sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
Witam. Pewnie każdy ma ten problem, że między pozycją "zasilanie" a "zapłon" czy też "grzanie świec" w dieslu następuje zanik napięcia na radiu i zapalniczce. Tak jest fabrycznie skonstruowana stacyjka czy jest to wynik zużycia? Sprawdzałem w każdej megance I czy szczeniaku, z którymi miałem do czynienia i jest to samo. Szczególnie mnie to drażni przy wyłączaniu auta, radio lub inne urządzenie podłączone pod gniazdo wyłącza się na chwilę.
W Daciach mają ten sam problem z tego, co wyczytałem. Niektórzy wpinają kondensator z diodą pod samo radio aby podtrzymało ok 1 sekundy. Myślę, że u siebie zrobię układzik z przekaźnikiem, tak aby również podtrzymało gniazdo zapalniczki. Dla "bajeru" ustawię na kilka sekund, tak aby radio wyłączało się chwilę po opuszczeniu auta
W żadnym innym aucie nie spotkałem się z takimi cudami.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2017, 08:23 przez sportway.)
•
scrabi
32,534
101
12126
10,450
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
Online
— 03-01-2017, 11:19
czegoś tu chyba nie rozumiem......
zadałeś pytanie , i sam sobie na nie odpowiedziałeś, i to w jednym poście.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 03-01-2017, 13:26
Jest to normalna konstrukcja stacyjki. Oprócz tego, co piszesz, to przy uruchomieniu rozrusznika komputer odłączy wszystkie urządzenia, żeby zostało więcej prądu na rozrusznik. Generalnie stacyjka to dwa wyłączniki, więc między stykami jest niewielka przerwa, przez to przy przekręcaniu kluczyka będziesz przerywał obwód i w każdym aucie, gdzie radio działa tylko w pozycji ACC, tak będziesz miał.
Układ z kondensatorem jest OK, o ile kondensator będzie na tyle duży, żeby przytrzymać przez kilka(naście) sekund zasilanie, żebyś zdążył zakręcić rozrusznikiem. Z drugiej strony z oryginalnym radiem chyba tak nie ma, muszę u taty sprawdzić, bo w moim Pioneer siedzi.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
A2-eR11
3,222
23
881
1,631
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 03-01-2017, 13:54
Mało tego, w SC II gdzie jest przycisk, efekt jest taki sam. Celowe działanie to jest, ktore wyzej opisał kolega Filozof. Wyłączanie niepotrzebnych rzeczy przez komputer aby caly prad poszedl na rozruch wylacznie.
U mnie tez jest tak, ze jak radio jest wlaczone, to przy wcisnieciu START wylacza sie radio i wlacza się przy pracujacym silniku już. Zimą dłuzej troche to trwa bo swiece grzeją jeszcze. Ale takie zalozenie konstrukcyjne jest wlasnie. Radio mam fabryczne, ale to wylaczanie nie jest zalezne od tego. Nie wylaczaloby sie jakbys tez zasilanie do radia podlaczyl nie z fabrycznej instalacji tylko poprzez kostke fabryczna prosto do akumulatora. Tylko czy jest sens? Bo zabieg ten celowo zostal zrobiony, wiec w mojej ocenie tu nie ma co poprawiac fabryki.
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 03-01-2017, 15:33
Co więcej, w moim, starym Golfie II też się włączało, co oznaczałoby, że tam było fizyczne odcięcie prądu - osobny obwód na rozruch.
Z kondensatorem to trzeba uważać, żeby sobie biedy nie narobić. Ja bym kombinował z pojemnością 5F+, na 16V przez jakiś niewielki opornik i oczywiście diodę. Kondensator jak się ładuje, to doprowadza niemal do zwarcia, stąd ten opornik. Wszystko trzeba policzyć i można próbować.
W sumie najbardziej to wkurza jak ma się nieoryginalne radio, które startuje kilka sekund. Oryginalne - przynajmmniej w IphII - startuje w sekundę.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
op
Wyłączanie zasilania przy pracy rozrusznika jak najbardziej - nawet w niektórych autach wyłączane są na ten czas światła. Mnie chodzi tylko o przejście między pozycją 1, a 2 kluczyka i odwrotnie. Zrobię tak, jak w załączniku, tylko pokombinuję z doborem C i R. Oczywiście przed przekaźnik dam bezpiecznik.
Zrobione, podłączone.
Na przekaźniku (za 1,50zł na alledrogo albo np ze sterownika LPG) dla C=1000uF 25V, R=1kOhm 1W, mam czas ok. 2,5 sekundy. Wystarczająco.
[attachment=10273]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2017, 12:19 przez sportway.)
•
|