Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

stuki lewarka przy zmianie biegów


mariusz#
Zarejestrowani

op poszukuję przyczyny stuków lewarka przy zmianie biegów. Najgorzej jest jak auto jest zimne, im cieplej tym stuki ustają. Może nie tyle są to stuki co takie chrupnięcie na lewarku przy zmianie biegów. Jeśli zmieniam bieg powoli objaw ten sie minimalizuje. Najgorzej jest  na zimnym i przy szybkiej zmianie biegów. Najczęściej stuk  jest przy zmianie z 1 na 2 i z  2 na 3 , 4,5 i 6 wchodzą cicho. Próbowałem nasmarować ten mechanizm w którym pracuje ta kulka lewarka ale to nic nie pomogło. Może ktoś miał podobny problem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2017, 11:26 przez mariusz#.)

Odpowiedz
Kontrast
Zarejestrowani

Dołączam się do Kolegi aby nie zakładać nowego tematu.
U mnie występuje coś podobnego - tylko nic nie chrupie a puka jakby plastik o plastik.
1,2,3,4,5,6 i R - wszędzie to samo.

Odpowiedz
vacat
Zarejestrowani

Również się przyłączam. U mnie coś takiego dzieje się na zimnym samochodzie przy zmianie z 2 na 1 bieg, gdy samochód jedzie. Po zatrzymaniu i wrzuceniu 1 z luzu jest lepiej.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Sprawdzić/wymienić olej w skrzyni.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
vacat
Zarejestrowani

Był wymieniany razem z masą innych gratów zaraz po zakupie samochodu, czyli jakieś 9000 km temu.

Czy może tak być, że to po prostu kwestia synchronizatora? Czy na zimnej skrzyni może on działać bardziej opornie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2017, 10:37 przez vacat.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(16-02-2017, 19:55)vacat napisał(a): U mnie coś takiego dzieje się na zimnym samochodzie przy zmianie z 2 na 1 bieg, gdy samochód jedzie.
A wyrównujesz prędkości obrotowe? Tzn dodajesz gazu aby silnik się szybciej obracał?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Wg. mojej skromnej opinii to mogą być zużyte, zmęczone synchronizatory w skrzyni.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Mam podobnie z 1 na 2... i to nie zawsze..... Kwasny
Ewidentne jest to coś przy lewarku, bo z tego miejsca dochodzi ten dźwięk...
Od strony skrzyni jest cisza.... Help

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2017, 17:49 przez Gizmo.)

Odpowiedz
wiecho
Zarejestrowani

To problem związany raczej ze sterowaniem zmianą biegów. Miałem podobnie na drugim biegu. Zauważyłem, że symptom występował tylko wtedy, gdy lewarek zmiany biegów znajdował się w granicznym położeniu, pociągnięty w lewo do oporu. Jak tylko zostawiałem trochę "luzu", niedociągając lewarka do końca, objaw ustępował.
Jestem świeżo po wymianie linek (używki) i niestety objaw powrócił ze zdwojoną siłą. Nie pomagają już żadne kombinacje lewarkiem. Zauważyłem również, że gałka zmiany biegów w położeniu neutralnym nie znajduje się pośrodku a wszystkie biegi uległy przesunięciu w lewą stronę.

[Obrazek: 3184033.png]
Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Czyli co? Lepiej nie kombinować ? 
Muszę oblukać te prowadnice plastikowe, czy one juz nie maja dość...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości