Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

silnik przerywa na benzynie a na LPG jest OK


jarzabek0
Zarejestrowani

op witam
jestem posiadaczem scenic II 1.6 16 V z 2003 od paru miesięcy. od kilku dni pojawił sie problem z pracą silnika  na benzynie, silnik pracuje nierówno, nie ma mocy. wymieniłem świece - nie pomogło (stare jak się okazało nie były złe) sprawdziłem czy cewki są w porządku - po odpieciu wtyczki z 2 i 3 silnik gaśnie, po odpięciu 1 i 4 silnik zwalnia ale pracuje dalej. Pasowałoby na to że cewki 1 i 4 są walniete ale po przełączeniu na LPG szarpanie silnika ustaje i auto jeździ normalnie. poza tym mam od jakiegoś czasu komunikat Antipollution Controller ale auto mimo to jeździło w porządku, problem pojawił sie od paru dni. Po podłaczeniu do komputera wywaliło błędy P0340 (obwód czujnika A cyl 1 wałka rozrządu - wadliwe działanie) i P0010 (obwód nastawnika kata ustawienia wałka rozrządu A cyl 1)
czy ktoś ma pomysł co to może być? cewki raczej OK skoro na gazie działa, czujnik wałka rozrządu? problem chyba jest po nagrzaniu silnika  z tego co pamietam,

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jarzabek0 za ten post post:
  • panyo75
ko-ma
Zarejestrowani

Temat wałkowany wiele razy.
Najpierw trzeba zlokalizować i usunąć wszelkie przyczyny zapisanych błędów.
Czujnik wałka - prawdopodobny.
Jeśli to nic nie da - trzeba by popatrzeć na elementy, które dla obu układów zasilania NIE są wspólne.
Pierwszym w kolejności jest czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) oraz czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jarzabek0
Zarejestrowani

op
(07-05-2017, 11:24)Czujnik temp sprawdzilem miernikiem i zmienia sie opornosc przy zmianie temperatury wiec jest OK. Ten drugi podejrzanie lata w kolektorze ale poza tym pojawil sie komunikat injection controller przez chwile po uruchomieniu. Pozniej znika. Chyba nie unikne jednak mechanika napisał(a): Temat wałkowany wiele razy.
Najpierw trzeba zlokalizować i usunąć wszelkie przyczyny zapisanych błędów.
Czujnik wałka - prawdopodobny.
Jeśli to nic nie da - trzeba by popatrzeć na elementy, które dla obu układów zasilania NIE są wspólne.
Pierwszym w kolejności jest czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP-sensor) oraz czujnik temperatury powietrza zasysanego.

Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Moze jest problem z jakoscia samego paliwa.Zwroc uwage na przerwe na swiecy.pompe paliwa i moze jej bezpiecznik.Tak tylko glosno mysle.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(07-05-2017, 19:39)jarzabek0 napisał(a): Ten drugi podejrzanie lata w kolektorze ale poza tym pojawil sie komunikat injection controller przez chwile po uruchomieniu.
MAP-sensor ma być osadzony w kolektorze SZCZELNIE. Jeśli dostaje lewe powietrze, pomiar jest zafałszowany i dzieją się cuda.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
krzysiek82
Zarejestrowani

napiszę tylko od siebie, że czujniki wałka praktycznie się nie psują, a błąd który na nie wskazuje zwykle świadczy o zgonie nastawnika KFZR.

Hobbystycznie - pomoc przy montażu, strojeniu (także AFR), poprawki LPG. Diagnostyka Clip.
Zawodowo - zajmuje się systemami linux, bazami danych głównie oracle, sieciami LAN, WAN
routingiem OSPF, EIGRP i wszystkim co związane jest z informatyką.  
Odpowiedz
jarzabek0
Zarejestrowani

op Sprawa sie wyjasnila - zepsuty 4 wtryskiwacz i dlatego na benzynie przerywal a na lpg bylo wszystko OK. Ciekawi mnie tylko koszt tej naprawy ....

Odpowiedz
jarzabek0
Zarejestrowani

op 400 za calosc. Wtryskiwacz 250 zl . auto jest na gaz a listwa wtryskowa jest tak skonstruowana ze nie ma powrotu benzyny z listwy do baku i po przelaczeniu na lpg ta benzyna caly czas sie grzeje i wytracają sie z niej zywice i wstryskiwacz sie po prostu zapieka. Ktos nie pomyslal...

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Po prostu miałeś pecha. Ktoś też kiedyś mógł jeździł na ujowym paliwie. Poprzednim autem przelatałem 180.000 na LPG i padały wtryskiwacze, ale gazu Biggrin Na przyszłość - jeżeli prawidłowo auto pracuje na LPG, a takie cuda dzieją się na PB, to nigdy się nie szuka winy w układzie WN. LPG jest bardziej czułe na te sprawy.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Zgadzam się. Mój ma ponad 300.000 i przynajmniej 250 na LPG.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości