Czyżby problem z komputerem?


Behemot
Zarejestrowani

Witajcie - mam pewien problem z pacjentem: Grand Scenic III z 2009r., 1,9dCi, 131KM. Pewnego pięknego dnia wyświetlił mi pomarańczową ikonkę z kluczem i komunikatem: "Skontroluj pracę wtryskiwaczy" (albo jakoś tak). Ponieważ przebieg ma 160kkm, myślę sobie - no ładnie - dopadła mnie pierwsza z trzech klątw diesla po 150kkm - wtryskiwacze... Ale niedługo potem zapaliła się ikonka silnika (też na pomarańczowo) - "Skontroluj pracę układu wydechowego". Ki czort - myślę sobie - dwie rzeczy jednego dnia? Dodam, że wcześniej, przez 3 lata nic...

Oba komunikaty włączały się za każdym razem, od startu samochodu i nadal cały czas są aktywne. Kolejnego dnia podczas jazdy samochód nagle stracił moc. Przyspieszał, jakbym ciągnął przyczepę od tira, rozwijał max. 110-115km i nic więcej (chyba że z górki). Do tego pojawił się komunikat o rozładowanym akumulatorze (wymieniany 2 lata temu, zero problemów, auto garażowane).

Zacząłem podejrzewać elektronikę / komputer - bo 3 awarie w tak krótkim czasie wydały mi się podejrzane. Zwłaszcza, że samochód po ruszeniu pracował OK, pełną mocą (mimo obu komunikatów aktywnych), dopiero po kilku przejechanych kilometrach tracił moc. I znów - jak postał - jechał ok, i tracił moc.

Do tego jak włączyłem tempomat - pokazał komunikat o "potrzebie skontrolowania regulatora prędkości", jak przełączyłem na ogranicznik - komunikat o "potrzebie skontrolowania ogranicznika prędkości". Choinka świąteczna - co chwilę komunikat.

Co sprawdzać Waszym zdaniem? Co to może być? Pytam zanim pojadę do mechanika, który każe mi wymienić pół elektryki, 1/3 silnika i tylną szybę...

Odpowiedz
Tamik
Zarejestrowani

Co prawda nie mam diesla, ale miałem problemy z odpalaniem swojego.
W serwisie wgrali mi nowe oprogramowanie a magic od clipów powiedział mi ciekawą rzecz. Otóż pierwotne oprogramowanie nie uwzględnia zużycia różnych elementów silnika.
Wgranie nowego programu mi pomogło. Może diesle też tak mają, stąd Twoje problemy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(02-01-2017, 11:54)Behemot napisał(a): Co to może być?
Jak dla mnie - błędy komunikacji modułów z jednostką sterującą - a więc na początek kabelkologia do sprawdzenia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebne "podpięcie" - mam MPM-COM + MaxiEcu - zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz
Behemot
Zarejestrowani

Wydało się po wizycie u mechanika: wymiana czujnika doładowania turbiny pomogła. Może komuś przyda się ta diagnoza.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości