op
„Panie i Panewki...”
Taki problem mam. Jak już silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Wystarczy, że załączę trochę odbiorników prądu, a wskazówka temperatury potrafi się obrócić dosłownie do pionu. Dzieje się tak od jakiegoś czasu. Nigdy natomiast nie zaświeciła mi się kontrolka od temperatury.
Najpierw przeczyściłem wtyczkę, później wymieniłem czujnik ale objaw pozostał.
Myślałem, że może termostat się nie otwiera, bo pierwotnie objaw wiązałem z dużym obciążeniem silnika. Generalnie przy ok 120km/h i więcej wskazówka wchodzi na czerwone pole.
Ostatnio zgłębiłem temat i okazało się, że termostat się otwiera, kiedy temperatura na jego obudowie wynosi ok. 85°C. Wentylator się włącza, kiedy ELM pokazuje ok. 94°C.
Oleju nie przybywa (co najwyżej ubywa zgodnie z przewidywaniami), płyn chłodzący jest i nie zmienia się jego stan, i jest czysty.
W trakcie ostatnich obserwacji natchnęło mnie: okazało się, że przy włączonym wentylatorze temperatura zamiast spadać - rosła. Włączyłem wszystko, co się dało: światła drogowe, nawiew na max i klima - mało nie obróciło wskazówki.
Na poniższym filmie włączam nawiew z maksymalnymi obrotami i światła mijania.
Teraz pytanie: czy on się faktycznie przegrzewa, czy jest coś z elektryką i w którym miejscu zacząć szukać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Taki problem mam. Jak już silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Wystarczy, że załączę trochę odbiorników prądu, a wskazówka temperatury potrafi się obrócić dosłownie do pionu. Dzieje się tak od jakiegoś czasu. Nigdy natomiast nie zaświeciła mi się kontrolka od temperatury.
Najpierw przeczyściłem wtyczkę, później wymieniłem czujnik ale objaw pozostał.
Myślałem, że może termostat się nie otwiera, bo pierwotnie objaw wiązałem z dużym obciążeniem silnika. Generalnie przy ok 120km/h i więcej wskazówka wchodzi na czerwone pole.
Ostatnio zgłębiłem temat i okazało się, że termostat się otwiera, kiedy temperatura na jego obudowie wynosi ok. 85°C. Wentylator się włącza, kiedy ELM pokazuje ok. 94°C.
Oleju nie przybywa (co najwyżej ubywa zgodnie z przewidywaniami), płyn chłodzący jest i nie zmienia się jego stan, i jest czysty.
W trakcie ostatnich obserwacji natchnęło mnie: okazało się, że przy włączonym wentylatorze temperatura zamiast spadać - rosła. Włączyłem wszystko, co się dało: światła drogowe, nawiew na max i klima - mało nie obróciło wskazówki.
Na poniższym filmie włączam nawiew z maksymalnymi obrotami i światła mijania.
Teraz pytanie: czy on się faktycznie przegrzewa, czy jest coś z elektryką i w którym miejscu zacząć szukać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.