Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

stuki w silniku


diabeł 02
Zarejestrowani

op Witam wszystkich, potrzebna pomoc w zidentyfikowaniu usterki?
Rano odpaliłem swojego szczeniaka, 1,9 dci z 2004 skrzynia 6 biegów
może przez minutę wszystko w porządku a tu nagle zaczęło stukać w silniku bardzo głośno coś jakby udar w wiertarce. Dźwięk z pod maski rozchodzi się więc nie wykluczone że ze skrzyni, na biegu jałowym klakocze a po dodaniu gazu przestaje i słychać tylko normalną pracę silnika. Po wciśnięciu sprzęgła słychać, do przodu rusza do tyłu rusza. Spróbuję załączyć nagranie, może ktoś miał podobny przypadek

https://drive.google.com/file/d/1rW9j05k...p=drivesdk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 21:47 przez pio555.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Plik jest wstawiony z dostepem, zmień to. Miałem podobnie, stukot w silniku. Czy po każdym odpaleniu ten stukot jest? jak tak to nie chcę Cię martwic, ale masz obrócona panewke. Ja wymieniłem słupek na wersje 130KM.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 19:14 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

... albo wrzuć ten plik gdzie indziej...

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
panewka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
diabeł 02
Zarejestrowani

op Kilka razy odpalałem i było klekotanie a po dodaniu lekko gazu cichło. Plik udostępniłem, jeszcze nie można otworzyć?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
juz mozna
wali strasznie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Te stuki będą się nasilać. Jak bedziesz tak jeździł, to rozwali blok, urwie korbowód.
Ja jak pisałem, wymieniłem słupek, mi sie opłacało po przekalkulowaniu wszystkich "za" i "przeciw".
Stwierdzić mozna łatwo, zdejmujesz miskę i widzisz co masz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2021, 22:08 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jeśli obróciło panewkę to wał do wymiany. Około 1400zł. Plus panewki. Nie jeździj tak bo zatrzesz turbo i kolejne 1000zł wydatków.
Jeśli umiesz zrobić sam i turbo jeszcze ocalało to w 2000zł naprawa się zmieści.

Odpowiedz
diabeł 02
Zarejestrowani

op Jak go postawiłem tak stoi jeżdżę drugim autem. Dobrze będzie go zaciągnąć na warsztat niż jechać, zdejmę miskę i zadecydujemy wtedy. Dzięki za podpowiedzi

Odpowiedz
diabeł 02
Zarejestrowani

op Witam,zdecydowałem że nie będę naprawiać silnika, po poszukiwaniach znalazłem silnik kompletny od laguny 2 tylko że oznaczenie jest F9K. Podpowiecie czy dałoby radę wstawić go do SC 2 oczywiście bez przekładania osprzętu się nie obejdzie. Jakie są różnice, czy głowice zostawić czy kolektory podejdą od SC2, czy szkoda zachodu i szukać silnika F9Q

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości