Nie można opuścić szyby kierowcy

Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie
Rzecz tyczy się babci Reni, czyli Sc1. Nie można opuścić szyby kierowcy.
Przełączniki zamienione stronami w drzwiach, żeby wyeliminować awarię przełącznika- są sprawne.
Bezpieczniki od przednich szyb dla pewności podmienione na nowe.
I teraz najciekawsza zagadka.
Klikając przełącznikiem do góry, słychać z wnętrza drzwi silnik, zatem prąd dochodzi do silnika I on sam też działa. Jasne że szyba się nie podniesie, bo jest już u samej góry.

Klikając przełącznikiem w dół jest głucha cisza.

Co jest zatem powodem że silnik nie chce działać w drugą stronę i opuścić szyby?

PS: Linki są całe i nie pękły.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
szaryscenic
Zarejestrowani

Może zamienić sygnały przewódów z przycisków góra na dół i dół na góre. Powinno kręcić na dół. Gdy taka zmiana nie spowoduje działania silnika, w przeciwną jak podałeś jako działającą,to obstawiam że uszkodzony element załączający, czyli albo styki stycznika, może stycznik, albo tranzystor.

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz
Pogromca
Moderatorzy

Może trzeba rozebrać i posmarować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2025, 21:23 przez Pogromca.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op No dobrze.