Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Scenic IphII silnik szarpie pyrka nie równa praca Pomocy Pb + GAZ


PitBull89
Zarejestrowani

op Pacjent renault 1.6 16v pb+lpg objawy szarpanie tyrkanie silnika nie równa praca . Wymieniona cewka + swieca na 1 cylindrze była mokra . Po wymienie było ok na +- 5km i problem wrócił na lpg szarpie brak mocy na pb idzie normalnie . Odpinane cewki pojedynczo przy każdej auto zamulilo. Jakie macie pomysły? Wszystkie swiece wymienione miesiąc. Teraz zas jechałem i wszystko bylo ok na pb i na lpg auto szło normalnie a popoludniu normalnie szlo do puki sie niezagrzalo

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-01-2017, 23:47 przez PRZEMO.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(17-01-2017, 23:21)PitBull89 napisał(a): na lpg szarpie brak mocy na pb idzie normalnie
jeśli na PB jest ok, szukałbym problemu w lpg i dobrego gazownika

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

strojenie raczej albo coś nie współgra

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
PitBull89
Zarejestrowani

op Na pb też czasem szarpie i brak mocy oraz pyrkanie nie zawsze

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

kupiłeś z LPG czy zakładałeś
jak kupiłeś to jakie stare LPG

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
PitBull89
Zarejestrowani

op Zakładałem gaz stag IV pół roku jeździ na tym już

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Chyba ze zle zalozone i wypalilo gniazda zworowe...
Zmierz kompresje na kazdym z cylindrow....

Chociaz u lolo byl sterownik gazu do wymiany, w tym wypadku moze byc tez wtryskiwacz gazu.
Zacznij od gazownikow pozniej badaj kompresji. Pol roku to gazownia jest na gwarancji...

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Jak cewka była mokra, to sprawdź stan wężyka od spryskiwaczy i wykręć tą nową cewkę, i sprawdź, czy nie jest znów mokra. Miałem ten sam problem, powodem był właśnie dziurawy wężyk.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:
  • jarpen
jarpen
Zarejestrowani

(18-01-2017, 08:22)filozof napisał(a): Jak cewka była mokra, to sprawdź stan wężyka od spryskiwaczy i wykręć tą nową cewkę, i sprawdź, czy nie jest znów mokra. Miałem ten sam problem, powodem był właśnie dziurawy wężyk.

Tak jest, ja też tak miałem.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

1. Wymień świece zapłonowe na nowe - takie, jak mają być w/g producenta silnika, nie żadne dobierane w/g filozofii gazownika czy mechanika-samouka.
2. W sterowniku instalacji zasilania lpg wykonać autokalibrację na wolnych obrotach, po czym procedurę kalibrowania przerwać i wykonać próbę na drodze.
Jak będzie odczuwalna wyraźna poprawa - można przeprowadzić kalibrację instalacji z naczytaniem map w trakcie jazdy.
W ten prosty sposób uleczyłem z szarpania Volvo, które miało tę przypadłość "od zawsze". Gazownicy bowiem także czasami mają przedziwną filozofię optymalizacji map wtrysku gazu. Albo nie robią tego wcale. Poza tym układy sa samoadaptujące, każda usterka w silniku powoduje przedziwne efekty.
Spytasz - kto ma to zrobić. Proponuję - samemu. Oprogramowanie do sterownika Staga jest dostępne za darmo na stronie polskiego dystrybutora, niezły interfejs z kompletem kabli (a wystarczy jeden) to maks. 80 złotych. Instrukcja kalibracji jest także dostępna - i jest precyzyjna i oczywista.
Mając interfejs + program do swojego sterownika można odczytać parametry pracy układu, już żaden magik nie wmówi, że wtryskiwacze są do wymiany (jak to mnie wmówić usiłowano, a wtryski miały korekty rzędu 2-3%)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • filozof




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości