Skrzynia automatyczna w Renault Scenic
Mam pytanie odnośnie kontrolki D3. Jeżdżę automatem około 1,5 miesiąca, mój pierwszy automat, skrzynia DPO i cały czas się uczę. Od kupienia auta czasami podczas jazdy włączała się kontrolka D3. Wyłączałem ją tym małym przyciskiem na lewarku lub lekkim poruszeniem lewarka. Znikała i było ok. Myślałem że jest to problem z tym przyciskiem ale nie było to uciążliwe więc nie zabierałem się za to ale dzisiaj włączała mi się bardzo często, z tym że dzisiaj pada bardzo ulewny deszcz i znając elektrykę w Scenicach może to mieć to związek z pogodą i wilgotnością. Muszę poszukać złącza od skrzyni i przeczyścić styki. Może dostanę podpowiedź gdzie szukać?
Ale to nie jest moje główne pytanie, a jest nim: czy ta skrzynia ma jakiś tryb awaryjny? Bo zacząłem się zastanawiać czy to włączanie się kontrolki D3 nie sygnalizuje jakiejś awarii. Była ulewa, wszędzie woda, na ulicach płynęło jej pełno bo studzienki nie dawały rady odprowadzać. Specjalnie przepędziłem auto by sprawdzić co się dzieje ze skrzynią i biegi wchodzą normalnie, wszytko ok ale podczas dynamicznego przyśpieszenia, podczas redukcji zaświeciła się D3 i Scenic jechał na 3 biegu i nie zmieniał na wyższy. Jak ją wyłączyłem to pstrykiem D3 to ASB przełączyła na 4 bieg bez problemów. Zatrzymałem się i kolejne podejście i ok, wszystko działa, kolejne podejście i znowu D3. Co o tym sądzicie? Nie mam Clipa i nie wiem czy ktoś w okolicy ma, zaraz poszukam na forum.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Jako że jestem w gorącej wodzie kompany, jutro zadzwonię do kolegi elektronika i pożyczę preparat do czyszczenia styków i potraktuję nim to złącze.
Na czerwono wrzuciłem potencjalnie podejrzany pin. Jest to proste, szybkie ale czy skuteczne to się okaże. Niestety było by to zbyt piękne ale pójdę tym tropem.
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Witam, ja nadal nie znalazłem odpowiedzi co do wymiany oleju w skrzyni CVT w Scenicu III, to co udało się ustalić tacie: litr oleju kosztuje 60 zł a mieści się 5l co daje 300 zł, do tego dochodzi wymiana filtra w skrzyni co skutkuje wydatkiem rzędu 300 zł (podobno trzeba aż z Francji ściągnąć), zrobiła się astronomiczna suma a nie podałem jeszcze kosztów wymiany. Czy może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć to co napisałem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2017, 12:06 przez Zbych.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości