Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

totalny brak hamulca ręcznego


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Nie mam kompletnie hamulca ręcznego u siebie w autku. Dźwignia sobie chodzi luźno i mogę ją niemal urwać,a efektu zatrzymania kół nie ma. Nie Ma żadnego efektu oporu czy ciągnięcia linek- lata luźno góra-dół

Jest to upierdliwe szczególnie jak się manewruje w ciasnym parkingu który u mnie jest lekko nachylony

Moje pytanie jest następujące- co się zerwało? linka między dźwignią, a tylną belką, czy te które idą do kół? Jak ten mechanizm w ogóle jest zbudowany i co muszę kupić żeby to doprowadzić do stanu poprawnego działania.

Oba tylne koła obracają się swobodnie więc żaden z zacisków nie stoi i nie trzyma.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Linki są dwie od dźwigni do kół. Jeśli nie możesz wyciągnąć ich od strony zacisku, to pewnie orczyk, do którego są przymocowane przy dźwigni.
Nr 5
[Obrazek: 00155164.png]
Jeszcze pytanie, czy poruszając dźwignią w aucie poruszasz linkami i dźwigienkami przy zaciskach?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2020, 15:15 przez filozof.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op a jest prawdopodobne że mogły się z tego orczyka wypiąć.... jakimś cudem

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Nigdy tam nie zaglądałem. Nie wiem, jak to jest mocowane. Może się tylko nakrętką odkręciła?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Raczej nakrętka się nie odkręciła, bo nawet kluczem jest problem to odkręcić. Najczęściej urywa się linka.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Tylko gdzie mogła trzasnąć skoro jak oglądałem mocowanie linek przy okazji wymiany kół na zimówki to żadna nie wisiała luźno na belce i przy zacisku?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

W środku, w pancerzu lub nad osłoną termiczną wydechu (przy regulacji).
Zdejmij koła z tyłu i spróbuj pociągnąć za linki (mocowanie w zacisku).

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Zobacz czy linki się ruszają, jeśli tak to może zaciski. Ostatnio u siebie robiłem, bo na jedno koło w ogóle nie było ręcznego. Okazało się że nie ruszał się w ogóle ten mechanizm w zacisku. Pomogła regeneracja, nowe gumki, czyszczenie itp.

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Sytuacja opanowana

Niestety obie linki poszły do wymiany. Po wymianie hamulec działa świetnie choć już czuć po pewnym przebiegu od zrobienia że będzie wymagał regulacji , bo na ostrzejszych górkach delikatnie potrafi auto się cofnąć i muszę podciągnąć wyżej dźwignię

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
maxgren@wp.pl
Zarejestrowani

witam

czy zacisk w scenicu rx4 jest taki sam jak w zwykłym sceniku?

vin VF1JAAC0E25369274

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości