Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ciężkie odpalanie 1.9 dci + bąbel w przewodzie koło gruszki.


dragonn
Zarejestrowani

op Witam, od niedawna jestem posiadaczem Scenica III ph I 1.9 dci 130km. Zauważyłem, że w porównaniu z innym dieslem pod domem tj. Mazda 2.0 ditd, Scenic odpala opornie - prawie niezależnie od temperatury (najzimniej miałem -9 wtedy zakręcił pewnie z jeden obrót więcej ) kręci jak na moją głowę za długo. Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu. Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ

Akumulator nie najnowszy, ale mierzony był z wynikiem podobno OK - wynik testu też w załączniku. Dodam, że ładowałem go po tym teście prostownikiem do "pełna" i zupełnie nie miało to wpływu na "jakość" odpalania.
Pytanie mam do posiadaczy takiego motoru czy macie taki pęcherzyk ? Czy pali Wam na "dotyk", czy podobnie jak mój, a ja przewrażliwiony jestem ?

Załączone pliki

Miniatury
       

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2016, 19:42 przez dragonn.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ
przy jakiej temp to było?
nie było wcale źle
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu.
może gruszka nieszczelna?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Obalając kilka mitów:
- powietrza w przewodach ma nie być - i da się to osiągnąć. Ni mówię, że w prosty sposób i np. bez wymany stwardniałych przewodów. Ale czasem samo poruszenie przewodami na króćcach, przepięcie szybkozłączek - działa cuda.
- 1,9 dci ma zapalać jak każdy inny diesel z CR. Pod warunkiem, że ma wszystkie świece żarowe sprawne ( a przecież ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce ) - wystarczy dokonać prostego pomiaru elektrycznego (impedancji) + odcytać ew. błędy.
- demonizowane często jako przyczyna filtry paliwa - przy tankowaniu na "normalnych" stacjach są z reguły najmniej zawodnym elementem układu.
- ważnym a pomijanym często elementem jest ręczna pompka paliwa, tzw "gruszka" - jakakolwiek nieszczelność czy niesprawność zaworków tej pompki powoduje znaczne utrudnienie rozruchu już po stosunkowo krótkim postoju. Przy tym - jestem zdecydowanym przeciwnikiem montowania dodatkowych zaworów zwrotnych w układzie zasilania, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych - w sytuacji awaryjnej może okazać się, że uniemożliwiają zalanie układu i odpowietrzenie po nawet drobnej awarii i w efekcie pozostaje laweta na warsztat

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • krzysztofk
krzysztofk
Zarejestrowani

Ja też obstawiam gruszke.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
dragonn
Zarejestrowani

op
(12-12-2016, 19:50)pio555 napisał(a):
(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Odpala tak jak na filmiku w linku : http://www.youtube.com/watch?v=DBFFAhoM2UQ

Cytat:przy jakiej temp to było?
- 4 stopnie

nie było wcale źle

(12-12-2016, 19:41)dragonn napisał(a): Mam też taki pęcherzyk dł. 3-4 cm przy gruszce - widać na załączonym zdjęciu.

Cytat:może gruszka nieszczelna?
Nad nią się właśnie zastanawiam, chciał wiedzieć jak to wygląda u kogoś innego. Dodam że po uruchomieniu silnika w tym miejscu oczywiście nie ma pęcherzyka.

(12-12-2016, 19:53)ko-ma napisał(a): Obalając kilka mitów:
- powietrza w przewodach ma nie być - i da się to osiągnąć. Ni mówię, że w prosty sposób i np. bez wymany stwardniałych przewodów. Ale czasem samo poruszenie przewodami na króćcach, przepięcie szybkozłączek - działa cuda.
- 1,9 dci ma zapalać jak każdy inny diesel z CR. Pod warunkiem, że ma wszystkie świece żarowe sprawne ( a przecież ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce ) - wystarczy dokonać prostego pomiaru elektrycznego (impedancji) + odcytać ew. błędy.
- demonizowane często jako przyczyna filtry paliwa - przy tankowaniu na "normalnych" stacjach są z reguły najmniej zawodnym elementem układu.
- ważnym a pomijanym często elementem jest ręczna pompka paliwa, tzw "gruszka" - jakakolwiek nieszczelność czy niesprawność zaworków tej pompki powoduje znaczne utrudnienie rozruchu już po stosunkowo krótkim postoju. Przy tym - jestem zdecydowanym przeciwnikiem montowania dodatkowych zaworów zwrotnych w układzie zasilania, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych - w sytuacji awaryjnej może okazać się, że uniemożliwiają zalanie układu i odpowietrzenie po nawet drobnej awarii i w efekcie pozostaje laweta na warsztat

Na wstępie - dzięki za obszerną odpowiedź! Dodam tylko że to raczej nie świecie, bo na gorącym silniku pali właściwie tak samo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2016, 21:53 przez dragonn.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(12-12-2016, 21:49)dragonn napisał(a): a gorącym silniku pali właściwie tak samo
Trzeba pamiętać o ty, że w Sc świece pracują nie tylko podczas rozruchu zimnego silnika, pracują impulsowo prawie przez cały czas ( co dla kilku osób było niejakim zaskoczeniem ).
Inna sprawa, że z jedną spaloną świecą z powodzeniem da się jeździć nawet podczas mrozów.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(12-12-2016, 19:53)ko-ma napisał(a): ich niesprawność nie powoduje wyświetlenia błędu na desce
Powoduje jednak. U mnie przy jednej spalonej świecy wyświetlany był błąd wtrysku.
ps sory, nie zauważyłem, że chodzi o SC III, w SC II wyświetlało

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2016, 12:09 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(13-12-2016, 12:09)Lepus napisał(a): U mnie przy jednej spalonej świecy wyświetlany był błąd wtrysku.
A ja jeżdżę z jedną spaloną, błąd widoczny w sterowniku silnika, na desce błędu nie ma. Sc II.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości