Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

jaki akumulator do dci


michalmisiek1985
Zarejestrowani

op Witam z racji mrozow mam problem z akumulatorem mianowice mam wlozona 60ah 540a rozruchu ale ona nie daje rady chcialbym wlozyc cos mocniejszego ale miejsca brak bo miejsce na akumulator ok 24 na 18cm i z wymiarow powinna byc 60 ale patrzac po zaleceniach to na nasz klimat powinien byc wiekszy akumulator czy na polske i europe wschodnia stosowano inne podstawy akumulatora?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2017, 12:44 przez michalmisiek1985.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Nie było większych podstaw.Ja też mam taki aku jak twój i na razie daje radę.Większy nie wejdzie bez "tuningowania" obudowy.Taki był zalecany do tego auta.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
michalmisiek1985
Zarejestrowani

op no to  ja musze miec cos nie tak bo bardzo ciezko kreci moje autko nawet bez duzych mrozow swiece i przekaznik okej chyba ze rozrzad

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Do twojego auta akumulator powinien miec trochę więcej prądu.
Wg szukajki 760
http://www.akumulator.pl/produkty/ck700

Inna rzecz, że nowy akumulator o prądzie 540 powinien takie 1,9 dCi rozbujac. Chyba że masz zalany silikon łazienkowy zamiast oleju;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2017, 14:57 przez ryjas.)

Odpowiedz
michalmisiek1985
Zarejestrowani

op aku ma 10 miesiecy olej wymieniany co 10kkm na polsyntetyku 10w40 filtr paliwa przynajmniej raz do roku przy jesiennej wymianie oleju swiece sprawdzone przekaznik tez i dalej problemy aku o wiekszych rozmiarach nie wloze poniewaz nie ma miejsca bez przrobki podstawy pod akumulator ladowanie sprawdzane z obciazeniem i bez laduje idealnie jedynie musze sprawdzic rozrzad czy nie jest problemem bo wymienialem wiosna i latem nie zauwazalem problemow a jesienia i zima sie zaczely

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Jaki aku?Wcześniej też miałem problemy z paleniem jak ty ale winny był aku.Po pomiarach po pół roku po zakupie miał 50% pojemności.Takie teraz aku sprzedają.Bez znajomości w sklepie nie kupisz świeżego akumulatora,nawet markowego.Ja założyłem Vartę,druga zima i bez problemów.
Co prawda dziś nie odpalił ale kręcił.Chyba złapało mi paliwo...

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
michalmisiek1985
Zarejestrowani

op aku exide swiezy bo po dacie nadrukowanej na nim patrzylem mial okolo miesiaca gdy kupowalem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2017, 17:56 przez michalmisiek1985.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

(07-01-2017, 17:10)michalmisiek1985 napisał(a): aku ma 10 miesiecy olej wymieniany co 10kkm na polsyntetyku 10w40 filtr paliwa przynajmniej raz do roku przy jesiennej wymianie oleju swiece sprawdzone przekaznik tez i dalej problemy aku o wiekszych rozmiarach nie wloze poniewaz nie ma miejsca bez przrobki podstawy pod akumulator ladowanie sprawdzane z obciazeniem i bez laduje idealnie jedynie musze sprawdzic rozrzad czy nie jest problemem bo wymienialem wiosna i latem nie zauwazalem problemow a jesienia i zima sie zaczely

Musisz skorzystać z kabli i czyjegoś aku. Wtedy się przekonasz czy to to.
Generalnie 10 w 40 to kiepski olej na temp. poniżej -10, -15 ale generalnie sprawny aku powinien dac sobie z dCi.
Gdyby problemem był rozrzad to miałbyś problemy tez latem.
 W układzie chłodzenia masz płyn czy wodę?

Odpowiedz
michalmisiek1985
Zarejestrowani

op autko odpalilo ale z prostownika z rozruchem poniewaz mam prostownik ale dosc maly wedlug wskazan jednego i drugiego aku naladowane krecilo ale nie moglo odpalic w poniedzialek wizyta na pomiar aku chyba logiczne ze plyn(masz mnie za idiote) nie inaczej zamiast silnika mialbym zlom jesli okaze sie ze z aku wszystko ok jade sprawdzic rozrzad
tak kiedys mialem w innym aucie ze rozrzad o jeden zab przestawiony auto ciezko palilo zwlaszcza zima no chyba ze jakis czujnik temperatury powietrza padl i nie daje odpowiedniego sygnalu do swiec zeby grzaly wystarczajaco dlugo sam nie wiem juz

Odpowiedz
drozdii
Zarejestrowani

Ja jestem w trakcie diagnozowania podobnego problemu. Znajomy zrobił przegląd całego układu zapłonowo-paliwowego i póki co nie znalazł nic szczególnego. Jedyny trop na tą chwilę, to zbyt duży pobór prądu przy rozruchu (prawie 380A) co wskazywałoby na rozrusznik i jego kiepski stan. Po podłączeniu nowego aku jest lepiej, a użycie dodatkowo akumulatora rozruchowego powoduje, że pali jak kiedyś (od strzała) . W poniedziałek jedzie na sprawdzenie i prawdopodobnie regenerację, bo z tego co mi mówił 1,9dci 120KM powinien mieć około 260-280A pobór prądu. Zobaczymy. Jest jeszcze opcja ze słabą kompresją (silnik ma już nalatane ponad 350kkm) ale dawałby bardziej jednoznaczne objawy i nie polepszałoby mu się raczej przy dołożeniu dodatkowych amperów.
Mati napisał 07-01-2017, 19:55:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2017, 19:55 przez Mati.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości