oliwek
611
1
139
55
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gdańsk
oliwek
Zarejestrowani
— 27-04-2016, 09:51
op
Hej mam taki problem w szczeniaku, muszę baaaardzo długo trzymać załączoną pompkę od spryskiwacza na tylną szybę żeby cokolwiek wyciekło, dosłownie wyciekło bo o ciśnieniu nie ma mowy, z tylnego spryskiwacza na szybę.
Wstępna diagnoza - zapchana dysza. zakupiłem nową, efekt identyczny.
Zdjąłem dyszę, zostawiłem sam wężyk, i muszę trzymać z 5 sekund żeby w ogóle coś pociekło.
Myślę że może gdzieś jest przygnieciony wężyk i stąd moje pytanie, jak leci wężyk do tyłu, słupkiem w górę i sufitem, czy podłogą i dopiero z tyłu w górę do klapy ??
muszę go "odkorkować" bo to lekko denerwujące :
•
A2-eR11
3,223
23
881
1,631
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
Online
— 27-04-2016, 10:18
Ale fabrycznie tak jest raczej w SCII ze tam na szybe "cieknie" ze spryszkiwacza i nie ma cisnienia takiego jak na spryskiwacze przedniej szyby. Jest to zrobione chyba dlatego ze tam szybka prawie pionowo ustawiona jest, wiec zeby sie nie odbijal strumien to cieknie na szybe i wycieraczka go rozprowadza myjac szybe.
Sprawa dlugiego trzymania manetki jest do rozwiazania. Zamontowac zaworek zwrotny przy wężyku przy zbiorniku samym. Powodem jest wracający płyn do zbiornika, ktory trzeba napompowac do tylu i to trwa. Znow małe ale, fabrycznie zostalo tak najprawdopodobniej zrobionezeby płyn wracal do zbiornika w celu unikniecia zamarzaniu plynu w malym przekroju rurki. Zeby nie zamarzlo w takich malych rurkach chyba by musialbyc czysty spirytus stosowany jako plyn (jak w samolotach ) Te nasze plyny zimowe w przewodzie tym po prostu lubią zamarzac... W kupie (w zbiorniku) mają wieksza odpornosc na zamarzanie.
Wybór nalezy do Ciebie czy wstawisz zaworek zwrotny sobie, czy tez nie. Ja osobiscie wolalem nie ryzykowac zamarznieciem i nie poprawialem fabryki. Sam zaworek doslownie kilka zł kosztuje gdzies na allegro np..
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 27-04-2016, 10:23
stawiam raczej na zacięta pompke spryskiwacza
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• PRZEMO
A2-eR11
3,223
23
881
1,631
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
Online
— 27-04-2016, 10:24
pompke mozna szybko sprawdzic, zamieniajac przewody na niej miejscami. Chyba ze calkiem jest uszkodzona to i na przod bedzie slabo i na tyl slabo pryskac
•
oliwek
611
1
139
55
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gdańsk
oliwek
Zarejestrowani
— 27-04-2016, 10:44
op
pompka jest ok, bo jak juz dopompuje płyn to cieknie przy każdym naciśnięciu. nie ma z nią kłopotu w sensie działania.
Myślałem tylko że ta dysza jest tak ustawiona ze strumień psika na cała szybę ale spoko - skoro inni też tak maja to nie będę nic zmieniać jeżeli TTTM.
•
A2-eR11
3,223
23
881
1,631
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
Online
— 27-04-2016, 10:55
Tam jest duzy otwor dyszy, wiec strumień jest nisko ciśnieniowy, aby nie odbijał sie, a sciekal po szybie zeby wycieraczka go zgarniała i ładnie myła szybę.
Jak denerwuje po dluzszym postoju wracanie plynu do zbiornika, to mozna zaworek dac.. ale jak juz wspomnialem, na wiekszym mrozie moze zamarznac i rozsadzic wężyk. Pozniej bedzie problem tylko.
•
oliwek
611
1
139
55
SC III ph I
2011
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Gdańsk
oliwek
Zarejestrowani
— 27-04-2016, 13:25
op
ee to odpuszczam temat, myślałem że coś mam nie tak a skoro to już tak jest to nie ruszam
dzięki za rady
•
maciej1486
20,832
22
2242
237
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Praktycznie w każdym aucie, które miało dysze tylnego spryskiwacza w klapie z góry to ciśnienia nie było.
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 27-04-2016, 14:59
(27-04-2016, 10:24)A2-eR11 napisał(a): Chyba ze calkiem jest uszkodzona to i na przod bedzie slabo i na tyl slabo pryskac niekonieczni
u mnie tłok stanoł w pozycji 3/4 przód 1/4 tył-na przód było jako tako na tył ledwo leciało
wymiana pompki pomogła-co prawda na tył leci lepiej ale ciśnienie jest słabe
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 27-04-2016, 15:02
u mnie po wymianie pompki tył leci również słabo, taki jest nasz urok to nie taka sama dysza jak jest na szybę przednią
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|