Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Metaliczne Stukanie na ssaniu


ReDe
Zarejestrowani

op Witam od pewnego czasu w okolicach paska wielorowkowego wydobywa sie metaliczne stukanie. Czytałem wątek o sprzegiełku alternatorze ale koledze działo sie to cały czas. Zaś mi stuka tylko na zimnym silniku. Objawy wystepują następująco. Odpalam auto i niby chodzi ładnie nic sie nie dzieje dopiero jak dam delikatnie gazu tak na 1500 obrotów pod deską słysze przełączenie się przekaźnika lub paru i wtedy stuka nie rownomiernie tylko co pare sekund. Jak odpuszcze gaz przekaźnik tak jakbył sie wyłączał bo też pstryka. Jeśli daje naprawde delikatnie gaz to stukania nie ma. Pare razy nie miałem czasu żeby czekać aż silnik sie nagrzeje chociaż na 2 kreski bo wtedy już stukania nie ma i jechałem odrazu to doszło do stukania szarpanie autem. Sądze że może to być też alternator, ponieważ podczas jazdy ze stukaniem potrofił wyskoczyć na 1-2 sekundy błąd "batterieladung defekt" (mam niemiecki  język, w serwisie powiedzieli że nie ma polskiego ;/ ) i po tym czasie błąd znikał.

Czy to sprzegiełko alternatora ???

Renault Scenic II PH II 2007r.
1.9 dCi 130KM Automat

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2016, 12:31 przez ReDe.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(07-12-2016, 12:30)ReDe napisał(a): (mam niemiecki język, w serwisie powiedzieli że nie ma polskiego
Śmiem twierdzić cos innego, mam 2006 i polski jest.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op
(07-12-2016, 12:35)ko-ma napisał(a):
(07-12-2016, 12:30)ReDe napisał(a): (mam niemiecki  język, w serwisie powiedzieli że nie ma polskiego
Śmiem twierdzić cos innego, mam 2006 i polski jest.

Poważnie, byłem w serwisie i podałem gościowi numer VIN, a on mi powiedział 8 języków ale polskiego nie było. Auto sprowadzone  z niemiec może dlatego nie ma polskiego.
pio555 napisał 07-12-2016, 12:54:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2016, 12:54 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(07-12-2016, 12:37)ReDe napisał(a): Poważnie, byłem w serwisie i podałem gościowi numer VIN, a on mi powiedział 8 języków ale polskiego nie było. Auto sprowadzone  z niemiec może dlatego nie ma polskiego.
w 2007 r język polski jest na 100% chyba,ze jakieś kombinację robione były z licznikiem
niech sprawdzi fizycznie Clipem a nie po vinie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2016, 12:56 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op No nie wiem możliwe że rzeczywiście jest jezyk polski a nie ukrywam że bardziej mnie martwi stukanie niż niemiecki na desce :P Postaram się może nagrać film przedstawiający całą sytuacje może pomoże to w lepszemu rozgryzieniu problemu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Czy to na pewno jest stukanie, czy po prostu twarda praca zimnego silnika? 1,9 dci taką, niestety, mają.
Jeszcze wyraźniejsza zmiana dźwięku pracy jest słyszalna w 1,5 dci - zimny silnik "cyka".

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op To napewno stukanie bo jest bardzo słyszalne w tle pracy silnika, i wystepuje sporadycznie, mam Scenica od roku i nigdy tego nie było. Typowo metaliczny jakby dwa klucze płaske zderzyc ze sobą.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

A czy nie stalo sie to po wymianie oleju??? Jezeli zalales nieodpowiednim to przy niskich temperaturach nie ma odpowiedniego smarowania i hydraulika stuka... Po rozgrzaniu olej juz ja smaruje...

Jezyk polski powinienes miec, podlacz gdzies do kompa i go ustaw. Kupilem 2005 rok w Niemczech i mial jezyk polski. W wersji poliftowej byl juz w standadzie na kazdy rynek. Po VIN u mnie tez mialo nie byc a sie udalo ;)

Odpowiedz
ReDe
Zarejestrowani

op Olej leje taki sam jak był lany w niemczech w ASO czyli Elf 5W40 Diesel. A co do jezyka musze podejchać do jakiegos czarodzieja z komputerem i sprawdzić może sie uda :P

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości