Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

znika płyn chłodniczy


DENIS4244
Zarejestrowani

op Witam mialem remont silnika i teraz znika mi plyn chlodniczy nie wiem dlaczego wiec dolalem nowy plyn i teraz patrze ze znowo znika co moze byc przyczyn ? bo juz mam dosc problemow z ten warsztatu prosze o pomoc

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Sprawdzales czy gdzies wycieku nie ma? Taka ilosc powinna byc zauwazalna. Ewentulnie to zle przeprowadzona naprawa silnika...

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ile ubyło tego płynu? Jak Ja wymieniałem alternator to spuściłem cały płyn co do kropli i po zalaniu nowym zanim napełnił się pełen stan to ubywało i ubywało. Z tym, że Ja mam alternator chłodzony właśnie tym płynem i od cholery wchodzi go w układ coś około 7 litrów.
Co było robione w tym silniku? Zdejmowali głowicę? Może jest nieszczelność na wężach od układu chłodzenia? Zdarza się, że te metalowe opaski zaciskowe słabo trzymają i płyn ucieka. Trzeba wjechać na kanał i od spodu przejrzeć węże czy nic tam się nie skrapla.

Odpowiedz
DENIS4244
Zarejestrowani

op Byl robiona panewki bo obróciła

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

Sprawdź czy nie cieknie z odpowietrznika - jest z prawej strony patrząc na auto od przodu (po stronie kierowcy).
Jest tam taka nakrętka plastikowa - sprawdź czy jest dokręcona.
Jeżeli jest tam mokro - to masz przyczynę. Może też byc źle skręcony termostat - mogła podwinąć się uszczelka.

Moze też się lać z chłodnicy - mogło dojść do pęknięcia na uchwytach chłodnicy klimy.
Może też jakaś rurka ma źle założoną opaskę,

Musisz poobserwować czy pod samochodem są jakies plamy

Może być tez uszczelka pod głowicą - sprawdź czy na korku wlewu oleju nie ma czegoś jak masło.


Ale skoro kolesie remontowali Ci silnik - to wstawiaj do nich i samochód ma być sprawny !
Chyba zapłaciłeś im pieniądze - nie robili Ci tego raczej za darmo !!!

Ścigaj partaczy !!!!

Odpowiedz
DENIS4244
Zarejestrowani

op A moze uszkodzili chłodnicze?

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
brytanpl
Zarejestrowani

Pytanie ile wlali płynu do układu (wchodzi dużo jeśli masz alternator chłodzony cieczą) albo czy odpowietrzyli układ po rozgrzaniu silnika.
Ja spotkałem się z tym, że mechanior zalał płynem i auto oddał. Później autko w trasie się rozgrzało, termostat się otworzył i wessało całą zawartość zbiornika wyrównawczego- co zobaczyłem przy okazji dolewania płynu do spryskiwaczy. Oczywiście na trasie płynu dolać nie mogłem, bo zimny płyn mógłby spowodować różnicę temperatur i uszkodzenie głowicy. Dolałem go później wyrównując poziom w zbiorniczku, który znowu opróżnił się prawie do minimum. Po drugiej dolewce już mam spokój.

Wnioskuję, że mechanicy na pałę wlewają około 5 litrów borygo i nie sprawdzają ile powinno go być faktycznie. Jeśli nie masz wycieków to oby to nie uszczelka pod głowicą.

Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem. Wine
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak jak już pisałem w układ wchodzi dość dużo płynu i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaczyna brakować płynu. Po prostu może być zapowietrzony.
Masz dwie możliwości albo sprzedaj tego śmiecia albo znajdź tanie źródło na części gdyż w przeciwnym razie nie dość, że pochłonie Ci kupę kasy to jeszcze doprowadzi do rozstroju psychicznego. Ja mam taki sam problem tylko, że znalazłem tanie graty i do tego blisko mojego miejsca zamieszkania. Z tym, że mam trochę pojęcia i wiele robię sam do tego mam w rodzinie mechanika i kilku kolegów którzy mają warsztaty.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2016, 09:24 przez haszczurur.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Przede wszystkim słabo naprawili skoro jest tak poważna usterka. Zwyczajnie do nich należy wrócić.

Wierzę, że poprostu jest to kwestia montażu przewodów i gdzieś cieknie. Szukaj mokrego pod spodem. Gorzej jak auto stoi pod chmurką.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(15-02-2016, 09:43)Oktawiusz napisał(a): Szukaj mokrego pod spodem
może być problem jak jest osłona silnika

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości