Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

spalanie 1.4 tce ile powinno wynosic w miescie i w trasie ?


szakal01
Zarejestrowani

op wedle komputera z jazdy mieszanej wychodzi mi 12.6 litra nie jest to troche za duzo?? auto z turbina powinno palic przeciez mniej z jakim spalaniem moge sie liczyc w miescie  oraz trasie ??? ie powinien  palic scenik ??

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Turbo nie oznacza mniejszego spalania, a wręcz przeciwnie

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(11-06-2019, 21:40)szakal01 napisał(a): edle komputera z jazdy mieszanej wychodzi mi 12.6 litra nie jest to troche za duzo??
normalnie
(11-06-2019, 21:40)szakal01 napisał(a): uto z turbina powinno palic przeciez mniej
skąd ten wniosek?
(11-06-2019, 21:40)szakal01 napisał(a): ie powinien  palic scenik ??
trasa 7-8 litrów
miasto 12-13 zależnie od wielkości miasta
mieszany ok 10l
to są zupełnie normalne spalania dla takiego gabarytu jak scenic

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

U mnie w mieście koło 9-9,5L na trasie między 7-9L zależy od prędkości. Po mieście robię głównie trasy rzędu do 5 km (po bułki do biedry i takie tam).

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

(11-06-2019, 21:40)szakal01 napisał(a): wedle komputera z jazdy mieszanej wychodzi mi 12.6 litra nie jest to troche za duzo?? auto z turbina powinno palic przeciez mniej z jakim spalaniem moge sie liczyc w miescie oraz trasie ??? ie powinien palic scenik ??

To i tak przyzwoity wynik jak na mieszane trasy. Niestety 1.4 Tce lubi dużo popić. W super korkach, ze średnią prędkością 12km/h nawet 17.5 litra miałem średnie spalanie. A tak średnie/mieszane do 13 litrów się mieszczę, w trasie nie jest najgorzej.

Idzie mocno zejść ze spalaniem dosłownie muskając pedał gazu, wówczas turbo jest w spoczynku ale to nie o to chodzi kupując takie auto ,a jeździć jak maluchem...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi bologno za ten post post:
  • h4jt, Mati
PROSTOnaNIBY
Zarejestrowani

trochę martwiłem się moim spalaniem jednak po przeczytaniu tego postu widzę, że macie podobnie. u mnie komputerowe w mieście małym bez świateł wychodzi 13 L. trasa lokalna bez szybkiego ruchu czyli wioska zakręt itp wychodzi 8,5 L. Mieszane mam około 10 L. Czy komputerowe spalanie zgadza się wam z dystrybutorem? Jakie macie przekłamanie?

Odpowiedz
Damian Hellwig
Zarejestrowani

Mój komp troszkę kłamie bo od tankowania, przejechania 100km i kolejnego tankowania trasa raczej miejska 9.8 gdzie komp mówił o 11. Aktualnie mam 11 - 11.2 na kompie ale nie zwracam na to uwagi.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Damian Hellwig za ten post post:
  •
kajfasz
Zarejestrowani

To chyba u mnie nie jest tak źle bo moja średnia po prawie 2 latach jazdy to 9,9l ale LPG czyli benzyny około 8,5-9 l. Pomiary są bardzo dokładne bo zawsze tankuje do pełna i zawsze obliczam spalanie więc to nie są moje przypuszczenia. Z tym, że w mieście na krótkich odcinkach faktycznie komputer potrafi pokazać i 12-13 l benzyny ale na trasie przy nieautostradowych jazdach to 7-8l benzyny.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Jaką masz instalację kolego czy była strojona pod obciążeniem przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR ?

Mogę podać kilka moich notowań spalania, są one bardzo dokładne zliczone z tankowań i przejechanych km, pierwsze z nich jest całościowe i wynosi ono 10,53 LPG/100, trasa/miasto.
W samym mieście Wrocław po którym się poruszam jest to 10,5 -11,5 LPG/100, po Wrocku trudno się jeździ i średnia prędkość wg. komputera to 19-21km/h.
Obecnie miasto jest wakacyjnie wyludnione i spalanie oscyluje w granicach 10-10,5, a średnia prędkość podskoczyła do 24-25km/h ;-)  Zdarzały się jednak sytuacje gdzie średnia prędkość w zakorkowanym Wrocku nie przekraczała 15-16km/h, wtedy i spalanie wzrastało do 15, w takich warunkach nawet 1.5 dCi siostry potrafił łyknąć 10 ON.  

Mam jeszcze pomiary z kilku dłuższych tras wakacyjnych do Chorwacji (2500~2800km), trasa głównie autostrada prędkości przepisowe 130-140km/h, 4os. na pokładzie, bagaże, 10,58 LPG/100, natomiast tegoroczna szybka jazda w nocy prędkości 150-160km/h i wynik o ponad litr wyższy 11,8 LPG/100.
Jeszcze jedna ciekawostka szybka jazda autostradą nocą na lotnisko z prędkością 160-170 w porywach 180 i wyszło 12,6 LPG/100 !
Scenic to wysokie i dość ciężkie auto jadąc autostradą z prędkościami do 130-140km/h, można uzyskać spanie 9 - 10 LPG w zależności od obciążenia auta, kiedyś zrobiłem taki pomiar jadąc z żoną i małymi bagażami 120-130km/h i wyszło niecałe 9 LPG/100.

Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=c2xJ5vMPJ5I link
na filmiku widać spanie 7,3/100 wg. komputera w rzeczywistości trzeba do tego dodać ~18 do 22% i wychodzi spanie w LPG.

A teraz jazda emeryta, kiedyś mnie wzięło i zrobiłem taki test, spokojna jazda droga krajowa prędkość 100km/h i wyszło 5,4/100 wg. komputera (~6,6 LPG/100), jak widać można jechać bardzo oszczędnie i tanio, nawet licząc w zaokrągleniu ~7 LPG x 1,85zł = 13zł na 100km, przy 10 też jest nieźle 18,5zł/100km.
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=WTgTzO1wkSU link

Żona ma Megane Coupe 1.4TCe również z LPG i 160KM, spalanie w mieście po którym się głównie porusza jest o ~1 litr mniejsze od Scenika.

Kolega szakal01 pisze, że 12,6 LPG przy jeździe mieszanej ? wszystko zależy od nogi kierowcy, proponowałbym koledze zrobienie dobrego strojenia sondą AFR, w moim Sceniku jest instalacja BRC.SQ32, silnik zestrojony na hamowni na 162KM, strojenie oczywiście z AFR-em, dla przykładu podam jeszcze auto mojego przyjaciela z którym często jeżdżę na wspólne żagle, narty, wakacje itp ... nieraz mieliśmy okazję porównać spalania w naszych autach na tej samej trasie, kumpel ma Opla Zafirę Taurer 1.4T z taką samą instalacją BRC.SQ32 i strojnie w tym samym zakładzie silnik o mocy 158KM, wyniki spalania są niewiele wyższe w Zafirze ~0,3-0,4, zapewne z racji tego, że Opel jest nieco większy i cięższy 7 osobowy, ja mam Scenika krótkiego 5os.

Porównując obecnego Sc3 1.4TCe 162KM z jego poprzednikiem którego miałem Sc2 2.0 16V 135KM F4R również z LPG BRC , to dwulitrowy wolno-ssak, był stosunkowo głośny, mułowaty, sprawiał wrażenie zapchanego worka w odkurzaczu, przy strojeniu instalacji pierwszy pomiar dał wynik 128KM na Pb95, dopiero ingerencja w oprogramowanie mapy dała mu fabrycznie obiecane 135KM, pomimo konkretnego strojenia i tak spalał więcej od obecnego Sc3 1.4T

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2019, 09:03 przez h4jt.)

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

(07-08-2019, 08:46)h4jt napisał(a): Porównując obecnego Sc3 1.4TCe 162KM z jego poprzednikiem którego miałem Sc2 2.0 16V 135KM F4R również z LPG BRC , to dwulitrowy wolno-ssak, był stosunkowo głośny, mułowaty, sprawiał wrażenie zapchanego worka w odkurzaczu, przy strojeniu instalacji pierwszy pomiar dał wynik 128KM na Pb95, dopiero ingerencja w oprogramowanie mapy dała mu fabrycznie obiecane 135KM, pomimo konkretnego strojenia i tak spalał więcej od obecnego Sc3 1.4T
Porównanie tych dwóch silników nie ma sensu z wiadomych względów. Jak już chcesz robić porównania to proszę do F4RT i szybko zmienisz zdanie.
Ja w swoim SII z F4R bez problemu osiągałem spalanie 11l gazu w cyklu mieszanym a noga u mnie ciężkawa.
Szczeniak bez problemu leciał 200 km/h a jego głośna praca jest spowodowana źle zestroją skrzynią biegów a nie hałasem samego silnika.
Na trasie bez problemu schodziłem do 9L a jadąc na emeryta można zejść jeszcze niżej.
Nie wspomnę już o przepaści jaka dzieli awaryjność tych dwóch silników dlatego proszę o bardziej wyważone opinie w stosunku do F4R.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości