Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zakup Grand Scenic III


pioteer
Zarejestrowani

op Witam,

jestem nowy na forum. Interesuje się zakupem Grand Scenica III ok 2013 - najchętniej z dieslem. Jaki silnik polecacie między 1.5, a 1.6 dCi  (wygoda, koszty eksploatacji, awaryjność)? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Myślę nad kupnem pewnego egzemplarza (z Polski, mały przebieg, serwisy w ASO). Znalazłem takiego 1.5 - http://allegro.pl/renault-grand-scenic-i...63417.html. Tylko najchętniej kupił bym 1.6 z uwagi na trochę większą moc. 

Co myślicie? Czy cena nie jest trochę przesadzona?

Poszło! Biggrin
mojzesz92 napisał 04-06-2018, 09:27:
przywitaj się w odpowiednim dziale wg regulaminu który zaakceptowałeś przy rejestracji

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2018, 09:36 przez pioteer.)

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Cena przesadzona ? Nowy w 2013 roku kosztował ok 100 tyś złotych. Jeśli licznik jest autentyczny (przypominam że są cwaniaki, co cofają licznik między przeglądami) to płacisz 1/3 ceny nowego, a auto praktycznie jak nowe. Jak wydaje Ci się dużo to szukaj w komisach u handlarzy. Przykład tu :
https://www.scenic-forum.pl/Watek-Pro%C5...Scenica-II
Odnośnie mocy - uważam że 110 koni jest ok, poza mocą jest też moment obrotowy. Jeśli lubisz sportowa jazdę, to szukaj 2,0 dci

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • pioteer
maciej1486
Zarejestrowani

1.6 to nowoczesny poprawiony silnik na łańcuchu i takiego bym szukał. 1.5 jest na pęczki, a w dodatku potem ciężko sprzedać.

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


pabloj_21
Zarejestrowani

U siebie mam 1.6 dci - rakieta to nie jest ale daje radę. Można i wcisnąć i komplet pasażerów przewieźć. 
Z 1.5 dci mam do czynienia w clio IV (90 KM) - tam daje radę ale i tak zostaje za sceniciem z 1.6 dci
Co do awaryjności - i jeden i drugi mają wady i zalety. Wielu twierdzi, że 1.5 już poprawili na tyle, że nie ma się czego bać, z kolei 1.6 dci dla wielu to zagadka - mało opinii, przeważają pozytywne. w moim mimo przebiegu 117 tys. km już dwa razy był robiony napęd rozrządu - raz za poprzedniego właściciela, raz u mnie (na gwarancji salonu, który sprzedał mi samochód).

pioteer
Zarejestrowani

op Dzięki za odzew.

Cytat:1.6 to nowoczesny poprawiony silnik na łańcuchu i takiego bym szukał

Tylko do 39 tyś z w miarę pewnego źródła z Polski raczej niemożliwa opcja. Pytanie czy różnica jest na tyle istotna, żeby ryzykować zakup sprowadzonego np - https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...zTOCI.html ?

David333
Zarejestrowani

Ja osobiscie bym szukal 2.0 dci. Eolalbym poczekac i dolozyc, ewentualnie kupic rok starszego. Ale to jest pancerna jednostka

Thumbup 
pabloj_21
Zarejestrowani

(04-06-2018, 20:59)David333 napisał(a): Ja osobiscie bym szukal 2.0 dci. Eolalbym poczekac i dolozyc, ewentualnie kupic rok starszego. Ale to jest pancerna jednostka

tylko wcale nie tak prosto znaleźć coś sensownego. tutaj jest 2.0 dci ale przebieg ma słuszny (chociaż z tego co wiem to jeszcze daleko do jego granicy).

http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...2014/10471

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

No nie jest . Przede wszystkim warto sprawdzić historię pojazdu na np Auto DNA. Dużo ciekawych rzeczy można się tam dowiedzieć....Ciężko znaleźć diesla z małym, nie cofniętym przebiegiem. Prędzej benzynę

martingg
Zarejestrowani

w zeszłym roku kupiłem 3 latka za 50 tysi, 38 tyś przebiegu, polski salon 1 właściciel 1.6dci tyle ze szukałem go 2 msc... 2.0 w scenicu to prawie jak święty gral.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi martingg za ten post post:
  • Michał Matera
PatiEK
Zarejestrowani

Ja bym szedł w 1.6 dCi. Konstrukcja bliźniacza do 2.0 dCi a o mniejszej pojemności. Tez powinna być pancerna i bezawaryjna. Plus pali mniej a mocy wystarczy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości