pioteer
16
0
0
7
SC III ph II
2013
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Gdańsk
pioteer
Zarejestrowani
— 04-06-2018, 09:25
op
Witam,
jestem nowy na forum. Interesuje się zakupem Grand Scenica III ok 2013 - najchętniej z dieslem. Jaki silnik polecacie między 1.5, a 1.6 dCi (wygoda, koszty eksploatacji, awaryjność)? Na co zwracać uwagę przy zakupie?
Myślę nad kupnem pewnego egzemplarza (z Polski, mały przebieg, serwisy w ASO). Znalazłem takiego 1.5 - http://allegro.pl/renault-grand-scenic-i...63417.html. Tylko najchętniej kupił bym 1.6 z uwagi na trochę większą moc.
Co myślicie? Czy cena nie jest trochę przesadzona?
Poszło!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 09:36 przez pioteer.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Cena przesadzona ? Nowy w 2013 roku kosztował ok 100 tyś złotych. Jeśli licznik jest autentyczny (przypominam że są cwaniaki, co cofają licznik między przeglądami) to płacisz 1/3 ceny nowego, a auto praktycznie jak nowe. Jak wydaje Ci się dużo to szukaj w komisach u handlarzy. Przykład tu :
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Pro%C5...Scenica-II
Odnośnie mocy - uważam że 110 koni jest ok, poza mocą jest też moment obrotowy. Jeśli lubisz sportowa jazdę, to szukaj 2,0 dci
maciej1486
20,832
22
2242
237
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
1.6 to nowoczesny poprawiony silnik na łańcuchu i takiego bym szukał. 1.5 jest na pęczki, a w dodatku potem ciężko sprzedać.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
pabloj_21
92
0
29
0
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Piastów
U siebie mam 1.6 dci - rakieta to nie jest ale daje radę. Można i wcisnąć i komplet pasażerów przewieźć.
Z 1.5 dci mam do czynienia w clio IV (90 KM) - tam daje radę ale i tak zostaje za sceniciem z 1.6 dci
Co do awaryjności - i jeden i drugi mają wady i zalety. Wielu twierdzi, że 1.5 już poprawili na tyle, że nie ma się czego bać, z kolei 1.6 dci dla wielu to zagadka - mało opinii, przeważają pozytywne. w moim mimo przebiegu 117 tys. km już dwa razy był robiony napęd rozrządu - raz za poprzedniego właściciela, raz u mnie (na gwarancji salonu, który sprzedał mi samochód).
•
pioteer
16
0
0
7
SC III ph II
2013
1.5 dCi 110KM, 2013-2016
Gdańsk
pioteer
Zarejestrowani
— 04-06-2018, 12:13
op
Dzięki za odzew.
Cytat:1.6 to nowoczesny poprawiony silnik na łańcuchu i takiego bym szukał
Tylko do 39 tyś z w miarę pewnego źródła z Polski raczej niemożliwa opcja. Pytanie czy różnica jest na tyle istotna, żeby ryzykować zakup sprowadzonego np - https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...zTOCI.html ?
•
David333
104
0
11
2
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Mińsk Mazowiecki
David333
Zarejestrowani
— 04-06-2018, 20:59
Ja osobiscie bym szukal 2.0 dci. Eolalbym poczekac i dolozyc, ewentualnie kupic rok starszego. Ale to jest pancerna jednostka
•
pabloj_21
92
0
29
0
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Piastów
(04-06-2018, 20:59)David333 napisał(a): Ja osobiscie bym szukal 2.0 dci. Eolalbym poczekac i dolozyc, ewentualnie kupic rok starszego. Ale to jest pancerna jednostka
tylko wcale nie tak prosto znaleźć coś sensownego. tutaj jest 2.0 dci ale przebieg ma słuszny (chociaż z tego co wiem to jeszcze daleko do jego granicy).
http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...2014/10471
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
291
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
No nie jest . Przede wszystkim warto sprawdzić historię pojazdu na np Auto DNA. Dużo ciekawych rzeczy można się tam dowiedzieć....Ciężko znaleźć diesla z małym, nie cofniętym przebiegiem. Prędzej benzynę
•
martingg
452
0
119
57
SC III ph II
2014
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Żyrardów
martingg
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 07:50
w zeszłym roku kupiłem 3 latka za 50 tysi, 38 tyś przebiegu, polski salon 1 właściciel 1.6dci tyle ze szukałem go 2 msc... 2.0 w scenicu to prawie jak święty gral.
PatiEK
784
1
220
29
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 05-06-2018, 09:02
Ja bym szedł w 1.6 dCi. Konstrukcja bliźniacza do 2.0 dCi a o mniejszej pojemności. Tez powinna być pancerna i bezawaryjna. Plus pali mniej a mocy wystarczy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
|