Hamulec elektryczny (ręczny) problem.


jurasp
Zarejestrowani

Witam.
Jak widać nie jestem tutaj "starym wyjadaczem " raczej świeżym użytkownikiem.
Od jakiegoś czasu mam problem ze wspomnianym w tytule hamulcem.
Mianowicie mechanik podczas wymiany klocków na tylnej osi zwolnił mechanizm aby móc zainstalować nowe klocki i tak też zrobił.
Podczas ponownego uruchamiania ( oczywiście poprzez komputer) słychać było jak hamulec działał i przestał i od tej pory cisza i same komunikaty na desce a uruchamianie z kompa dnie dawało rezultatów.
W związku z tym że mechanik zaprzyjaźniony i akurat nie do końca miał czas zostawiliśmy to na jakiś czas. W związku z tym że na mechanice trochę się znam a on powiedział mi że w mechanizmie coś mogło przyrdzewieć sam go zdemontowałem i otworzyłem.
W związku z tym że moje klocki ( stare) były bardzo mocno wyeksploatowane i prawie, prawie "jechały" po metalu śruba w mechanizmie wkręciła się do oporu tak że ją zblokowało i silnik nie był w stanie jej popuścić ja ręcznie również ale udało się i po przesmarowaniu linek i innych czynnościach konserwacyjnych i sprawdzeniu silnika że się obraca złożyłem wszystko w całość.  Po podłączeniu  do autka komunikaty dalej są nic się nie dzieje, dodam tylko że bezpiecznik pod fotelem jest OK.
Jakieś pomysły??
Czy podpięcie pod kompa rozwiąże sprawę?
Czy mogło się coś innego uszkodzić?
Mam tylko takie wrażenie że hamulec był zwolniony z bagażnika ale nie wiem w którym momencie i nie chciałbym aby coś tam się uszkodziło dodatkowo np. elektronika.

Odpowiedz
Oktawiusz
Junior Administratorzy

Online
1 primo to sprawdzenie na komputerze (polecam naprawdę CLIPa w tym przypadku) czy ten moduł wogóle jest widoczny w zeskanowanych kalkulatorach. Jeżeli tak, to co tam krzyczy.
Możesz spróbować bez obaw wajche w bagażniku pociągnąć. Gorzej Ci nic to nie zrobi. Po tym spróbuj zaciągnąć hamulec. Jak się zaciągnie i będą jakieś komunikaty to pociągnij go kilka razy i spuść. Powinien się zaadaptować.

Z mojej strony, bez podłączenia się pod kompa można wróżyć z fusów tylko.

PS. Ostatecznie gdyby Ci się zjarał naprawdę, możesz go naprawić np. w ElCars. Ewentulnie wymiana na drugi (mam nawet taki na półce na zbyciu do krótkiego scenika z linkami)

Renault CLIP
Kodowanie kart i kluczyków SC II/SCIII/MII/MIII/LII/LIII/EIV
Ustawienia :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS
Odpowiedz
jurasp
Zarejestrowani

OK Oktawiusz dzięki za info.
W sobotę czyli jutro jestem z nim umówiony na CLIPA.
Zobaczymy co będzie i dam znać.

Odpowiedz
jarcun
Zarejestrowani

Przy okazji zmien mechanika bo troche skopal. Wyglada na to ze zamiast napompowac hamulec nogĄ pojechal recznym a dodatkowo przy wymianie klockow nic kompen nie trzeba robic. Oby wystarczylo teraz clipa podppiac

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości