świeżak jestem i w temacie scenica ale i automatycznych skrzyń stąd może banalne pytanie, ale szukajka nic nie pokazuje... aktualnie kupiłem 2.0 z 2003 roku z automatem i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni... mechanik nie chce się zabrać, mam jechać do speców od automatów, po zakupie dostałem do auta castrol do skrzyń ( o ile dobrze pamiętam, sprawdzę jeszcze), czy są jakieś lepsze i gorsze oleje do automatu? będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Odpukać skrzynia śmiga super, zaczynam rozumieć, tych, którzy twierdzą, że automatu na manual już się nie zamieni
wymiana oleju w automacie 2.0, jakieś wskazówki?
op
Witam,
świeżak jestem i w temacie scenica ale i automatycznych skrzyń stąd może banalne pytanie, ale szukajka nic nie pokazuje... aktualnie kupiłem 2.0 z 2003 roku z automatem i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni... mechanik nie chce się zabrać, mam jechać do speców od automatów, po zakupie dostałem do auta castrol do skrzyń ( o ile dobrze pamiętam, sprawdzę jeszcze), czy są jakieś lepsze i gorsze oleje do automatu? będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Odpukać skrzynia śmiga super, zaczynam rozumieć, tych, którzy twierdzą, że automatu na manual już się nie zamieni
op
(27-02-2016, 12:49)Wojtgda napisał(a): pojedz do specow od automatow zrobia to troszke lepiej niz normalny warsztat. Zalej najlepiej olejem ravenoll jest duzo lepszy od castrola ? Dzięki za odpowiedź, znalazłem trochę czasu bo auto stoi chwilowo wolne... pogrzebałem i pewnie już było, ale może będzie dla potomnych.... w tym modelu ( benzyna 2.0) automat jest o symbolu DP0, ori olej to ELF Matic D3 Syn, okazało się, że ten co mam, to jest elf d3 ale nie syn, czyli nie pasuje.... zamiennikiem tego elfa jest ponoć np. motul ATF ( dlatego motul, bo zalewam tym sharana i jakoś jeździ..). Co do cen - aso chce za wymianę oleju w skrzyni 240zł, plus olej 65zł/litr, wchodzi 3.5l. Motul kosztuje 35zł / litr w plastiku, wymiana u speca od automatów 50zł... ew. 200 z olejem... aso twierdzi, że nie ma określonego przez producenta limitu km do wymiany oleju w automacie. To tyle, co udało mi się zebrać Pozdr. (03-03-2016, 17:24)m-blue napisał(a): aso twierdzi, że nie ma określonego przez producenta limitu km do wymiany oleju w automacie. Było, ale powtórzyć nie zaszkodzi: ASO ma na myśli producenta skrzyni, czy też samochodu? Producent skrzyni takie sprawy, jak interwał olejowy, zazwyczaj określa; producent samochodu z taką skrzynią - już niekoniecznie, bo po co psuć okazję na zarobek? Interwały wymiany oleju silnikowego też są od czapy dyktowane, bez uwzględnienia możliwości oleju.
op
czytałem o tej temperaturze, oczywiście o braku przewidznaych limitów kilometrów napisałem jako info, nie jestem zwolennikiem jeżdzenia na jednym oleju w jakimkolwiek miejscu i tak się zastanawiam, czy goście od automatów mają coś typu clip... może stąd cena 50zl za wymianę, albo robią wymianę na oko. Przez telefon gość mi powidział, że auto nie powinno być podstawione po jakimś ekstremalnym obciążeniu typu trasa 150km itp więc chyba temat temp zna... pytanie jak wygląda ta kontrola temperatury u niego.
Swoją drogą, dlaczego temp. jest taka ważna? Ze względu na lepkość oleju, żeby cały spuścić, czy co?
jest instrukcja na forum nawet jak wymienic olej w dp0. W dziale instrukcje.
Oleju w skrzyni jest ok 7l - wymienia sie cos kolo polowy tylko, bo nie spusci sie calego ze wszystkich kanalow, tylko to co na dnie. Zalewa sie 3,5l i pozniej kontrolnie troszke wypuszcza. Chyba ze wczesniej byly jakies ubytki to wtedy trzeba zalac wiecej odpowiednio. Temperatura jest wazna z powodu calego syfu ktory w oleju plywa od eksploatacji skrzynki. Wyzsza temperatura ma wlasciwosci powodujace ze ten syf zleci z olejem, a na zimno, zostanie w srodku na dnie... Nie wymienia sie tam filtra oleju jak to zwykle jest w ASB, stad temp jest wazna aby usunac jak najwiecej tego syfu. Własciwa temperatura wymiany oleju jest na 60 stopni +/- 1 stopien celsjusza. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2016, 00:18 przez A2-eR11.)
temperatura jest ważna dlatego aby wlać dokładnie tyle oleju co trzeba, jest tam śruba spustowa którą po napełnieniu spuszcza się nadmiar oleju
i jeżeli olej bedzie za zimy to ucieknie za mało, a jak za ciepły to za dużo (albo jakoś tak ;))i dlatego temperatura 60 jest taka ważna w dp0 aa i ważne: nadmiar oleju spuszcza się na włączonym silniku, pozycja P lub N ale to chyba oczywiste po wszystkim trzeba jeszcze wyzerować licznik zużycia oleju i wpisać date wymiany (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2016, 12:31 przez matteo_.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości