Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

steering locked - auto nie odpala, nie da się załączyć stacyjki


wleniu
Zarejestrowani

op Witam koledzy,
Niestety to chyba prawie ostatni element jakiego nie tykałem (nie naprawiałem) w tym aucie
Ale do rzeczy
Wkładam kartę, wciskam sprzęgło i wciskam "start" i d..pa
1. Nie słychać takiego mocnego "cyknięcia", jakby duży przekaxnik coś odblokowywał (załączenie stacyjki)
2. Rozrusznik nie reaguje -  a na tablicy komunikat STEERING LOCKED (przy wyłączeniu STEERING UNLOCKED"
3. W momencie wciśnięcia zapłonu, słychać 3 cyknięcia blokady kierownicy.

Blokadę zdemontowałem, i jak cyka, to nic się z tym bolcem blokującym nie dzieje,
nie wiem, czy powinien się wysuwać, ale sama blokada tylko "cyka", bolec nie reaguje.
Jak odpiąłem ją całkowicie, to nic się zmieniło, dalej jest STEERING LOCKED, STEERING UNLOCKED

Kierownica się obraca ale ciężko, bez wspomagania,


Akumulator OK, naładowany, mocny, światła, nawet długie, nie przygasają jak się wszystko włączy.

NO i teraz pytanie, za co najpierw zabrać, czy rozkręcać kolumnę , czy moze moduł w kabinie po lewej czy może moduł bezpieczników koło akumulatora ?
Może da się coś pomierzyć ?

Interfejsu OBD nie da się podłączyć, bo nie da się załączyć stacyjki.
Ręczny udało mi się zaciągnąć , ale już nie udało mi się poluzować, musiałem odpuścić dźwignią niestety.

Podpowiecie od czego zacząć naprawę ?


Pozdrawiam
wleniu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2023, 22:07 przez wleniu.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

A mi się wydaje, że po prostu blokada się zesr**ała. Miałem tak samo. Jak ją rozebrałem to potencjometrem przesuwałem wraz z załączaniem zapłonu i auto odpalało.

Znalazłem swój filmik - zabieg się udał. Potem podwiesiłem blokadę na trytytkach do wiązki, żeby w razie awarii nie stwarzała zagrożenia

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2023, 22:54 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Gemar 7674
Zarejestrowani

Masz trzy wyjścia na yt są filmy jak naprawić blokadę . Kupić nowy oryginał lub na alledrogo emulator blokady też działa koszt ok 160 pln

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Blokada kierownicy do wymiany.
Albo wyczyszczona używka albo emulator.
https://allegro.pl/oferta/emulator-esl-r...7411352164

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op Kurcze,
gdzieś wyczytałem że blokada sama sie zaadoptuje,
więc kupiłem oryginalna używkę Valeo za 70 zł

Czy to znaczy, że jej nie podłączę ? Nie będzie działać bez adaptacji ?
A można jakoś zaadaptować np PyClipem czy Delphi ?

Ewentualnie przełożę mechanizm do mojej elektroniki. Może to zadziała
bo jak rozebrałem blokadę, to faktycznie rygiel był zblokowany, i malutki kawałek czegoś metalowego wyleciało
tak jakby by był mechanicznie gdzieś trzaśnięty.

Albo spróbuje zrobić tak jak PunkRock86 napisał.

Będę walczył, zobaczymy czy się uda.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Blokad Anusi być czysta. Jak kupiłeś używaną i niewyczyszczoną to jej niczym nie zaadaptujesz.
Mam czyste blokady i mogę wysyłkowo wyzerować.
Dodatkowo jeżeli scenic jest 2ph2 lub sc3 to się sama nie zaadoptuje

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op Od czego możne być ten malutki kawałek metal ze zdjęcia ? (pokazane palcem)

I czy można złożyć mechanizm bez tego trzpienia ze sprężynką ? (zaznaczone w czerwonym kwadracie)

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2023, 20:18 przez wleniu.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

op udało mi się uruchomić auto.
Wyjąłem blokadę (na szczęście nie musiałem rozwiercać),
rozebrałem, usunąłem ten plastik ze sprężynką
poskładałem (i tu uwaga, przed podłączeniem należy ustawić rygiel we właściwej pozycji)
i udało się uruchomić auto

Narazie jeżdżę z podwieszoną blokadą, ale chyba kupię emulator ESL-a

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości