Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zawory wydechowe


Daroreno
Zarejestrowani

op Mam pytanie czy można jakoś nie mechanicznie wyczyścić zawory wydechowe,chyba mam nagar na którymś zaworze i nie dolega dokładnie bo w odmie dym o zapachu spalin.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Spaliny w odmie to raczej pierścienie tłokowe...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Sprawdzić dobrze zawory można chyba tylko w jeden sposób. Ustawić wał tak żeby np wydechowy był zamknięty, ściągnąć kolektor, wlać odrobinę benzyny strzykawką i patrzeć przez otwór po wykreceniu świecy czy przecieka. Sporo zabawy, łatwiej sprawdzać czy ucieka ciśnienie sprężania.

Raczej obstawiałbym równiez pierścienie. Grubszy remont. Ale zawsze odrobinę czuć z odmy spalin i to normalne

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op Wiecie silnik jest po remoncie wiec wydaje mi sie ze to nie pierścienie-wydaje mi sie.podkreślam.
Pali zawsze bez problemu dodam.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Silnik po remoncie i nagar na zaworach?

Odpowiedz
Daroreno
Zarejestrowani

op No to z kad dum w odmie.W ilosci dość dużej.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Pomijając kwestie remontu można zawory wyczyscic. Zdejmujesz kolektor wydechowy, kamerą inspekcyjną patrzysz jak mocno są zabrudzone, czyscisz za pomocy cleanera (np EGR turbo cleaner firmy Valvoline). Sprawdzasz kamerą efekt czyszczenia i w razie potrzeby czyscisz ponownie. Trzeba by też pokręcić silnikiem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2019, 19:58 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(19-01-2019, 19:23)Daroreno napisał(a): Wiecie silnik jest po remoncie wiec wydaje mi sie ze to nie pierścienie-wydaje mi sie.podkreślam.
Pali zawsze bez problemu dodam.

Właśnie - wydaje Ci się, ze jest po remoncie...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

Pierwsza rzecz to zmierzyć mu ciśnienie na cylindrach nawet jak nie masz testera można kupić nie są drogie a nagar na zoworach to raczej nie możliwe żeby utrudniał ich zamykanie aczkolwiek mogą być nie szczelne

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mitass999 za ten post post:
  • haszczurur
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Dawaj historię tego auta. Handlarz napisał, że silnik po remoncie ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości