Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

silnik k4m 1.6 16v pasek rozrządu


krzys315
Zarejestrowani

op Witam
Mam dylemat po wymianie rozrządu, złożyłem wszystko na blokadach, silnik odpala i ładnie pracuje, tylko jedno ale....
Powyżej 1,5tys obrotów pojawia się wycie silnika z okolic rozrządu (rozrzad oryginał + pompa airtex). Polecono mi zmienić pasek bo podobno paski Gates czasem tak mają. Dziś zmieniłem na pasek Dayco i nie widzę różnicy - pewnie wyje pompa :/
Ale mam pytanie w innej sprawie - pasek delikatnie schodzi w stronę koła, błotnika co widać na zdjęciach.
Przy napinaniu ustawiam go na kołach, rolkach bliżej silnika a potem i tak sie przesuwa.
Wiem że jak założę koło pasowe to pasek nie spadnie ale czy ocieranie nie spowoduje wcześniejszego zużycia?

https://zapodaj.net/9f27b99225e5d.jpg.html

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2019, 11:46 przez krzys315.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A czy przypadkiem nie napinasz paska zbyt mocno?
Przed wymianą też było wycie?

Odpowiedz
krzys315
Zarejestrowani

op Przed wymianą aż tak bardzo nie zwróciłem na to uwagi, auto mam od tygodnia Biggrin
Napinam na napinaczu na pierwsze wcięcie tak jak jest w serwisówce

Odpowiedz
krzys315
Zarejestrowani

op A do czego służy to drugie naciecie-rowek na napinaczu? Jak napinam zgodnie z instrukcją na pierwszy ząbek to pasek jest dość mocno napięty

Odpowiedz
krzys315
Zarejestrowani

op Znalazłem jeszcze instrukcje od Continentala i tam jest mowa że napinacz luzuje się na końcu na to środkowe wcięcie. Spróbuję jutro tak zrobić i dam znać

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Masz dwoje widełek od napinacza.Jedno do zablokowania napinacza na bloku a drugie do napięcia napinacza. Napinacz zawsze napinasz w lewo. I nie ustawiasz "wskazówki" po srodku widełek tylko delikatnie więcej bo potem po przekręceniu wałem dla sprawdzenia prawidłowości montażu to napięcie powinno wrócić do normy.

edit: sorki, ale w 1,6 jest pazur który trzyma napinacz w bloku. Reszta jak pisałem wyżej.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2019, 20:50 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
krzys315
Zarejestrowani

op Pasek napięty na środkowy znak i wszystko jest ok - nie słychać już tego wycia.
Nurtuje mnie tylko pewien dźwięk pracy, jest odkąd kupiłem auto i myślałem że to rozrzad ale po wymianie nie widać różnicy.
Czy to kzfr? Ma przejechane 104tys km.
https://youtu.be/p1cTJJcDvQ8

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Tak pracuje rozrząd po wymianie. Dźwięk zależny od twardości paska. Czasami na wyższych obrotach generuje lekki gwizd. A jeżeli chrobocze coś od strony skrzyni, to wciskaj i wyciskaj pedał sprzęgła i słuchaj.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości