PitBull89
55
0
13
2
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gliwice, Poland
op
Pacjent renault 1.6 16v pb+lpg objawy szarpanie tyrkanie silnika nie równa praca . Wymieniona cewka + swieca na 1 cylindrze była mokra . Po wymienie było ok na +- 5km i problem wrócił na lpg szarpie brak mocy na pb idzie normalnie . Odpinane cewki pojedynczo przy każdej auto zamulilo. Jakie macie pomysły? Wszystkie swiece wymienione miesiąc. Teraz zas jechałem i wszystko bylo ok na pb i na lpg auto szło normalnie a popoludniu normalnie szlo do puki sie niezagrzalo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2017, 23:47 przez PRZEMO.)
•
Mati
26,519
100
4781
4,434
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 17-01-2017, 23:23
(17-01-2017, 23:21)PitBull89 napisał(a): na lpg szarpie brak mocy na pb idzie normalnie jeśli na PB jest ok, szukałbym problemu w lpg i dobrego gazownika
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
PRZEMO
32,337
67
7849
19,623
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 17-01-2017, 23:45
strojenie raczej albo coś nie współgra
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
PitBull89
55
0
13
2
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gliwice, Poland
op
Na pb też czasem szarpie i brak mocy oraz pyrkanie nie zawsze
•
PRZEMO
32,337
67
7849
19,623
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 18-01-2017, 00:13
kupiłeś z LPG czy zakładałeś
jak kupiłeś to jakie stare LPG
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
PitBull89
55
0
13
2
SC I ph II
2000
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Gliwice, Poland
op
Zakładałem gaz stag IV pół roku jeździ na tym już
•
Wojtgda
1,543
8
191
29
INNY
2016
1.2 Energy TCe 115KM 85kW (od 2016)
3miasto
Wojtgda
Zarejestrowani
— 18-01-2017, 06:26
Chyba ze zle zalozone i wypalilo gniazda zworowe...
Zmierz kompresje na kazdym z cylindrow....
Chociaz u lolo byl sterownik gazu do wymiany, w tym wypadku moze byc tez wtryskiwacz gazu.
Zacznij od gazownikow pozniej badaj kompresji. Pol roku to gazownia jest na gwarancji...
•
filozof
5,157
17
1534
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 18-01-2017, 08:22
Jak cewka była mokra, to sprawdź stan wężyka od spryskiwaczy i wykręć tą nową cewkę, i sprawdź, czy nie jest znów mokra. Miałem ten sam problem, powodem był właśnie dziurawy wężyk.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• jarpen
jarpen
2,583
9
1548
1,409
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 18-01-2017, 10:22
(18-01-2017, 08:22)filozof napisał(a): Jak cewka była mokra, to sprawdź stan wężyka od spryskiwaczy i wykręć tą nową cewkę, i sprawdź, czy nie jest znów mokra. Miałem ten sam problem, powodem był właśnie dziurawy wężyk.
Tak jest, ja też tak miałem.
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 18-01-2017, 11:31
1. Wymień świece zapłonowe na nowe - takie, jak mają być w/g producenta silnika, nie żadne dobierane w/g filozofii gazownika czy mechanika-samouka.
2. W sterowniku instalacji zasilania lpg wykonać autokalibrację na wolnych obrotach, po czym procedurę kalibrowania przerwać i wykonać próbę na drodze.
Jak będzie odczuwalna wyraźna poprawa - można przeprowadzić kalibrację instalacji z naczytaniem map w trakcie jazdy.
W ten prosty sposób uleczyłem z szarpania Volvo, które miało tę przypadłość "od zawsze". Gazownicy bowiem także czasami mają przedziwną filozofię optymalizacji map wtrysku gazu. Albo nie robią tego wcale. Poza tym układy sa samoadaptujące, każda usterka w silniku powoduje przedziwne efekty.
Spytasz - kto ma to zrobić. Proponuję - samemu. Oprogramowanie do sterownika Staga jest dostępne za darmo na stronie polskiego dystrybutora, niezły interfejs z kompletem kabli (a wystarczy jeden) to maks. 80 złotych. Instrukcja kalibracji jest także dostępna - i jest precyzyjna i oczywista.
Mając interfejs + program do swojego sterownika można odczytać parametry pracy układu, już żaden magik nie wmówi, że wtryskiwacze są do wymiany (jak to mnie wmówić usiłowano, a wtryski miały korekty rzędu 2-3%)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• filozof
|