Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zakup Scenica III


goorek
Zarejestrowani

op Teściów ix20 została skasowana na szkodę całkowitą nie z ich winy i po jeździe naszym Grandem IIphII zdecydowali się na zakup zwykłego scenica III za kwotę ok 35-40 tys. 

Tam gdzie kupowałem swoje poprzednie auto, znalazłem wysyp sceniców (w podobnej wersji jakby po flocie kupione parę sztuk, a może gorzej po jakiejś wypożyczalni? Da się to rozszyfrować?). część z nich ma wpisane bezwypadek, część nie - zakładam więc, że piszą może prawdę - ale to oczywiście do zweryfikowania.
teście jeżdżą  głównie po mieście, czasem do nas jadą ok 150 km w jedna stronę (1-2 razy na miesiac).
Czy w takich warunkach zakup diesla będzie błędem?
Czy zakup diesla 1.5 jest obarczone ryzykiem? Czy wszystkie z lat 2012-2013 mają FAP? (sam miałem w Megi III służbowej 1.5 dci 90koni, no ale to wiadomo nowe wiec jako tako nic się nie działo, a tutaj wszystkie są ok 150 tyś więc pewnie zacznie coś padać z dieslowych spraw). czy lepiej szukać innego diesla? jakiego?
Czy raczej szukać benzyny do takiego raczej miejskiego trybu jazdy?
Czy światła diodowe w zderzaku, były po którymś roku w standardzie? Czy te wersje co są to typowo po flotowe?
Czy lift obejmował tylko przód auta, czy jednak lepiej szukać i ewentualnie dołożyć do polifta?

Tutaj ogłoszenie od najdroższego do najtańszego.
benzyna:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803

diesle:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803


A tutaj inne ogloszenie z innego źródła:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-sc...180863c803

Pozdrawiam.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

1. Z diesli warto rozważyć w kolejności: 1.6, 2.0 i 1.5. 2.0 jako drugi, bo mało ich i drogie. Trwałość diesla to w znacznej części kwestia serwisu, zwłaszcza olejowego - jak często zmieniany. Przeloty rzędu 250kkm bez problemów nie są niczym niezwykłym dla diesli, jeśli są one zadbane.
1.5 w niektórych wersjach ponoć ma tzw. piąty wtrysk w filtrze DPF, czyli łatwiej go (fitr) utrzymać w czystości.
2. Z benzyn są 1.6, 2.0, 1.4, nie wiem, czy znajdzie się 1.2 w tym przedziale czasowym. 2.0 to konstrukcja Nissana, wadą jest ręczna regulacja luzów zaworowych, pracochłonne i kosztowne. Do tego tylko z bezstopniową skrzynią CVT, znów Nissan. 1.4 to fajna jednostka, z turbiną, ale trzeba sprawdzić stan uszczelki pod głowicą - są sygnały o wydmuchanych.
1.6 to jednostka, której chyba jedyną wadą jest koło zmiennych faz rozrządu.

Czy benzyna, czy diesel, to chyba zależy od przebiegów - ile robi od startu do mety i ile w ciągu roku.

Auto z fazy II będzie chyba mniej narażone na choroby wieku dziecięcego.

Ledy w zderzaku to chyba norma od fazy II (2012 - 13).

Spojrzałem na te ogłoszenia - i pomyśleć, że swojego chciałem wycenić na 35k PLN...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • goorek, michaldck
Młody
Zarejestrowani

(18-12-2016, 23:05)funkoval napisał(a): Ledy w zderzaku to chyba norma od fazy II (2012 - 13).
W wersji bazowej nie było LEDów tylko plastik wyprofilowany pod kształt taki jak LEDy, cała reszta odmian miała w standardzie Biggrin

[Obrazek: ab282976.gif]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości