Ubywanie płynu chłodniczego + zmienna praca ogrzewania


Łysybielsko
Zarejestrowani bez potwierdzenia

Witam.
Oto opis mojego problemu: grand scenic 1,5 dCi 2008 rok produkcji, ogrzewanie raz działa raz nie działa, ubywa płynu chłodniczego, silnik podczas pracy nie dymi po rozgrzaniu - więc raczej nie uszczelka pod głowicą, mechanik na razie bezradny. Będę wdzięczny za odpowiedź - może ktoś miał podobny problem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2016, 16:42 przez TomaszB.)

Odpowiedz
LUKKUL4158
Zarejestrowani

W środku sucho schowki podłoga?

Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Może być uszkodzona nagrzewnica.

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Osłonę silnika Ci zdjęli?

Pozdrawiam Wojtas_BB
Renault Scenic II ph II, 1.6 16V, 2008 [Obrazek: icon3.png]
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V, 2014 
Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Online
Jakiego rzędu wielkości jest ten ubytek ?
Napuszczali do układu czynnika fluorescencyjnego ?
To jedyne teraz sensowne wyjście aby zobaczyć gdzie ten płyn ucieka o ile nie dostaje się do komory spalania. Może gdzieś cieknąć podczas jazdy na rozgrzany blok, może kiedyś auto miało jakąś przygodę o której nawet nie wiesz i teraz chłodnica podcieka, podcieka z jakiegoś króća, gdybania.
Układ obiegu wody odpowietrzony i przepłukany ? Kiedy wymieniana i jaka pompa wody.


Cytat:ogrzewanie raz działa raz nie działa

Jest na to jakiś ustalony schemat ? Przykładowo:
Ruszasz z parkingu, silnik się stopniowo nagrzewa, z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze. Przejeżdżasz X kilometrów i po tym ochładzają się nawiewy, rośnie temperatura na desce, włącza się wentylator, wychładza silnik po czym z kratek znów leci ciepłe powietrze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2016, 13:31 przez thermalfake.)

[Obrazek: 1999835851_3.gif]
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

(23-12-2016, 13:00)Łysybielsko napisał(a): Witam.
Oto opis mojego problemu: grand scenic 1,5 dCi 2008 rok produkcji, ogrzewanie raz działa raz nie działa, ubywa płynu chłodniczego, silnik podczas pracy nie dymi po rozgrzaniu - więc raczej nie uszczelka pod głowicą, mechanik na razie bezradny. Będę wdzięczny za odpowiedź - może ktoś miał podobny problem.
Płyn może uciekać w kilku miejscach:
1. Nieszczelność układu - węże, chłodnica, nagrzewnica,
2. Usterka uszczelki pod głowicą:
 a. płyn przedostaje się do komory spalania - auto dymi słabo jedzie...
 b. płyn przedostaje się do oleju - olej robi się jak mleko, smarowanie się kończy...

Mechanik bezradny?? Kurka co to za mechanior, przecież płyn nie znika, kwestia znalezienia wycieku/przecieku, przecież to nie jest tytanic.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Łysybielsko
Zarejestrowani bez potwierdzenia

Witam.
Dzięki za odpowiedzi.
A więc po kolei:
1) schowek pod podłogą kierowcy mokry - ale, że jest zima i śnieg z butów się topi może to być przyczyną, ale powiem mechanikowi niech zwróci na to uwagę
2) nagrzewnica podobno jest sprawna - czy są jakieś inne objawy jej uszkodzenia oprócz tego, że nie grzeje???
3) układ obiegu wody przepłukany i odpowietrzony
4) jeśli chodzi o ubytki potrafią być różne - średnio jakieś 200-300 ml na tydzień
5) pompa wody wymieniona przy wymianie rozrządu
6) nie napuszczali czynnika fluoroscencyjnego do układu - pewnie będę się musiał udać do serwisu renault
7) schemat jest na zasadzie - wychodzę rano z domu odpalam i daję funkcję odmrażania szyby, zamiast coraz cieplejszego powietrza leci niewiele cieplejsze od tego na zewnątrz, silnik się nagrzewa podczas jazdy, z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze, przejeżdżam kilka kilometrów i po tym ochładzają się nawiewy, rośnie temperatura na desce, włącza się wentylator, wychładza silnik po czym z kratek znów leci ciepłe powietrze i tak w kółko raz ciepłe (a nawet bardzo ciepłe) a potem zimne i dzieciaki w aucie marzną
8) raczej nie jest to uszczelka pod głowicą - silnik nie dymi, w oleju nie mam masła
Znacie może jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Bielska, który mógłby mi pomóc rozwiązać problem.
Z góry dziękuję za info.

Odpowiedz
dzajson
Zarejestrowani

W moim przypadku gdy ubywał płyn winy był o-ring uszczelniający rurę wodną ,podobne objawy ciężko było odnaleźć miejsce ubytku, dopiero znajomy klimatyzator dolał jakiegoś środka  do płynu.Po kilku dniach oświetlił silnik lampą uv i winny się znalazł.Dodam iż na oko wszystko było suche żadnych wycieków ani śladu płynu na dolnej osłonie silnika.Link do mojego winowajcy
http://renault.epcdata.ru/duster/18070/m..._patrub-3/

Odpowiedz
Łysybielsko
Zarejestrowani bez potwierdzenia

dzajson a zapowietrzał Ci się układ chodniczy?

Odpowiedz
scrabi83
Zarejestrowani

A jak odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego to nie śmierdzi z niego splinami?

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości