SCENIC IV Brak sygnału dźwiękowego (klaksonu)

Gridlock
Zarejestrowani

op Cześć koledzy i koleżanki.
Nie działa mi klakson, a jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o naprawy usterek tego typu (innych typów zresztą też). Poczytałem troszkę forum i wiem już, że w pierwszej kolejności należy sprawdzić bezpiecznik. Podpowiedzcie proszę:
- gdzie znajduje się ten bezpiecznik w Scenicu IV
- skąd mam wiedzieć czy jest uszkodzony - będzie to oczywiste po wyjęciu bezpiecznika, jest to jakoś oznaczone? Jak to sprawdzić?
- dysponuje ktoś może schematem bezpieczników z ich opisem?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Na rysunku zaznaczony bezpiecznik i przekaźnik do załączania klaksonu.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Artur Mikołajczak, Gridlock
Gridlock
Zarejestrowani

op Bardzo dziękuję. Sprawdzę to dzisiaj.

Odpowiedz
Artur Mikołajczak
Zarejestrowani

Witam dołączam się do tematu nie działa mi klakson, widzę że są dwa pod maską. Bezpiecznik jest OK. Nie dawno go kupiłem i nie wiem kiedy działał po raz ostatni. Od czego zacząć? Może jak sprawdzić przekaźnik czy działa?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Przyłóż palec do przekaźnika i jeżeli działa to wyczujesz ruch zwory w momencie użycia klaksonu.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Może być uszkodzona taśma pod kierownicą , jeśli nie działa tempomat lub masz błąd od poduszki to na 99 % .

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Możesz też sprawdzić czy sam klakson działa....możesz go wymontować i na krótko na chwilę do akumulatora podłączyć..lub bez montażu kabelek i podłączyć na chwilę jak zatrąbi to działa....tylko nie kojarzę jaki dostęp do klaksonu jest

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(03-11-2024, 16:18)Artur Mikołajczak napisał(a): Od czego zacząć?
Od znalezienia klaksonu pod zderzakiem i testu czy działa podłączony na "ostro" czyli bezpośrednio pod akumulator. Jeżeli nie czujesz się na siłach jedź do warsztatu.