Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I padły wycieraczki


twinsiak79
Zarejestrowani

Czesc.Padła mi wycieraczka,dokładnie ta która czysci szybe po stronie pasazera.Moje pytanie,czy kazde ramie ma swoj silnik,czy pracują na jednym?Chodzi mi o to że ta która przestała chodzic to mozna ją recznie po całej szybie przesuwac.Ta sprawna ,czuc ze ma wyczuwalny opór?Mogło się coś upalić,urwać?Dodam że ostatnio czysciłem podszybie i zdejmowałem oba ramiona wycieraczek,tyle że to nie jest skomplikowana rzecz i do wczoraj wszystko chodziło cacy

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

W dwójce jest jeden silnik i jeden mechanizm...


całość wygląda tak:
[Obrazek: 8ba167c9bcb3c3b7a6368011d47271f5_3.jpg]

Czy aby na pewno dobrze dokręciłeś ramię, czy czasami oś prowadząca się nie ślizga?
Chyba, że padł łącznik ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2017, 20:28 przez Gizmo.)

Odpowiedz
twinsiak79
Zarejestrowani

Przestanie padac,sciagne podszybie,podłubie,sprawdze

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Zdejmiesz podszybie, odkręcasz trzy śruby mocujące mechanizm do parapetu szyby, odpinasz wtyczkę silnika i masz całość na wierzchu ;)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gizmo za ten post post:
  • twinsiak79
LUKKUL4158
Zarejestrowani

Wie ktoś czy da się przełożyć sam silnik ? Bo u mnie albo się zacinają albo wcale nie załączają podejrzewam szczotki chyba że ktoś miał podobnie?

Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Da się sam silnik przełożyć. W moim SCII poprzedni właściciel wymieniał sam silnik mechanizmu wycieraczek.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • LUKKUL4158
LUKKUL4158
Zarejestrowani

Bo to raczej nie łożyska napiszę ktoś jakie są objawy zużytych łożysk?

Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
chudyjohn
Zarejestrowani

(30-06-2017, 20:22)twinsiak79 napisał(a): Padła mi wycieraczka,dokładnie ta która czysci szybe po stronie pasazera.
Moje pytanie,czy kazde ramie ma swoj silnik,czy pracują na jednym?
Chodzi mi o to że ta która przestała chodzic to mozna ją recznie po całej szybie przesuwac.
Ta sprawna ,czuc ze ma wyczuwalny opór?

Zdarzyło mi się dokładnie to samo, po 8 godzinach jazdy z przerwami w mocnym deszczu.
Pod koniec dnia wycieraczka pasażera przestała działać, wycieraczka kierowcy działała bez zmian.

Przyczyną okazała się luźna nakrętka trzymająca ramię wycieraczki (prawa patrząc od przodu, zaznaczona na zdjęciu). 
Po włączeniu wycieraczek widać było jak obraca się środek z nakrętką, a wycieraczka poza lekkim drgnięciem przy zmianie kierunku pracy ramion stała w miejscu.
Wystarczyło dokręcić (klucz 16) i na razie działa jak wcześniej.

Poprzedni właściciel czyścił podszybie i wymieniał łożyska wycieraczek w serwisie dwa miesiące wcześniej, więc możliwe, że ta niewystarczająco dokręcona nakrętka to pochodna niedawnego zdejmowania wycieraczek.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości