Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

wywaliło górną zaślepkę od wałka rozrządu


kiwikrakow
Zarejestrowani

op Witajcie. mam dziwy problem,  w moim 1,6 16 V wywaliło mi  górna zaślepkę od wałka rozrządu, co związało się z zalaniem silnika olejem od góry, ale to mniejsza o to, najważniejsze jest to z jakiego powodu tak się stało, 
nie wiem czy to dziwny zbieg okoliczności ale nie długo wcześniej pojawił się dziwny dźwięk przy obrotach silnika powyżej 3 tyś.  tak jakby jakaś osłona się poluzowała i taki element znalazłem luźna osłonę termiczną na kolektorze wydechowym po prostu przerdzewiała i jest luźna. 
ale nie wiem czemu mogło wywalić tą zaślepkę, myślałem ze to odma przestudiowałem wątek 105 stron odnośnie odmy ale nic nie znalazłem o 1,6 
teraz zrobiłem :
demontaż kolektora dolotowego,
czyszczenie silnika z oleju, 
czyszczenie przepustnicy,
rozkręcenie odmy - (o ile to to znajdująca się pod kolektorem dolotowym wyglądało to mnie więcej tak jak w załączniku)
wklejenie na uszczelniaczu sylikonowej tej odmy
wklejenie na uszczelniaczu sylikonowym zaślepki od dekla
ale nie znalazłem nigdzie typowego zaworu odmy, nie wiem czy w 1,6 to występuje? 
macie może jakieś pomysł co i dla czego?

Załączone pliki

Miniatury
   

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Być może był nie właściwie osadzony, aż w końcu go wywaliło.
Co do 1.6 to ten silnik nie ma odmy.
Na załączonym przez Ciebie zdjęciu widać tzw. separator par oleju.
W silnikach 2.0 pary z tego separatora wędrują poprzez odmę olejową do kolektora ssącego.
W silnikach 1.6 jest inaczej ale nie pamiętam dokładnie jak, pary wędrują bezpośrednio do kolektora ssącego lub do rury dolotowej powietrza i dalej do przepustnicy,

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości