Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Drgania przy maksymalnym momencie obrotowym


Petr26
Zarejestrowani

op Witam Biggrin Chciałbym zasięgnąć cennych informacji nt. mojego problemu, być może ktoś się już spotkał z podobnymi objawami... Otóż kiedy chce się mocno przyśpieszyć z około 1,8k RPM, wykorzystać pełen moment obrotowy to przy około 2k RPM pojawią się drgania silnika (właśnie wtedy gdy silnik osiąga maksymalny moment obr.) które przenoszone są do środka pojazdu. Po chwili, gdy obroty się zwiększają powyżej 2k drgania przestają być wyczuwalne. Dodam, że dzieje się to tylko przy mocnym przyśpieszaniu, przy spokojnej jeździe drgania nie występują. Objawy wskazują na koło dwumasowe, nie mam informacji czy było kiedykolwiek wymieniane, na liczniku 225 tyś km. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jechałem drugim Scenikiem z identycznym silnikiem i tam było wszystko w porządku, także nie wymyślam ;) Dziękuje za wszystkie wskazówki, pozdrawiam.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Te drgania nie wskazują na uszkodzenie koła dwumasowego. Koło dwumasowe dawało by znać podczas uruchamiania silnika, wyłączania (metaliczny brzdęk), podczas ruszania (łupnięcie). Ja w swoim 1.9 dci miałem to samo właśnie tylko podczas przyśpieszania, na biegu jałowym tego nie było, podczas spokojnego przyśpieszania też. Skończyło się na wymianie skrzyni biegów uszkodzony mechanizm różnicowy. Naprawa była nieopłacalna drugą skrzynię kupiłem za 200 zł. i sam przełożyłem. Biegi wchodziły dobrze, nie była głośna a po rozebraniu ze środka wypadały kawałki metalu. Zlej olej ze skrzyni jak będzie siwy to skrzynia śmieć, olej musi być bursztynowy. Wymieniałem poduszki, po 4 półośki na stronę, kombinowanie z przegubami wewnętrznymi i ich krzyżakami, kombinacje z turbina, zdejmowałem zderzak, podszybie itp. aby wykluczyć coś co może powodować wibrację no i skończyło się jak wyżej opisałem. Wiadomo na początek musisz wykluczyć to co najtańsze
-wyważyć koła i ogólnie ocena stanu opon i felg
-sprawdzić stan łożyska na podporze osi długiej (strona pasażera)
-sprawdzić stan podpory łożyska czy jest przykręcona
Z twojego opisu wynika, że objawy są identyczne jak w moim przypadku i jest to typowo objaw związany z napędem to wbrew pozorom nie jest silnikowe.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2017, 08:29 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Petr26
kszyba
Zarejestrowani

Obstawiam któryś przegub wewnętrzny na 99%. Niedawno naprawiałem coś podobnego w Pasku TDI. Odczuwasz to na 1800 obr bo masz wtedy największą siłę (moment) kręcący kołami.
Wturlaj się pod auto i poruszaj mocno półosiami czy nie chodzą w kierunku promieniowym.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:
  • Petr26
Petr26
Zarejestrowani

op Dziękuję bardzo za porady, jutro zerknę pod auto na przeguby i podporę, i dam znać. Biggrin

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Dobrze by było gdyby winowajcą okazał się przegub. U mnie też dawali 100% na przeguby a jak nie przegub to krzywa półoś no i w ten sposób wymieniłem 4 półośki lewe i 4 prawe. Dobrze, że mam kolegów co rozbierają SC II to ceny miałem przystępne ale robota moja. Po wymianie skrzyni zupełnie wszystko ustało i jak do dziś wibracji nie ma. W tych skrzyniach wywala się mechanizm różnicowy i w najwyższym momencie obrotowym silnika jest największe obciążenie na napęd. Może również do tego przyczyniać się jakiś błąd w oprogramowaniu silnika, jakiś nagły nierównomierny przyrost momentu i wtedy napęd będzie wibrował.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości