Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

podróż w czasie - zegar sam się przestawia


maag
Zarejestrowani

op Witam.
To mój pierwszy, mam nadzieję błahy problem Biggrin
Otóż w moim Scenicu III sam się przestawia zegar - nie jest to jednak sytuacja jaką opisał 'gregorijw' w swoim poście bo nie mam nawigacji.
Ustawiłem go wg godziny z radia, a następnego dnia rano przestawił się sam dokładnie 10 minut wstecz.
Pomyślałem, że może się machnąłem przy ustawianiu i ustawiłem jeszcze raz.
Nastepnego dnia to samo -10 minut...
hmmm...pomyślałem że go przechytrzę i ustawiłem mu +10 minut względem radia i... nastepnego dnia przestawił się sam na -2 godziny i 10 minut Biggrin

Jakieś pomysły co to może być?

Dodam tylko, że nie mam fabrycznej nawigacji i zegar raczej się nie aktualizuje sam (chyba że o czymś nie wiem).


z góry dziękuję.

maag

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Wychodzi iż masz problem z licznikiem bo on ma w sobie zegarek

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
maag
Zarejestrowani

op Postanowiełm zapytać u źródła - czyli w firmowym servisie - ciekawe czy spotkali sie kiedyś z czymś takim - czekam na odpowiedź.
Jak coś będę wiedział, to napiszę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2016, 11:24 przez maag.)

Odpowiedz
maag
Zarejestrowani

op hej, dawno mnie nie było.

generalnie w serwisie nie spotkali się z czymś takim Sad , ale zacząłem podejrzewać siły nieczyste z mojej okolicy...
niedaleko mnie jest baza wojskowa z radarami i zauważyłem już kilkukrotnie, że problem z przestawianiem się czasu występuje mniej więcej w tym samym miejscu (niedaleko bazy).
Ostatnio jednak dwa razy z rzędu w tym samym miejscu komputer w Sceniku się zresetował. Przy przejeżdzaniu koło tej bazy wariuje mi kontrolka od świateł długich (ale same światła się nie zapalają) oraz kontrolka od poduszki pasażera. Następnie po zatrzymaniu auta i przy kolejnym odpaleniu wywala komunikat, że "poduszka pasażera wyłączona". Następnie po około 2-5 minutach następuje samoczynny reset kompa i wszystko działa poprawnie tylko że zerują się dane (średnia prędkość, dystans, zasięg, spalanie) i język przełącza się na niemiecki Sad
Miałem tak już kilk razy, ale ostatnio zauważyłem, że to tylko w tym jednym miejscu i tylko czasami w pewne dni - bo jężdzę tam codziennie. Ostatnio specjalnie podjechałem tam po resecie i dostałem drugi raz to samo, więc na poważnie podejrzewam, że to może być związane z tymi radarami.

Niedługo będę zmieniał olej to podjadę przy okazji, żeby mi podłączyli auto pod komputer - może coś wyjdzie...

generalnie poza resetem to nic się nie dzieje, ale jednak nie powinno tak się dziać Sad

Ps. a jesli to prawda, że te fale "gadają" z moim Scenikiem, to aż boję się pomysleć jak one mogą oddziaływać na inne urządzenia - np. rozruszniki serca Sad

maag

Odpowiedz
sylfon
Zarejestrowani

Może to interferencja czyli nakładanie się fal na siebie i elektronika wariuje?

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maag
Zarejestrowani

op
(22-02-2017, 19:42)sylfon napisał(a): Może to interferencja czyli nakładanie się fal na siebie i elektronika wariuje?

Wysłane przy użyciu Tapatalka
...wszystko możliwe... a na razie dalej obserwuję i jak tylko coś ustalę to na pewno nie omieszkam poinformować... Biggrin

Odpowiedz
lolo001
Zarejestrowani

Pracowałem na stacji radarowej naprowadzania i wiem że jet to wiązka wysoce energetyczna, a fala ciągła wręcz bardzo szkodliwa. Zakłócenia urządzeń elektronicznych mogą być bardzo prawdopodobne. Radary nie zawsze pracują Ochrona środowiska miałaby tu coś do powiedzenia. http://www.bhp.org.pl/article802.html http://www.inwestcom.net/natura-com/art3.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2017, 16:55 przez lolo001.)

Odpowiedz
maag
Zarejestrowani

op
(26-02-2017, 16:55)lolo001 napisał(a): Pracowałem na stacji radarowej naprowadzania i wiem że jet to wiązka wysoce energetyczna, a fala ciągła wręcz bardzo szkodliwa. Zakłócenia urządzeń elektronicznych mogą być bardzo prawdopodobne. Radary nie zawsze pracują  Ochrona środowiska miałaby tu coś do powiedzenia. http://www.bhp.org.pl/article802.html  http://www.inwestcom.net/natura-com/art3.html

dzięki bardzo za info...ps. artykuły nie napawają optymizmem...

Odpowiedz
jaca1971pl
Zarejestrowani

(27-02-2017, 20:25)maag napisał(a):
(26-02-2017, 16:55)lolo001 napisał(a): Pracowałem na stacji radarowej naprowadzania i wiem że jet to wiązka wysoce energetyczna, a fala ciągła wręcz bardzo szkodliwa. Zakłócenia urządzeń elektronicznych mogą być bardzo prawdopodobne. Radary nie zawsze pracują  Ochrona środowiska miałaby tu coś do powiedzenia. http://www.bhp.org.pl/article802.html  http://www.inwestcom.net/natura-com/art3.html

dzięki bardzo za info...ps. artykuły nie napawają optymizmem...
witam, No nie wiem czy to fale radiowe, ale w moim Scenicu 3 2009 od jakiś 2 lat samoistnie kasuje się komputer dzienny oraz kłopot z zegarkiem gdy w nocy temperatura spada poniżej ok 2 stopni. pojawia się też kłopot z serwisem i poduszkami. muszę wyłączyć autko i na nowo włączyć- jest ok. i tak znów gdy jest zimna noc lub długo stoi w zimnie to nawarca problem. autko ma licznik tft bez nawigacji. pewnie jakaś kostka ma problem albo znów zimny lut na płycie licznika.
pozdrawiam
a niema koło mnie nadajników i radarów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2017, 16:07 przez jaca1971pl.)

Odpowiedz
lolo001
Zarejestrowani

(12-03-2017, 16:05)jaca1971pl napisał(a): a niema koło mnie nadajników i radarów.
To się cieszę że to nie wpływ radarów bo lepiej mieć nadajnik na dachu (np.telefonia komórkowa) niż być w jej zasięgu. Zawsze jednak mieszkańcy mogą żądać od jednostki certyfikat z Ochrony Środowiska o natężeniu promieniowania. Pozdrawiam Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości