Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH I Nie działa prędkościomierz w Scenicu.


blazejk
Specjalisci

Po zdjeciu wydaję mi się że w srodku został kawałek plastikowej obudowy Sad

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Bora
Kobiety

no metalu to tam nie ma ... a dojście słabe będzie ciężko wyciągnąć :/

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Może mi się źle wydaje, ale wg mnie to jest kawałek metalu - kółko z kwadratowym otworem na środku.
Jeżeli metal, to magnes na giętkiej przedłużce, coś w tym stylu:
https://www.google.com/search?q=gi%C4%99...09&bih=946

Edytka: już widzę, że to tworzywo, z uszczelką pomiędzy tą płytką a trzonem czujnika

A jeśli materiał niemagnetyczny, to chyba tylko drut wygiąć pod kątem, żeby zrobić "haczyk" w kształt litery "L", wcisnąć ten haczyk przez otwór (najlepiej, żeby dolna część była długości nieco mniejszej, niż przekątna kwadratowego otworu, ale większej, niż bok tego kwadratu), obrócić lekko, żeby łatwo nie wyszedł i wyciągać.
Jeżeli dostęp kiepski, to wszystko na czuja i gwarancji brak Sad

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2014, 14:53 przez funkoval.)

Odpowiedz
mjek
Zarejestrowani

op Dokładnie Bora wszystko plastik.. nie wiem spróbuje jutro jakimś haczykiem to wyciągnąć tak jak Funkoval mówi. Jakby to było na widoku to fajnie ale tam to jest tragiczne dojście..

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Dokładnie jakimś haczykiem się pomęczyć,albo opuścić skrzynię na poduszce pod akumulatorem.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
mjek
Zarejestrowani

op Nie ma szans.. z takim ciężkim podejściem tego nie zrobię.. wszystko z czego dało się zrobić haczyk zawiodło. Przy okazji sprawdziłem czy aby wtyczka jest okej i czy jest w niej prąd. Nie wiem czy nie lepiej w tym wypadku podjechać do jakiegoś serwisu francuskich aut na wymianę czujnika, umówić się na jakąś małą kwotę i niech oni się z tym uporają?

Swoją drogą jak wy wyceniacie taką usługę?

Bo jeśli byłaby to bezproblemowa wymiana czujnika to operacja trwa minutę.

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Czyli ile mogą policzyć? Jeśli niema dojścia trzeba opuścić skrzynię czyli ok 100 zł. Biggrin

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
mjek
Zarejestrowani

op Wracając do tematu - Jako, że jestem lekkim uparciuchem i wszystko chce zrobić sam :P to z tym też postanowiłem to zrobić, szczególnie po tym jak słyszałem w żeby nie skłamać 7 warsztatach (w tym tych "specjalizujących się" w francuzach czy to Renaultach), że bez podłączenia nic nie zrobią oraz ceny za diagnozę czyli nie przegląd co nie gra tylko podłączeni do kompa oraz załatwienie sprawy życzą sobie 50-80 podłączenie czyli nic nie zrobienie bo wyjdzie im jakiś nr błędu, który na 100000% będzie błędem: błąd elektroniczny EKG (bo zapala mi EKG po dłuższej jeździe lub powyżej 3-4 tys obr) brak sygnału impulsatora prędkości. Do tego oczywiście znalezienie przyczyny ręczne i naprawa ;) koszt takiej pierdoły zamykali w granicach 250-350 bez części zamiennej,którą na szczęście mam kupioną za około 20 zł (nowa), a za która najodważniejszy krzyknął mi w warsztacie 150 zł (ceny podawane zawierały się w przedziale 60-150 zł). Po tych wszystkich "przyjemnościach" u "specjalistów" tak mnie zagotowało to nie ruszenie palcem bez wpinania do kompa, że powiedziałem, że muszę sam zdiagnozować co jest nie tak.

A więc przyczyn może być kilka:
- niedziałający impulsator,
- wadliwa kostka od impulsatora,
- licznik może jakieś zimne luty,
- coś nie tak w połączeniu kostka impulsatora, a ECU,
- oraz zasłyszana teoria o zwarciu na przycisku zamykania drzwi od wewnątrz, coś tam o blaszkach tego gniazda.
- a no i oczywiście bezpiecznik 7,5 A spod maski.

Pomyślałem, że wyeliminuje wszystkie za jednym zamachem. Stanąłem na parkingu odpaliłem silnik tak aby pokazało przejechane km i wyjąłem impulsator stary. Wypiąłem go. Wpiąłem nowy, lecz nie wkładajac go do gniazda na skrzyni zacząłem palcami obracać ten "patyczek" impulsatora myśląc ze jak przekręcę X razy to nabije chociaż kilkadziesiąt metrów na liczniku. Ku mojemu zadowoleniu tak właśnie się stało Biggrin "przejechałem" palcami 200 metrów, pomyślałem sobie niezły wynik :P ze stanu 0,0 jest teraz na dole 0,2. Nie byłbym sobą gdybym po moim odkryciu nie wpiął starego impulsatora (tego z ułamaną końcówką) i nie zrobił tego samego. Okazało się, że stary też działa i palcami przejechałem się jeszcze 100 metrów :P

Tylko teraz co z tego wynika?? Cały układ jest sprawny tylko coś blokuje obrót tego patyczka. Czy to ta ułamana część blokuje dojście/wpięcie impulsatora do końca? Czy ktoś wie jak wygląda w srodku to gniazdo na skrzyni tzn jak wchodzi tam ten impulsator i patyczek?

Oraz co w takiej sytuacji zrobić? Bo sam nie mam jak pogrzebać w tym gnieździe, bo od góry nie ma tyle miejsca, a od dołu nie mam możliwości. Zawsze mogę spiłować trochę obudowy impulsatora, żeby głębiej wszedł, ale to chyba "ostateczna" ostateczność ...

Ps.: dla potomnych są dwa różne impulsatory w zależności od roku produkcji. Jeden z zawleczką (starszy typ), a drugi czyli ten co mam ja z ząbkami czyli zwykły wkładany. Zawsze warto przed zakupem upewnić się który się ma (bo, a nóż mieliście wymienianą skrzynie, a o tym nie wiecie i w starym Scenicu np 97 macie skrzynie z np 99 i tam już nowy typ), bo o ile się orientowałem nie ma albo cholernie ciężko dostać ten na zawleczkę (jedynie szrot pewnie).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2015, 16:55 przez mjek.)

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

taki mały szczegół Biggrin
mjek napisał(a):"przejechałem" palcami 20 metrów, pomyślałem sobie niezły wynik :P ze stanu 0,0 jest teraz na dole 0,2
chyba 200metrów,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
mjek
Zarejestrowani

op Heh racja mój błąd :P tylko co to zmienia, w sensie czy przynosi jakiekolwiek odpowiedzi na moje pytania..

Fiat Stilo 1.9 JTD
Renault Scenic ph I 1.6
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości