Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Choinka i problem z odpaleniem/aku?


weztospompuj
Zarejestrowani

op Witam, zacznę od tego, że jakiś czas temu normalnie jak codzień odpaliłem auto i po przejechaniu 100-200 metrów zaczęły świecić kontrolki od abs, esp, poduszki, check engine, ciśnienie opon, stop. Brak było zasilania w zapalniczce (wyłączyła się kamera). Od razu zatrzymałem auto i zgasiłem silnik. Odczekałem chwilę i przy próbie uruchomienia silnik ledwo zakręcił i cisza.
Odrzuciłem nienaładowany akumulator bo parę godz prędzej byłem za miastem.
Odpaliłem auto na pych i od razu podjechałem do Renault bo serwis mam niedaleko. Sprawdzili aku testerem i bylo wszystko ok, alternator też był ok. (Po ponownym odpaleniu już kontrolki pogasły i było ok).
Dziś podobna sytuacja( w trakcie jazdy nawet radio się wyłączyło) nie zatrzymałem auta i po kilkuset metrach kontrolki pogasły. Potem auto normalne zapaliło.
Na dworzu -10.
Dodam, że jak auto kupiłem i jechałem odebrac to miałem identyczną sytuacje i gościu musiał mi podmenić aku w nocy bo jak powiedziałem że nie wezmę auta bez aku to od razu bez gadania miwymienił i było ok.
Akumulator? Może alternator? Kurde sprawdzane było a 3 raz taka przygoda się trafiła.
Pozdrawiam i życzę udanego jeszcze lepszego 2017!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2017, 12:57 przez weztospompuj.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

a podpinałeś pod Clipa poźniej nawet jak nic nie pokazywało na desce?
napewno jakieś błedy zostały w pamięci.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

A ja stawiam na akumulator
Też miałem tak przejechałem trasę 200 km i rano przy -1 ledwo odpalił wymiana akumulatora pomogła

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

A może kostka przy stacyjce? Na jakimś dołku odskakuje i rozłącza, a ta choinka to wynik włączenia zapłonu i testu urządzeń. Miałem dokładnie ten sam objaw w sytuacji, gdy poprawiałem fotel w trakcie jazdy (wiem, tak się nie robi ;) i pociągnąłem za smycz od kluczyka. Kluczyk się lekko obrócił i wyłączył mi radio i zapłon. Silnik nie zgasł tylko dlatego, że się toczył. Trwało to dosłownie mniej niż pół sekundy, ale kontrolki się zapaliły wszystkie.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
weztospompuj
Zarejestrowani

op Nie nie, w trakcie jazdy kontrolki włączały się po kolei, nie na raz.
Chyba kupie aku (promo widziałem w jakiejś gazetce).
Polecacie konkretna wartosć czy zostawić jaki jest (55h mam)?

Auto troche postało, przejde się odpale i niech pochodzi na biegu jałowym może znów zacznie wariować.
OBD2 mam a nuż coś pokaże w aplikacji.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2017, 14:43 przez weztospompuj.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Ja mam 60Ah, tylko w 2-litrówce. Pojemność nie ma aż tak dużego znaczenia, jak prąd rozruchowy. Jak masz dużo elektroniki, to kup większą pojemność. Ale jeśli do tej pory nie miałeś problemów, a bateria po prostu dokonała żywota, to te 55Ah powinno wystarczyć.
Na OBD raczej nie liczyłbym, raczej się nie dogada, chyba że z końcówki roku jest Biggrin

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości