bury100
8
0
0
24
SC II ph I
2005
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Góry
bury100
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 16:26
op
Witam
Wiem temat wałkowany już nie raz .
Przymierzam się do zakupu szczeniaka III (mam 1 1,4 16V i 2 2.0 16V w grandzie) i mam dylemat jaki silnik wybrać żeby nie było zaraz po zakupie zbyt dużych wydatków .Samochód potrzebny na dojazdy średnio 100 km dziennie , oczytałem się już na temat silników i czym więcej niby wiem tym gorzej baranieje .Do tej pory była tylko benzyna (gaz) a myślę o diselku ,co moglibyście polecić a czego się wystrzegać .Rocznikowo tak od 2009-2012 na tyle pozwala mi budżet. Pytam tutaj bo kto inny będzie lepiej wiedział jak nie użytkownicy
Pozdrawiam.
•
pio555
30,631
122
10661
2,919
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-06-2023, 16:30
Wystrzegaj się wszystkiego co na w nazwie Tce
Szukaj 1.5 lub 1.6 dci
Jeśli 1.5 dci do najlepsze poliftowe 110KM
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
Jeśli bardzo chcesz PB+LPG szukaj 1.6 16V tylko miej świadomość że ten silnik to muł
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2023, 16:38 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
deejayp40
267
1
104
39
SC IV ph I
2017
1.5 dCi 110KM 81kW (od 2015)
Gubin
Ja kupiłem dla żony trójeczkę 1.9dci i jeździ nią już 3 rok ,bardzo sobie chwali, ale faktem jest ,że silnik 1,5 dci z najnowszych wypustów jest bardzo udany ,mam go w czwóreczce ,i także 3 rok jeżdżę i petarda silnik, można go nawet podkręcić,(ja tak zrobiłem i nie żałuję).
pawlosio
1,219
4
344
63
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 18:33
Zgadzam się w zupełności z pio555
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pawlosio for this post
• bury100
Jurek
721
6
285
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 19:06
Jak wyżej , dla mnie 1,6 nie do zaakceptowania przy takich przebiegach
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Jurek for this post
• bury100
pio555
30,631
122
10661
2,919
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 26-06-2023, 19:12
(26-06-2023, 19:06)Jurek napisał(a): nie do zaakceptowania przy takich przebiegach wszystko da się zaakceptować każdy ma inne poczucie komfortu
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• bury100
wojteks
2,345
8
577
400
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 19:33
(26-06-2023, 19:06)Jurek napisał(a): dla mnie 1,6 nie do zaakceptowania przy takich przebiegach Dla mnie też ale może ktoś lubi muła z lpg. Wszystko zależy od tego jakimi drogami te przebiegi będą robione, jak wioskowymi to tam dynamika muła wystarczy (patrz maks 60 może 70km/h) jak głównymi gdzie 80-90 jest normalną prędkością a i 110 się przyda to zdecydowanie 1.5/1.6dci ale będzie droższy w eksploatacji.
Zawsze jest coś za coś. Dynamika diesla albo oszczędna eksploatacja względnie mułowatego wolnossącego 1.6 16V na lpg.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• bury100
rafal18031988
473
1
122
50
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
zabrze
Jak masz zrobić dziennie 100 km to raczej ropniak, byle te 100 km nie było w mieście, 1.6 jest pancerny, ale faktycznie , maluchem bym go zrobił xD 1.4 ma turbo, i trzeba pilnować szklanek, ale od 1800 obrotów idzie jak wściekły sam musisz sobie odpowiedzieć. Jak ON to 1.5 , miałem taki w kangurze - złoto.
wojteks
2,345
8
577
400
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 20:32
(26-06-2023, 20:03)rafal18031988 napisał(a): 1.4 ma turbo, Ale to jest 1.4 tce czyli z tych największego ryzyka szybkiego wybuchnięcia. Absolutnie nie można go kupić, diesel przy nim to oaza spokoju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2023, 20:32 przez wojteks.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wojteks for this post
• bury100
wobli
913
3
310
163
SC III ph II
2014
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Chełmno
wobli
Zarejestrowani
— 26-06-2023, 20:33
No widzicie a ja dla oszczędności właśnie, ponad rok temu dokupiłem auto z lpg. I przy podobnych przebiegach oszczędzam około 8 zł na dzień że o nabijaniu przebiegu w Scenicu nie wspomnę.
Przy cenach jakie były rok temu to nawet 15zl dziennie oszczędzałem.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wobli za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to wobli for this post
• bury100
|