Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z gazem jak za mocno przyspieszam + szarpanie


SzalekM
Zarejestrowani

op Cześć, pomocy!
mam Scenica II 2005, silnik 2.0 1.6v, benzyna i następujące objawy - jak próbuję mocniej lub gwałtowniej przyspieszyć (po prostu wciskać gaz J), to silnik mi "zaryczy", czesto jest też ostre szarpanie PRZÓD-TYŁ (głównie przy dodawaniu gazu, zianie biegów), gaz robi się bardzo czuły (lekko dotknę nogą i już przyspiesza do przodu). Jak dla kompletnego laika, brzmi to dla mnie jakby cały silnik działał od tego momentu na zwiększonych obrotach i z większym poborem paliwa (jakby się włączyło dopalanie). Od tego momentu właściwie każde lekkie dotknięcie gazu powoduje „ryk” silnika (jakby jego praca było zwiększona). Włącza się wtedy lampka silnika, SERVICE, komunikat "check injection", "check emission", "esp/asr system fault". Dodam jeszcze, że ciekawym objawem chyba głównie przy zmianie biegów, jest odgłos, jakby ktoś w szybkim tempie pulsacyjnie wciskał gaz – tak ok. 4-5 razy /sekundę. To słychać zaraz po wciśnięciu sprzęgła, z lekko dodanym gazem – ale o dziwo czasem przy spokojnej pracy silnika, a czasem przy tej zwiększonej.

Pomaga wtedy wyłączenie i włączenie silnika (czasem robie to na światłach). Wtedy silnik się uspokaja, chociaż komunikaty dalej się świecą (wyłączają się najczęściej po dłuższym staniu auta a czasem świecą mi się cały czas – mimo, że silnik dalej działa prawidłowo).
Przez ostatni tydzień jeździłem maksymalnie miękko, spokojnie operując pedałami, ale jak trzeba mocno i szybko przyspieszyć, np. na światłach, albo uciec ze skrzyżowania czy wyprzedzić – to trochę kłopot, bo bez tej zwiększonej czułości się nie da. A często trzeba na jedynce lub dwójce docisnąć, żeby ogólnie auto rozhuśtać.

Jeden mechanik mówił mi, że to może być problem z przepustnicą, która tu jest elektroniczna.
Rozrząd i filtry były w nim wymieniane w grudniu – oprócz fil. paliwa, bo okazało się, że jest tyłu przy zbiorniku na paliwo.
Komputer oczywiście nic nie pokazał, za pierwszym razem mechanik po prostu wykasował błędy w komputerze.

Wiem, że opis jest trochę zawiły, ale może ktoś kojarzy, wie o co chodzi?

Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Spróbuj przeczyscic przepustnice.sprawdź wszelkiego rodzaju oringi w jej okolicach.może gdzieś dostaje się lewe powietrze.

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

jak szarpanie to sprawdź czy cewki sprawne, czujnik wału sprawny ?

nie pasuje mi tu tylko bład dotyczacy ASP/ESR, ale to może być inna awaria ?

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Warto by było sprawdzić potencjometr gazu.

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Mi jak tak szarpalo autem to padnięty była cewka

Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Przede wszystkim trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.Sprawdzenie wtyczki,stykow,czy nie dostaje się wilgoć.Może gdzie niegdzie zapodać kontakt spray.Czasem duży problem a usterka blacha.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W tym przypadku zaczął bym jednak od odczytania zapisanych kodów, bo prawdopodobnie usterka tkwi w sterowaniu dawki paliwa.
Albo potencjometr gazu, albo np. czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.
Elementy są na tyle kosztowne, że wymiana na ślepo mija się z celem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Można też sprawdzić napięcie na sondzie lambda czy faluje jak trzeba.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości