anita.fornal
8
0
0
7
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lipsko
op
Witam, mam scenica z 2000 roku, benzyna 1,6 , 16 V , 79 KW. Mam problem z obrotomierzem a mianowicie podczas jazdy, czasami wskazuje normalnie obroty a czasami spada na sam dół i nic nie wskazuje po chwili znowu wskazuje dobrze lub lata góra dół i tak na przemian. Proszę o pomoc co mam zrobić , czy jest jakiś czujnik gdzie w tym modelu to sprawdzić i naprawić, byłam u 3 mechaników i żaden nie pomógł. Dziękuję Anita
Zdjęcie poniżej modelu auta, może ktoś miał podobny problem lub jakiś fachowiec podpowie co zrobić . Dziękuję serdecznie
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2016, 16:36 przez Asia.)
•
TomaszB
11,297
37
2972
1,657
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 13-12-2016, 16:53
Zrób test zegarów, będziesz widziała czy wskazówka od obrotomierza chodzi płynnie. Jeśli przy teście będzie ok to szukaj problemu w aucie (może wystarczy przeczyścić kostkimprzy liczniku) jeśli podczas testu obrotomierz też będzie świrował to masz zegary do wymiany.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to TomaszB for this post
• anita.fornal
anita.fornal
8
0
0
7
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lipsko
op
a co to jest test zegarów jak się go wykonuje ?
•
Asia
19,855
28
5553
2,544
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 13-12-2016, 17:00
trzyma się wciśnięty guzik od komputera i przekręca kluczyk na zapłon
•
anita.fornal
8
0
0
7
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lipsko
op
(13-12-2016, 16:53)TomaszB napisał(a): Zrób test zegarów, będziesz widziała czy wskazówka od obrotomierza chodzi płynnie. Jeśli przy teście będzie ok to szukaj problemu w aucie (może wystarczy przeczyścić kostkimprzy liczniku) jeśli podczas testu obrotomierz też będzie świrował to masz zegary do wymiany.
a co to jest ten test zegarów żebym wiedziała co powiedzieć mechanikowi i jak się go wykonuje dzięki za odp.
•
Asia
19,855
28
5553
2,544
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 13-12-2016, 17:01
Przecież u góry juz Ci napisałam odpowiedź. Zmień mechanika jak nie wie co to jest test zegarów w SI
•
anita.fornal
8
0
0
7
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lipsko
op
(13-12-2016, 17:00)Asia napisał(a): trzyma się wciśnięty guzik od komputera i przekręca kluczyk na zapłon
a gdzie ten guzik od komputera jest ?
•
Asia
19,855
28
5553
2,544
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 13-12-2016, 17:02
•
Asia
19,855
28
5553
2,544
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2007-2009
Sandomierz
Asia
Kobiety
— 13-12-2016, 17:03
•
Trodor
1,141
13
512
177
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Andrychów
Trodor
Zarejestrowani
— 13-12-2016, 17:04
Renault mam dopiero kilka dni więc jestem nowicjuszem ale trochę doświadczenia z elektroniką samochodową mam, i obstawiam zimny lut na płytce drukowanej. Po prostu nie styka (zimny lut to potoczna nazwa uszkodzenia punktu lutowniczego, błędu lutowniczego po prostu pęknięcie cyny).
Albo faktycznie wtyczki lubią też sniedziec w renówkach. Wystarczyłoby wtedy wyczyścić odpowiednim preparatem.
Z tego co mi wiadomo obrotomierz działa na zasadzie pomiaru prądu w instalacji (zapalony silnik- im wyższe obroty tym mocniej ładuje akumulator) więc żadnego czujnika obrotów nie ma.
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Trodor for this post
• anita.fornal
|