy docisk i tarcza wszystko Luk cena około 1400 zł. Są też takie zestawy po 2600 zł. również nowe Luk zarówno jedne jak i drugie sprzedają renomowani allegrowicze.

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

op Zgadza się sa zestawy po ok 1400 zł ,jak kiedyś szukałem to tylko za 1600 było samo koło, widocznie się coś zmieniło, a co do tych luzów zaworowych to znalazłem że, ssący 0,20 a wydechowy 0,40 u nas nie było hydraulicznych ,a same szklanki i nimi się reguluje luz tzn. grubość denka, pod spodem są symbole tylko ni cholery nie mogłem znaleźć jakie są to wartości w mm , ja nie wiedziałem i powyciągałem u siebie a teraz mam problem które gdzie.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

No to żeś narobił bigosu.
Pisałem, że nie polecam grzebania w silniku!!!
Przecież to jest podstawa przy rozbieraniu silnika, że znaczysz tłoki, szklanki, stopki od korbowodu!!!
Każdy tłok idzie w cylinder w którym pracował to samo dotyczy szklanek. Chyba, że robisz kapitalny remont, szlif i wymianę wszystkiego w środku to nie ma znaczenia tam gdzie włożysz nowy tłok tam będzie się docierał to samo tyczy panewek i szklanek.
Obejrzyj dokładnie te szklanki może mają jakieś ślady zużycia pozwalające na dopasowanie każdej w swoje gniazdo. Tak jak np. stopki korbowodu, każda ma nieregularny kształt na łączeniu aby w razie pomieszania można ją było dopasować w swoje miejsce.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości