jarzabek0
5
0
1
0
SC II ph II
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Trzebinia
op
witam
jestem posiadaczem scenic II 1.6 16 V z 2003 od paru miesięcy. od kilku dni pojawił sie problem z pracą silnika na benzynie, silnik pracuje nierówno, nie ma mocy. wymieniłem świece - nie pomogło (stare jak się okazało nie były złe) sprawdziłem czy cewki są w porządku - po odpieciu wtyczki z 2 i 3 silnik gaśnie, po odpięciu 1 i 4 silnik zwalnia ale pracuje dalej. Pasowałoby na to że cewki 1 i 4 są walniete ale po przełączeniu na LPG szarpanie silnika ustaje i auto jeździ normalnie. poza tym mam od jakiegoś czasu komunikat Antipollution Controller ale auto mimo to jeździło w porządku, problem pojawił sie od paru dni. Po podłaczeniu do komputera wywaliło błędy P0340 (obwód czujnika A cyl 1 wałka rozrządu - wadliwe działanie) i P0010 (obwód nastawnika kata ustawienia wałka rozrządu A cyl 1)
czy ktoś ma pomysł co to może być? cewki raczej OK skoro na gazie działa, czujnik wałka rozrządu? problem chyba jest po nagrzaniu silnika z tego co pamietam,
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarzabek0 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to jarzabek0 for this post
• panyo75
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 11:24
Temat wałkowany wiele razy.
Najpierw trzeba zlokalizować i usunąć wszelkie przyczyny zapisanych błędów.
Czujnik wałka - prawdopodobny.
Jeśli to nic nie da - trzeba by popatrzeć na elementy, które dla obu układów zasilania NIE są wspólne.
Pierwszym w kolejności jest czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) oraz czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
jarzabek0
5
0
1
0
SC II ph II
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Trzebinia
op
(07-05-2017, 11:24)Czujnik temp sprawdzilem miernikiem i zmienia sie opornosc przy zmianie temperatury wiec jest OK. Ten drugi podejrzanie lata w kolektorze ale poza tym pojawil sie komunikat injection controller przez chwile po uruchomieniu. Pozniej znika. Chyba nie unikne jednak mechanika napisał(a): Temat wałkowany wiele razy.
Najpierw trzeba zlokalizować i usunąć wszelkie przyczyny zapisanych błędów.
Czujnik wałka - prawdopodobny.
Jeśli to nic nie da - trzeba by popatrzeć na elementy, które dla obu układów zasilania NIE są wspólne.
Pierwszym w kolejności jest czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) oraz czujnik temperatury powietrza zasysanego.
•
dexaven
92
0
5
4
SC I ph II
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
dexaven
Zarejestrowani
— 07-05-2017, 21:41
Moze jest problem z jakoscia samego paliwa.Zwroc uwage na przerwe na swiecy.pompe paliwa i moze jej bezpiecznik.Tak tylko glosno mysle.
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-05-2017, 05:14
(07-05-2017, 19:39)jarzabek0 napisał(a): Ten drugi podejrzanie lata w kolektorze ale poza tym pojawil sie komunikat injection controller przez chwile po uruchomieniu. MAP-sensor ma być osadzony w kolektorze SZCZELNIE. Jeśli dostaje lewe powietrze, pomiar jest zafałszowany i dzieją się cuda.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
krzysiek82
42
0
4
0
SC IV ph I
2016
1.5 dCi 110 Hybrid Assist 2017-
Piątek
napiszę tylko od siebie, że czujniki wałka praktycznie się nie psują, a błąd który na nie wskazuje zwykle świadczy o zgonie nastawnika KFZR.
Hobbystycznie - pomoc przy montażu, strojeniu (także AFR), poprawki LPG. Diagnostyka Clip.
Zawodowo - zajmuje się systemami linux, bazami danych głównie oracle, sieciami LAN, WAN
routingiem OSPF, EIGRP i wszystkim co związane jest z informatyką.
•
jarzabek0
5
0
1
0
SC II ph II
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Trzebinia
op
Sprawa sie wyjasnila - zepsuty 4 wtryskiwacz i dlatego na benzynie przerywal a na lpg bylo wszystko OK. Ciekawi mnie tylko koszt tej naprawy ....
•
jarzabek0
5
0
1
0
SC II ph II
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Trzebinia
op
400 za calosc. Wtryskiwacz 250 zl . auto jest na gaz a listwa wtryskowa jest tak skonstruowana ze nie ma powrotu benzyny z listwy do baku i po przelaczeniu na lpg ta benzyna caly czas sie grzeje i wytracają sie z niej zywice i wstryskiwacz sie po prostu zapieka. Ktos nie pomyslal...
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Po prostu miałeś pecha. Ktoś też kiedyś mógł jeździł na ujowym paliwie. Poprzednim autem przelatałem 180.000 na LPG i padały wtryskiwacze, ale gazu Na przyszłość - jeżeli prawidłowo auto pracuje na LPG, a takie cuda dzieją się na PB, to nigdy się nie szuka winy w układzie WN. LPG jest bardziej czułe na te sprawy.
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 17-05-2017, 08:11
Zgadzam się. Mój ma ponad 300.000 i przynajmniej 250 na LPG.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|