Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Grzeje się, czy to elektryka?


filozof
Zarejestrowani

op „Panie i Panewki...”
Taki problem mam. Jak już silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Wystarczy, że załączę trochę odbiorników prądu, a wskazówka temperatury potrafi się obrócić dosłownie do pionu. Dzieje się tak od jakiegoś czasu. Nigdy natomiast nie zaświeciła mi się kontrolka od temperatury.
Najpierw przeczyściłem wtyczkę, później wymieniłem czujnik ale objaw pozostał.
Myślałem, że może termostat się nie otwiera, bo pierwotnie objaw wiązałem z dużym obciążeniem silnika. Generalnie przy ok 120km/h i więcej wskazówka wchodzi na czerwone pole.
Ostatnio zgłębiłem temat i okazało się, że termostat się otwiera, kiedy temperatura na jego obudowie wynosi ok. 85°C. Wentylator się włącza, kiedy ELM pokazuje ok. 94°C.
Oleju nie przybywa (co najwyżej ubywa zgodnie z przewidywaniami), płyn chłodzący jest i nie zmienia się jego stan, i jest czysty.
W trakcie ostatnich obserwacji natchnęło mnie: okazało się, że przy włączonym wentylatorze temperatura zamiast spadać - rosła. Włączyłem wszystko, co się dało: światła drogowe, nawiew na max i klima - mało nie obróciło wskazówki.
Na poniższym filmie włączam nawiew z maksymalnymi obrotami i światła mijania.
Teraz pytanie: czy on się faktycznie przegrzewa, czy jest coś z elektryką i w którym miejscu zacząć szukać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Masa
Czujnik ma dwa obwody pomiaru temperatury. Jeden korzysta z prawidłowej masy komputera i dlatego nie załącza wentylatora/nie zapala lampki/podaje prawidłowy pomiar na elm. Drugi - pomiar dla wskaźnika, korzysta z masy silnika na której jest zaburzony potencjał ze względu na słabe połączenie masy między silnikiem a nadwoziem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2019, 14:45 przez Przemek7.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Nigdy w życiu w takim tempie nie wzrosła by Ci temperatura silnika. Tutaj dzieje się coś na zasadzie zapalania się kontrolki przeciwmgielnych po wciśnięciu stopu. Słaba masa w prawej lampie. Oczywiście tutaj będziesz miał gdzieś indziej słaby styk, ale musisz szukać. Czyść masy, psikaj w kostki.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

op Dzięki chłopaki. Sorry, że nie odpowiedziałem wcześniej. Nie dostałem powiadomienia w mailem. Mniejsza z tym.
W każdym razie też obstawiam masę, tylko się zastanawiam gdzie... Zrzucę jeszcze parapet i zerknę przy samym liczniku. Masy silnika poprawiałem, myślę że jest w porządku...

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości