OGÓLNE Termometr samochodowy + sterowanie klimatyzacją manualną.


Marek1603
Przyjaciele forum

Online
Jak niektórzy pamiętają miałem zrobione taki mały termometr wraz ze sterownikiem klimatyzacji manualnej w mojej MCV-ce ponizszego z linku. Teraz będziemy robić kolejną partię ponieważ muszę sobie w LODGY i u Ojca w Stepway-u zamontować. Jeżeli są chętni to proszę się w tym temacie dopisać.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic....65#1621665

1. ........


Jeżeli nie w tym dziale to proszę o przesunięcie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marek1603 za ten post post:
  • Mati
Mati
Moderatorzy

Pomysłowe Marku Biggrin ja dziękuje, ale piwko się należy

Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

Online
Jeździłem z tym z 1,5 roku i super sprawa jak się ma małe dzieci. Żałowałem, że tak późno, dopiero po skończeniu gwarancji. Ustawiasz temp. załączenia i wyłączenia sprężarki. W praktyce nie dopuszcza do nadmiernego schłodzenia wnętrza poniżej zadanego progu co jest właśnie konieczne, aby się nie przeziębić.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

widziałem świetnie to wyglądało !!!

Scenic III 2,0 dCi 160KM 380 Nm
Grand Scenic III 1,6 dCi 130KM 320 Nm  

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Odpowiedz
kuna
Zarejestrowani

No sam kiedyś się nad tym zastanawiałem bo znalazłem sterowniki do załączania klimą. Zrezygnowałem jak w Astrze przy prędkości ok 130 moja żona obsługiwała klimę przez całą drogę z nad morza, i kolejny raz załączyła klimę bo ja wyprzedzałem i nie chciałem się rozpraszać. Tragedia zerwało mi pasek od klimy a o reszcie rozpisywał się nie będę bo mechanik mi naprawiał ale rachunek nie dotyczył tylko założenia paska. Dziś przestrzegam jednej zasady włączam tylko na biegu jałowym nawet jak mam dużą prędkość to wyrzucam na chwilę luz albo tylko sprzęgło i ujęcie gazu. Nauczka kosztowna w manualu reguluję dopływem powietrza ciepłe zimne i obrotami nadmuchu. Zasada działania klimatronika jest inna nie polega na załączaniu i wyłączaniu sprężarki tylko mieszaniu powietrza ciepłego i zimnego sprężarka w tym czasie chodzi non stop lub zwiększania i zmniejszania ciśnienia w układzie sprężania oraz mieszaniu powietrza ale to zależy już od nastawów.

Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

Online
Po pierwsze to nie jest do sterowania sprężarką tylko zabezpieczenie przed zbytnim schłodzeniem.
Ja miałem tak zgrane temperatury z nawiewem, że się sprężarka nie wyłączała prawie w ogóle.
Po drugie ma to zamontowane 10 osób i nikomu jeszcze się pasek nie zerwał więc wygląda to na jednostkowy przypadek lub awarię czegoś innego i zwykły zbieg okoliczności.

Podaj jeszcze przy jakim przebiegu auta nastąpiło zerwanie paska i po jakim przebiegu od poprzedniej wymiany? Podaj również kto wymieniał poprzednio paski ponieważ ich za mocny naciąg na pewno spowoduje pęknięcie. Pomijam jego wadę.

A tak dla informacji od kilku lat w renault jak i w dacii sprzęgła są przystosowane do częstego załączania się. Po prostu jest czujnik temperatury "przeciwzamrożeniowy" w nawiewach który steruje sprzęgłem aby wymiennik nie zamarzł.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2015, 13:45 przez Marek1603.)

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości